تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
۰
plusresetminus
مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمان خبر داد:

اقامت بیش‌از ۴۳ هزار مسافر نوروزی در کرمان

مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمان از اقامت ۴۳ هزار و ۹۷۲ مسافر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین سال جاری در تاسیسات گردشگری این استان خبر داد.
اقامت بیش‌از ۴۳ هزار مسافر نوروزی در کرمان
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» معین افضلی گفت: میزان درصد اشغال اماکن اقامتی استان کرمان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا یکم فروردین سال جاری ۵۲ درصد بوده و ۳۸ هزار و ۳۸۲ مسافر نوروزی نیز در این مدت وارد استان کرمان شده‌اند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۶۰۳ نفر نیز از مسافران نوروز امسال استان کرمان در اماکن‌ زیر نظر آموزش و پرورش اسکان پیدا کرده‌اند.

مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهارداشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۷۶۷ نفر از طریق خطوط هوایی، ریلی و ناوگان جاده‌ای به این استان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۸۴۶ خودرو نیز از ۲۵ اسفند سال قبل تا روز اول فروردین امسال به استان کرمان سفر کرده‌اند.

افضلی با اشاره به بازدید از تاسیسات و اماکن گردشگری و تاریخی استان کرمان خاطرنشان کرد: باغ شاهزاده ماهان با هشت هزار و ۴۱ نفر، حمام گنجعلیخان با چهار هزار و ۳۰۰ نفر و ارگ بم با سه هزار و ۳۷۶ نفر بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی را داشته‌اند.

به گزاش ایرنا، کرمان با ۱۰ اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.
ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی‌های منحصر به‌فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به‌دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم‌آباد» در شهرستان بم، کاروانسراهای گنجعلیخان کرمان و چاه‌کوران راور و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به‌عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به‌شمار می‌روند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdccmoqse2bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما