تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
۰
plusresetminus
مشاوره خانواده گفت: توجه به تمایل خانواده، گفتگو برای حل اختلافات، برنامه‌ریزی و در نهایت حفظ خونسردی از روش‌هایی است که زوجین می‌توانند در رابطه با حل اختلافات در تعطیلات ایام نوروز به‌کار ببرند.
راه‌حل اختلافات زوجین در نحوه گذراندن تعطیلات نوروزی چیست؟
نجمه سادات حسینی‌نژاد در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با مدیریت گذراندن روزهای تعطیل ایام نوروز توسط زن و شوهر گفت: در جریان زندگی مشترک، زوجین در مرحله اول باید از «من» گذر کنند و به «ما» برسند.

وی ادامه داد: اگر منیّت افراد در جریان زندگی مشترک به «ما» تبدیل نشود این اختلافات و مشکلات همیشه وجود دارند اما اگر «من» به «ما» تبدیل شد نه تنها در ایام عید بلکه در بسیاری از مراحل زندگی مشکلات حل می‌شود.

کارشناس مطالعات زنان عنوان کرد: در ایام عید زن و شوهر گاهی در دوراهی قرار می‌گیرند چراکه خانواده هر یک از آنان توقع دارند تا در سال تحویل و یا در تعطیلان نوروز، فرزندشان در کنارشان باشد و از طرفی هر یک از زن و شوهرها نیز ممکن است دوست داشته باشند تا در کنار خانواده‌شان باشند.

مشاوره خانواده تاکید کرد: جملاتی چون «دوست دارم سال تحویل در کنار خانواده خودم باشم» و یا «عادت دارم هر سال در کنار سفره هفت سین خانواده‌ام سال را آغاز کنم» و « من باید هرجا که هستم خودم را به پدر و مادرم برسانم» و یا ...، همه این‌ها نشان از «من» بودن فرد دارد.

وی افزود: بعد از ازدواج باید دید که «ما» در چه حال است و آیا همسر نیز تمایل به آن‌چه که «من» دارم، دارد.

کارشناس مطالعات زنان با اشاره به این‌که متاسفانه برخی خانواده‌ها به اختلافات میان زوجین دامن می‌زنند، گفت: امروزه تک فرزندی دلیلی شده تا خانواده‌ها بخواهند در ایام نوروز و یا مناسبت‌های دیگر حتما تنها فرزندشان در کنارشان باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: گاهی نیاز است این زوجین با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌هایی متفاوت خانواده‌ها را به این بینش برسانند که قرار نیست حتما در تعطیلات نوروز در کنار آن‌ها باشند.

کارشناس مطالعات زنان بیان کرد: برای مدیریت و حل این دسته از مشکلات در گام اول «من» باید به «ما» تبدیل شود و منیّت از بین رود و به‌طور کلی خانواده درنظر گرفته شود اما باید دانست که در جریان تبدیل شدن «من» به «ما» ممکن است چند سال زمان بگذرد.

مشاوره خانواده توضیح داد: از جمله روش‌های مدیریت چنین اختلافاتی این است که گفتگو صمیمی انجام شود یعنی برای بالا بردن سطح عشق، علاقه و رفع مشکلات زندگی گفتگوهای محاوره‌ای بین زن و شوهر انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که کلید حل بسیاری از مشکلات در زندگی زوجین جدی گرفتن گفتگو است، تشریح کرد: برای مثال قبل از سال تحویل و آغاز تعطیلات نوروزی زن و شوهر با یکدیگر گفتگو کنند و نظر یکدیگر را در خصوص چگونه و در کجا گذراندن تعطیلات بپرسند.

کارشناس مطالعات زنان، ابراز کرد: در زندگی اگر یک نفر کوتاه بیاید زندگی شیرین‌تر خواهد شد اما قرار نیست همیشه یک نفر کوتاه بیاید.

مشاوره خانواده ابراز کرد: باید تاکید کنم که هیچ‌گاه برنامه‌ریزی‌ها طیق محاسابات انجام نمی‌شود و مخصوصاً در ایام دید و بازدید عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است تصمیمی که از قبل گرفته شده را منتفی کند اما در این رابطه نیز باید مدیریت کرد تا زوجین درگیر اختلافات بعدی نشوند.

وی تاکید کرد: تنها موضوع مهم میان زن و شوهر گذشت و فداکاری است و ممکن است این موضوع در ابتدا از دید همسر پنهان باشد اما نکته دارای اهمیت شادی است که فرد مقابل با گذشت و فداکاری به‌دست آورده است.

کارشناس مطالعات خانواده تاکید کرد: توجه‌به تمایل خانواده، گفتگو برای حل اختلافات، برنامه‌ریزی و در نهایت حفظ خونسردی و ازخود گذشتگی راه‌حل‌هایی است که می‌توانند زوجین در تعطیلات ایام نوروز به‌کار ببرند.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcdfz0fzyt0oz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین