تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
۰
plusresetminus
از خودگذشتگی حاشیه پررنگ‌تر از حادثه شد؛

جزئیات نجات ۲ کودک گرفتار در سیل زرند

خبر نجات جان دو کودک در شهرستان زرند جزئیاتی دارد که در متن این حادثه از خودگذشتگی بیش‌از هر چیزی دیده می‌شود.
جزئیات نجات ۲ کودک گرفتار در سیل زرند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» ابتدا خبر رسید که در جوی آب روبه‌روی دادگستری زرند، به‌همت یک سرباز و نیز یک کارمند این اداره، جان دو کودک نجات داده شد؛ در نگاه اول عمق ماجرا مشخص نیست چون جوی آب داخل شهر، کوچک است و بیرون کشیدن افراد از داخل آن چندان موقعیت خطرناکی تلقی نمی‌شود.

اما وقتی ابعاد ماجرا مشخص شد که یکی از کودکان به‌علت شدت جریان آب به‌سمت زیر پل ورودی دادگستری، هدایت و آن‌جا گیر کرده بود، اهمیت اقدام برای نجات جان آنان بیش‌تر و روشن‌تر می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به ابعاد اقدام برای نجات جان دو کودک گرفتار در سیلاب ورودی دادگستری این شهر، گفت: یک کارمند و یک سرباز دادگستری در اقدامی داوطلبانه و شجاعانه جان این دو کودک را از مرگ حتمی نجات دادند.

شروع سیلاب روز گذشته در شهرستان زرند بود و این اقدام بعدازظهر دیروز انجام شده است.

آن‌طور که گزارش شده در نتیجه ناپایداری‌های جوی و بارش شدید و متمرکز باران در شهرستان زرند حجم زیاد باران و سرعت سیل از دو سد خاکی زرند عبور و از چند نقطه آب وارد این شهر شده است.

به‌علت ورود آب به شهر زرند، دو کودک چهار و هفت ساله که همراه مادرشان بودند در میدان دادگستری زرند در آب افتادند که توسط کارکنان دادگستری نجات پیدا کردند.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند درباره جزئیات این اتفاق گفت: به‌علت شدت بارندگی و سیلابی شدن معابر این شهرستان، خانمی به همراه دو فرزند خردسالش از ساختمان دادگستری شهرستان زرند خارج و در محل در ورودی دادگستری منتظر رسیدن آژانس می‌شود.



وی ادامه داد: در این حین که به‌دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب جوی آب جلو دادگستری همانند بخشی از خیابان مملو از آب و گل بود، پای یکی از فرزندان سُر می‌خورد و به داخل جو می‌افتد که بلافاصله با فریاد کمک‌خواهی مادر و کمک سرباز دادگستری به نام عرفان جعفری، تلاش برای نجات جان کودک گرفتار در جوی آب شروع می‌شود.

فرحبخش افزود: در همین هنگام که توجه شاهدان معطوف به نجات فرزند اول است، فرزند دوم این خانم نیز داخل جوی آب سقوط می‌کند و جریان آب او را به دهانه پل ورودی دادگستری می‌برد که در این لحظه یکی از کارمندان دادگستری به نام مجید کردی که شاهد افتادن این کودک به داخل جوی مملو از آب بوده به کمک او می‌شتابد و وی را از داخل سوراخ مملو از آب پل ورودی دادگستری زرند نجات می‌دهد.

روایت کارمند فداکار از حادثه

کردی کارمند فداکار دادگستری زرند که در جریان کمک به کودک دوم دچار آسیب دیدگی جزیی نیز شده گفت: زمانی که متوجه افتادن این کودک به درون جوی آب شدم سریع وارد عمل شدم و توانستم دست کودک را که جریان آب او را به داخل سوراخ پل برده بود بگیرم و او را نجات دهم.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی افتاد که مادر کودک پیگیر نجات فرزند اولش بود و متوجه افتادن کودک دیگرش در درون جوی آب نشده بود.

اقدامات پزشکی برای نجات جان این دو کودک

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند نیز گفت: بعدازظهر سه‌شنبه به‌دنبال گزارش مردمی مبنی بر وقوع حادثه برای دو کودک خردسال به‌دلیل سقوط و گرفتار شدن در مسیر سیلاب بلافاصله نزدیک‌ترین تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه (ورودی دادگستری) اعزام شد.

امین عرب‌پور ادامه داد : قبل‌از رسیدن آمبولانس به محل، دو دختربچه چهار و هفت ساله توسط یکی از کارمندان دادگستری و سرباز آن اداره از سیلاب نجات داده شده بودند که در نهایت دو کودک حادثه دیده و کارمند ناجی بعد از انجام اقدامات لازم برای بررسی بیش‌تر و معاینات تکمیلی توسط آمبولانس به بیمارستان سینای زرند منتقل شدند.

زرند در شمال استان کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcauwn6w49nyi1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین