تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
۰
plusresetminus
مدیرکل ورزش و‌حوانان استان‌ کرمان خبر داد:

وجود ۱۲۲ هزار و‌ ۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از وجود ۱۲۲ هزار و ۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته در این استان خبر داد.
وجود ۱۲۲ هزار و‌ ۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته در کرمان
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان؛ میثم پاریزی در گزارشی به بیان عملکرد ورزش قهرمانی این اداره‌کل طی سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: استان کرمان طی یک سال گذشته، ۳۶ مقام‌آور برون‌مرزی، ۵۴۹ مقام‌آور مسابقات کشوری، ۱۰۹ میزبانی مسابقات کشوری و ۱۲ هزار و ۲۴۵ ورزشکار سازمان‌یافته داشته است.

وی برگزاری ۱۱ مجمع انتخاباتی و پنج مجمع عمومی را از دیگر اقدامات حوزه ورزش قهرمانی این اداره‌کل عنوان کرد.

پاریزی به حضور کرمانی‌ها در رقابت‌های هانگژوی چین اشاره کرد و افزود: چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با ۲۸۹ ورزشکار جمهوری اسلامی ایران منتج به کسب جایگاه دوم شد و این مهم به همت همه ورزشکاران رقم خورد؛ اما کرمانی‌ها سهم به‌سزایی داشتند.

وی تصریح کرد: کرمانی‌ها ۱۳ مدال از ۱۳۱ مدال جمهوری اسلامی در این رقابت‌ها را کسب کردند که از این حیث سهم ۱۰ درصدی داشتیم.

پاریزی با اعلام این‌که کرمانی‌ها با هفت مدال طلا موفق شدند، ۱۶ درصد مدال‌های طلای کاروان ایران را به‌دست آورند، بیان کرد: ۲۸۹ ورزشکار جمهوری اسلامی با نام «کاروان فرزندان ایران» و شعار «ایران، ایمان و افتخار» در این رقابت‌ها شرکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره‌به این‌که مدال‌های استان کرمان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو نسبت‌به دوره‌های قبل افزایش داشته است، گفت: کاروان ما در این دوره از رقابت‌ها کیفی بود.

پاریزی افزود: کرمانی‌ها در این رقابت‌ها با زهرا نعمتی دو طلا و یک نقره در تیراندازی با کمان، سینا ضیغمی‌نژاد با سه طلا و یک نقره در پارا شنا، علی‌سینا منشأزاده یک طلا در تیراندازی با کمان، محمدامین رحیمی‌زاده و صادق رحیمی مدال نقره فوتبال نابینایان، فاطمه عباسی و بتول خلیل‌زاده مدال نقره والیبال نشسته، ابوالفضل نگارستانی برنز پاراشنا، خلیل شهریاری‌نسب مدال برنز گلبال و معصومه ملایی در گلبال بانوان و مهدی شاهرخی مربی دو و میدانی و کمال جوانمرد به‌عنوان سرپرست کاروان حضور یافتند.

وی تصریح کرد: ما در سومین دوره المپیاد جایگاه بیست‌وسوم کشور را داشتیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شد و با همت و تلاش دوستان توانستیم در دوره چهارم المپیاد، رتبه یازدهم کشور را به‌دست بیاوریم که بسیار حائز اهمیت است.

پاریزی به تعداد مدال های کسب شده در این رویداد اشاره کرد و افزود: نتیجه تلاش ورزشکاران‌مان هشت مدال طلا، هفت نقره و ۱۷ مدال برنز بود که اگر بخواهیم در جدول مدال‌ها، استان را مقایسه کنیم در تعداد مدال‌ها، استان کرمان  هشتم کشور است.

وی تصریح کرد: رشته کشتی آقایان، در المپیاد استعداد‌های برتر پرافتخارترین رشته ما بود که اتفاق خوبی را رقم زدند.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcgxz9qxak9tz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما