تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۹
۱
plusresetminus
وقتی صحبت از روز های تاریخی و بیاد ماندنی این سرزمین به میان می آید، بدون شک یکی از این روزها پنجاهمین روز انقلاب اسلامی ایران می باشد.
فروردین ماه و رای مردم به جمهوری اسلامی ایران
به گزارش "راه آرمان" وقتی صحبت از روز های تاریخی و بیاد ماندنی این سرزمین به میان می آید، بدون شک یکی از این روزها پنجاهمین روز انقلاب اسلامی ایران می باشد، روزی که به فرموده امام راحل (رحمه الله علیه ) کنگره های قصر دو هزار پانصد سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه نابود شد.

روزی که ملت ایران با رای بیش از ۹۸ درصدی خود پیروزی انقلاب اسلامی در۲۲ بهمن را کامل کرد و تولد با برکت جمهوری اسلامی را که جمهوری به شکل حکومت و مردم سالارانه بودند  و اسلامی آن  اشاره به محتوای حکومت دارد را به جهانیان اعلام نمود.

۱۲ فروردین۱۳۵۸ که در واقع انقلاب مشروطه ی کامل شده ای بود که مردم نسبت به خواسته های خود درک درست و واحدی داشتند دراین روز طراحی قبلی برای انقلاب اسلامی از قبل مشهود بود.

 امام خمینی رحمه الله علیه در فرانسه اعلام کرده بود که حکومت جدید ایران به صورت دموکراسی و جمهوری و براساس آموزه های اسلامی تشکیل خواهد شد و  حتی  زمانی که بعضی از گروهک ها قصد داشتند که کلمه ی اسلامی را از جمهوری اسلامی حذف کنند فرمودند رای من حکومت جمهوری اسلامی است هرکس تبعیت از اسلام دارد باید جمهوری اسلامی را برگزیند.

 حتی ایشان در جمع عظیم مردم در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷تاکید کردند که سخنان من بر مبنای قدرتی است که از اراده همه مردم ایران می گیرم لذا  همیشه بر اولویت داشتن خواست مردم اعتقاد کاملی داشتند زیرا تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملت را در آینده خود اثبات رساند و برای آنها آزادی و استقلال را به ثمر نشاند، بلکه روزنه های امید را در دل مستضعفان عالم روشن کرد که آنها نیز می توانند تحقق وعده الهی را در پیروزی بر مستکبران عالم رقم زنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ثمرات این روز توجه به اراده خواست مردم درحکومت بود زیرا بعد از قرن ها که خود کامگان و پادشاهان این سرزمین هیچ توجهی به خواست مردم نداشتند و خودشان برای مردم تصمیم می گرفتند.

امام راحل زمینه تصميم گیری و دخالت توده مردم که برای پیروزی انقلاب اسلامی، محرومیت ها، سختی ها و مرارت های فراوانی پشت سر گذاشته بودند رافراهم نمود و بدون تحمیل موضوعی در اصل حکومت همگان را به مشارکت در این امر اساسی دعوت نمود و مردم نیز در این روز از صراطی که صالحان که از آن گذاشتند عبور کردند ودر صفهای ممتد ایستادند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

اما قدرت های بزرگ و بد خواهان این نظام که این حرکت را خاری در چشم خود می‌دیدند همیشه برای ضربه زدن به این اراده مردم از هیچ حرکتی دریغ نکرده اند از  ترورهای متعدد و جنگ نظامی گرفته تا جنگ فرهنگی و نرم یکی از موضوعاتی که زیاد از ناحیه آنها تکرار می‌شود.

برگزاری رفراندوم مجدداً به دلیل عدم اقبال مردم دربعضی از  انتخابات بوده است را مطرح می کنند که در جواب باید گفت اولا  مشارکت مردم در بسیاری از این کشورها در  انتخابات پایین تر از کشور ما است اما هیچ گاه صحبتی از رفراندوم مطرح نمی کنند ثانیا در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که در مورد اصل یک نظام دوبار رفراندوم برگزار شود.



انتهای پیام/ الهه تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdccipqsm2bqi48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما