تاریخ انتشار :جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان با تأکید بر اینکه وحدت در جهان اسلام از واجبات و‌ضروریات است تا تمدن پیشروی اسلامی محقق شود، گفتند: دشمن توطئه ای طراحی کرد تا با غیرفعال کردن سیستم سوخت در ایران فتنه ای ایجاد کنند که با درایت و بصیرت مردم این امر خنثی شد.
لزوم ایجاد وحدت برای تحقق تمدن پیشروی اسلامی/فتنه دشمن در ماجرای بنزین با بصیرت مردم و مسئولان خنثی شد/ بی عدالتی بیش از فقر برای مردم مشکل آفرین است
به گزارش راه آرمان آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار شد.

کرمان: لزوم ایجاد وحدت برای تحقق تمدن پیشروی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند که اسلام دینی جامع برای دنیا و آخرت است و هیچ جای آن سردرگمی نیست، گفت: همه جهان اسلام باید بسیج شوند که این تمدن محقق شود و در این رابطه تفاوتی بین شیعه و سنی نیست.

خطیب جمعه کرمان خاطر نشان کرد: وحدت در جهان اسلام از واجبات و‌ضروریات است تا تمدن پیشروی اسلامی محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه  این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود به سه صفت مهم اشاره کرده اند، ادامه داد: صبر در همه احوال زندگی شخصی و اجتماعی، عدل و اخلاق از جمله این تاکیدات مهم بوده است.

وی تصریح کرد: عدل شاه بیت زندگی همراه با آرامش است و ضمن توجه به عدل شخصی ، باید هر زمان قدرت داریم، از آن در راستای توسعه عدالت استفاده کنیم‌.

امام جمعه کرمان ادامه داد: باید عدالت در همه رده های‌جامعه به نحوی دنبال شود که همه مردم به ویژه قشر کم برخوردار آن را به خوبی حس کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم باید در تمامی بخش ها به ویژه در بخش معیشتی و اقتصادی عدالت‌ را حس کنند‌ و برای تحقق عدالت باید با مفاسد و فاسد به صورت جدی برخورد شود.

وی تاکید کرد: مسئولان باید در کنار مردم باشند و دسترسی مردم به آنها آسان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: هر چه آدم خود را بیشتر حزب الهی ‌و انقلابی می داند، باید اخلاق بهتری داشته باشد و رعایت اخلاق نبوی و علوی از مهمترین شاخصه های افرادی است که در حزب خداوند قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که رسانه ها و  مطبوعات نیز باید اخلاق محور باشند، تاکید کرد: اگر چه متاسفانه در فضای مجازی مطالبی مطرح می شود که با واقعیت خیلی فاصله دارند اما جریان انقلابی و اخلاقی باید از انچه با اخلاق منافی است، دوری کند.

وی شهادت شهید فهمیده را نیز تسلیت گفت و ادامه داد: این شهید گرانقدر در نوجوانی، جان خود را در دفاع از اسلام و‌منویات اسلامی فدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان، گفت: ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، تسخیر لانه جاسوسی، به خاک و خون کشیده شده دانش آموزان در رژیم پهلوی و تبعید امام راحل است و ریشه همه این موارد به استکبار جهانی بر می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جنگ و دعوای بی امان بین استکبار و جبهه تقوایی و الهی هیچوقت تمام شدنی نیست و ۱۳ آبان، تبلور اراده ملتی است که در مقابل استکبار جهانی مردانه ایستاده و‌ پرچمدار این مبارزه در دنیای امروز است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سخنان خود ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: در جامعه ایمانی افراد با تقوا باید عزیز باشند و افرادی که با خط تقوا فاصله دارنند، جامعه آنها را عزیز ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: امیدوارم اصول اخلاقی که همان تقوای الهی است را در همه شئون زندگی خود رعایت کنیم.

وی گفت: عده ای در این دنیا مروج جبهه باطل هستند یا از جبهه حق دفاع نکرده اند، که این افراد ضرر کرده اند.

امام جمعه کرمان بر بهره گیری از اموزه های عاشورایی تاکید کرد و گفت: افرادی که از خط ائمه و انبیاء دفاع نمی کنند، جزو مبطلون (فرادي که به باطل تمسک می کنند) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: همه باید از روز حشر و رستاخیز بترسیم ‌و خود را برای آن روز آماده کنیم.

رفسنجان: فتنه دشمن در ماجرای بنزین با بصیرت مردم و مسئولان خنثی شد

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: خداوند از ما می خواهد تا می توانید و توان دارید تقوا  داشته باشید؛ که سعادت دنیا و آخرت در این زمینه محقق می شود.

وی در ادامه با گرامیداشت چهارم آبان سالروز اعتراض افشاگرانه حضرت امام خمینی بود در رابطه با پذیرش قانون کاپیتالیسیون در سال 1343 بیان کرد: با تصویب لایحه کاپیتالسیون اتباع آمریکایی هر کار می خواستند در ایران انجام دهند کسی نباید کاری به کارشان می‌داشت ولی اگر حتی یک سگ آمریکایی را یک ایرانی بکشد محاکمه خواهد میشد.

عسکری افزود: برای سلطه بر ملت ها اولین راه تحقیر کردن آنهاست سپس سلطه کردن لذا امام نگذاشت ملت ایران خوار و ذلیل شود؛ خداوند می فرماید ملتی که با فریاد رهبران دلسوزش بیدار نشود زیر پوتین دشمنانش بیدار خواهد شد.

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت 8 آبان روز پدافند غیرعامل اظهار کرد: امروز باید دنبال پدافند غیرعامل باشیم، در سیستم بانکی نیاز به پدافند غیرعامل داریم باید این  سیستم ها به گونه ای باشد که دشمن نتواند از فضای مجازی حساب را هک و مطلع شود؛ ضرورت دارد در مسایل نظامی و برق، هسته ای پدافند غیرعامل ایجاد شود.

حجت الاسلام عسکری به اختلال اخیر در روند هوشمند جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: دشمن توطئه ای طراحی کرد تا با غیرفعال کردن سیستم سوخت در ایران فتنه ای ایجاد کنند که با درایت و بصیرت مردم این امر خنثی شد.

وی افزود: در روزنامه های بیگانه گفتند هدف آسیب رساندن به مردم بود تا مردم به خیابان ها بریزند و فتنه ای مانند سال 98 ایجاد کنند که حضور مردم و بیداری مردم در خنثی این فتنه موثر شد و مسئولین هم به میدان آمدند.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: امروز مسئولین باید نسبت به پدافند غیرعامل در همه زمینه ها مسایل شخصی مردم، املاک مردم، بانک، مسایل نظامی و بیمارستانی آماده باشند.

حجت الاسلام عسکری با گرامیداشت 13 آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده است بیان کرد: امام(ره) از شهید فهمیده به عنوان رهبر یاد کردند، این اقدام دانش آموزی ایثارگر بود که با علم و آگاهی و بصیرت از خودش گذشت.

وی خاطر نشان کرد: امروز جامعه ما نیازمند بصیرت و علم به تکلیف و ایثارگری است.

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مهمانان کنفرانس اسلامی در 17 ربیع الاول اشاره کرد و گفت: فرمایش ایشان این بود که همه جریان های فکری درون نظام با برادری و اخوت متحد و متفق جلو بروند و در خصوص گسترش عدالت به دولت دستور دادند در کنار هر مصوبه ای پیوست عدالت داشته باشد.

نودژ منوجان: ضرورت ایجاد شبکه ملی با ثبات اطلاعات در کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون(نودژ)منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:
یکی از مطالبه های مهم رهبر انقلاب از مسئولان پیوست عدالت بود و برای چندمین بار از تغییر پیوست عدالت در برنامه ها سخن گفته اند بی عدالتی و روی دیگر آن یعنی تبعیض به گفته رئیس دستگاه قضا بیش از فقر برای مردم مشکل آفرین بوده است .

وی افزود: پیشگیری از این احساس تبعیض و بی عدالتی جز در سایه مبارزه مداوم و بدون قید و بندهای سیاسی ممکن نخواهد بود قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت،انضباط مالی،طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری در تمام ابعاد شخصی و برنامه های مدیریتی در مسیر خدمت به مردم از جمله اصول این پیوست مهم و زیربنایی است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون عنوان کرد: پیوست عدالت دو شاخصه مهم باید داشته باشد اول اینکه که به کاهش فاصله طبقاتی بینجامد و دوم اینکه هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس خوب کاهش این فاصله را ایجاد کرده و تقویت کند بر این اساس مجلس،دولت،قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیاستگذاری و اجرا نظارت و ارزیابی باید به پیوست عدالت در همه عرصه ها توجه کنند.

 حجت الاسلام جعفری با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر تصریح کرد: استکبار یکبار دیگر خوی استکباری خود را نشان داد و به سامانه هوشمند سوخت ما حمله سایبری کرد و فعالیت آنها را متوقف کرد اینجا دولتمردان ما باید حواسشان را جمع کنند که شبکه ملی امن و باثبات اطلاعات و ارتباطات از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: هر قدر وابستگی شبکه های عاریتی بیگانه را کاهش دهیم امنیت اطلاعات،اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما بیشتر خواهد شد امیدواریم که مسئولان به خصوص در حوزه بانکی،ارتباطی، سوخت رسانی و حمل و نقل و امنیت سامانه های مربوطه توجه جدی داشته باشند.

 خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) با اشاره به اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ بیان کرد: کاپیتولاسیون یعنی اینکه عده افرادی که اهل مملکت نیستند وارد کشور شوند آن ها در آن کشور کاملاً صیانت داشته باشند هر جرم ،جنایت و هر ظلمی که مرتکب شدند در آن کشور محاکمه نشوند و بررسی نشود یعنی آزاد باشند هر کاری را می خواهند انجام بدهند .

وی افزود:امام بزرگوار قیام  کردند و بر علیه آن بلند شدند و تعبیر امام این بود که اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را بکشد قابل محاکمه نیست اما اگر شاه ایران یک آشپز آمریکایی را بکشد باید محاکمه شود هوش امام مردم را بیدار کرد و قیام کردند.

عنبرآباد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی است

حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته عنبرآباد ضمن توصیه به تقوای الهی به دنبال سلسه مباحث عوامل تحکیم و استحکام خانواده به یکی دیگر از عوامل قوام خانواده اشاره کرد و گفت: غیرت در خانواده از عوامل استحکام خانواده است و ریشه غیرت از محبت است و غیرت در خانواده به معنای این است که زن و مرد، حریم الهی را محافظت کنند.

حجت الاسلام بامری با بیان دو راهکار مهم برای تقویت غیرت در نظام خانواده خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تقویت غیرت در نظام خانواده، توجه به مراوده محرم و نامحرم و توجه به پوشش در خانواده است، هرچه خانواده به ارتباط بین محرم و نامحرم بیشتر توجه کند و این حریم بیشتر محافظت شود بیشتر باعث تقویت غیرت می‌شود.

امام جمعه عنبرآباد گفت: متاسفانه برخی از خیانت هایی که در درون روابط فامیلی اتفاق می افتد ریشه اش عدم توجه به حریم روابط محرم و نامحرم است.

وی بیان داشت: دومین راهکار افزایش غیرت در خانواده، فراهم کردن محیط سالم و آرامش بخش برای افراد خانواده است که والدین باید بطور جدی مراقبت کنند تا بستر خانواده ها از الوده شدن محفوظ بماند.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که متاسفانه چند سالی هست که خانواده ها با آن مواجه هستند غیرت زدایی رسانه ها با پخش سریالها و برنامه های خودشان است که فحشا و خیانت را عادی جلوه می دهند و از این طریق موجب تضعیف بنیان خانواده ها می شوند.

وی در ادامه گفت: حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت یک فتنه ای برنامه ریزی شده از سوی دشمن بود که الحمدلله ناکام ماند؛ این اتفاق از چند سطح قابل تحلیل و بررسی است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: یک سطح آن سیاسی است، چرا که انتخاب زمان و محور حمله نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمن زبون دارد، سالگرد آشوب‌های بنزینی از یک طرف و اختلال در بنزین رسانی در اروپا از طرف دیگر و ایجاد نارضایتی از دولت مردمی و فشار بر ایران در آستانه مذاکرات برجامی از مهمترین اهداف سیاسی دشمنان است.

امام جمعه عنبرآباد گفت: دشمن در این مرحله دچار خطای محاسباتی و عجله در انتخاب زمان شد، مردم ایران به درستی و با بصیرت همیشگی خود، هدف شوم دشمن را تشخیص دادند‌.

وی بیان کرد: اقدام به هنگام و شجاعانه صداوسیما در صحنه و اطلاع رسانی سریع، قدرت ابتکار عمل رسانه ای را از دشمن گرفت،

وی گفت: نکته مهم حضور میدانی ریس جمهور در پمپ بنزین با لغو جلسه سخنرانی در اجلاس همسایگان و بعد حضور سرزده در وزارت نفت و تشکیل جلسه فوری جهت رفع مشکل اقدام بسیار مهمی بود.

بامری افزود: سطح دیگر این اتفاق، امنیتی و اطلاعاتی بودن آن است که شواهد نشان می دهد در سالهای اخیر مخصوصا ۸ سال گذشته بی توجهی به ظرفیت درونزایی داخلی و بی اعتمادی به قدرت توان ملی و عدم باور به وجود جنگ ترکیبی و بعضا نفوذ عوامل مزدور در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در این عرصه موجب ایجاد حفره های امنیتی در عرصه های مختلف شده، که باید جدی بررسی گردد و دولت و قوه قضاییه، عوامل این اتفاق را شناسایی و به مجازات عمل خودشان برسانند.

وی اظهار کرد: این اتفاق بیش از اینکه یک حمله باشد یک دفاع بزدلانه و منفعلانه بود در برابر ضربات سهمگینی که دشمن در حوزه سایبری و عرصه های مختلف از محور مقاومت در ماههای اخیر خورده بود اما با این حال می طلبد ایران با اتخاذ تدابیر لازم امادگی خود را بالا ببرد.

حجت‌الاسلام بامری با بیان اینکه مردم فهیم و عزیز ما وقتی مدیران وخدمتگذاران خود را در عرصه خدمت حاضر ببینند آستانه تحمل و تاب آوری آنها هم زیاد می‌شود و توطئه های دشمن زبون را چون گذشته خنثی می کنند، گفت: با هوشیاری مردم، این فتنه ناکام ماند اما دشمن مدام در حال طراحی و ضربه است که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده گفت: روز نوجوان و بسیج دانشجویی زنده نگهداشتن یاد شهادت نوجوان بسیجی شهید حسین فهمیده، از اصالت های دفاع مقدس است و باید این اصالت ها حفظ شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز مبارزه ملی استکبار و روز دانش آموز گفت: ۱۳ آبان روزی است که جوانان مومن و انقلابی عزیز لانه جاسوسی امریکا را تسخیرکردند، و این روز نماد حضور نسل جوان در میدان و پیشگامی آنان در صحنه است.

امام جمعه عنبرآباد عنوان داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه آمریکا است که این حادثه بزرگ را جوانان و دانش آموزان رقم زدند و به یقین اینده کشور هم به دست همین جوانان و دانش آموزان و دانشجویان عزیز است.

وی  خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری حکیم "جوانان موتور حرکت عظیم ملت ایران هستند" جوانان عزیز ثابت کردند که با مقاومت، بصیرت، حرکت جهادی می شود به اوج عزت و افتخار به قله رسید و ملت ما اولین ملتی بود که ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند وهیچ غلطی هم نکرد.

بامری با بیان اینکه ۱۳ آبان مهم است و باید گرامی و زنده نگه داشته شود، گفت: زنده نگه داشتن ۱۳ آبان وظیفه همه ما است و همه باید احساس مسولیت کنیم و در صحنه حضور پیدا کنیم چراکه حضور در برنامه ۱۳ ابان نشان همدلی و احساس همدردی با مردم مظلوم دنیا است، لذا همه ما ان شاء الله شرکت خواهیم کرد چون این روز از شعائر است و تعظیم شعائر‌ وظیفه همه ما است.

نرماشیر: راه مبارزه با دشمنان خدمت به مردم است

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد با تأکید بر اینکه راه مبارزه با دشمنان خدمت به مردم است، گفت: باحضور گروه های جهادی در منطقه مشکلات محرومین برطرف خواهند شد و این امر یک نعمت است.

خطیب جمعه نرماشیر اظهار کرد: گروه های جهادی نشان‌داده اند که مشکلات به صورت جهادی برطرف می شوند و قطعا با این دولت جهادی مشکلات کشور هم برطرف می شوند.

ایرانژاد خاطر نشان کرد: همبستگی ملت ایران در ۲۸خردادماه دشمن را به زانو در آورده است و این همبستگی اقتدار کشور را نشان داده است.

بم: تلاش بی نتیجه استکبار برای دشمنی با ملت ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی  گفت: با تلاش در دولت قبل، گاز رسانی در شهر بم و بروات و بخشی از حومه انجام شده که جا دارد از همه مسئولینی که در دولت قبل برای این مهم تلاش کردند، تشکر کنیم.

وی ادامه داد: اما با فرا رسیدن فصل سرما، شاهد آن هستیم که برخی از افراد در شهر بم نتوانستند از این نعمت برخوردار شوند که علت آن هم، هزینه های بالای لوله کشی گاز منازل و برخی هم سقف های پیش‌ساخته و سبک که نتوانسته اند مجوز لوله کشی دریافت کنند، که باید توجه هر چه بیشتر به این افراد شوند تا حداقل بتوانند از نفت استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با توجه به فرارسیدن هشتم آبان بیان داشت :هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز دانش آموز و روز پدافند غیر عامل که رهبر ما فرمودند، رهبر ما آن جوان ١٣ساله است.

وی تصریح کرد: دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران نشان می دهد که تا زمانی که ملت ایران به دادخواهی ادامه می دهد، دشمن هم از هر راهی که بتواند می خواهد به ملت ایران ضربه بزند.

خطیب جمعه بم خاظر نشان کرد: دشمن دانسته که از طریق نظامی نمی تواند به ایران ضربه بزند و در صدد ضربه زدن از طُرُق دیگر است، مثل حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین ها و ایجاد شایعات بزرگی که می خواهند بنزین را گران کنند که این همان هوشیاری و پدافند غیر عامل را می‌طلبید، که این مسئله قصه پر غصه ای است که علی رغم توصیه های رهبری و هوشیاری پدافند غیر عامل اما در دولت قبل به این موضوعات  اهمیت کمتری داده شده است.

کهنوج: در پرتوی انقلاب جوانان ما احساس قدرت و هویت می کنند

حجت الاسلام و المسلمین محمدی سلیمانی ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی گفت: در پرتوی این انقلاب جوان و نوجوانان ما احساس قدرت، هویت میکنند و باور دارند که می توانند کار های بزرگی انجام دهند.

امام جمعه شهرستان کهنوج با استناد به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروزه کسانی هستند که در زیر سایه‌ جمهوری اسلامی و به برکت مجاهدت شهیدان و رزمندگان با امنیّت و آزادی زندگی میکنند و ۱۸۰ درجه بر خلاف خواسته‌های آنها و اهداف انقلاب حرکت میکنند اینها باید برای خودشان روشن کنند که جواب این خونهای پاک را چه جور خواهند داد.

وی نترسیدن و نهراسیدن از دشمن و دشمنی را شرط مهم تحول دانست و تصریح کرد: فرهنگ اسلامی فرهنگ عدم اختلاط است که چنین زندگی با خوشبختی به پیش می رود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی سلیمانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد جنگ و حمله به هیچ کشوری ندارد و به دنبال امنیت و آرامش در منطقه است ولی هر کشوری که بخواهد با شیطنت های سازمان یافته نظیر کشتار شیعیان بی دفاع  در کشور افغانستان ماهیت درندگی و خوی استکباری خود را به نمایش بگذارد، برخورد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر جایی که مظلومی از ظلم و استکبار دچار آسیب است ما هر طور بتوانیم، طرف مظلوم را می گیریم.

رابر: تمام فتنه های دشمن با مسئولان خدمتگزار برای همیشه ناکام خواهند ماند

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت 13 آبان ماه گفت: 13 آبان محل تلاقی سه حادثه است؛ حادثه اول سیزدهم آبان سال۴۳، تبعید امام رضوان الله تعالی علیه از قم به ترکیه توسط ایادی رژیم فاسد پهلوی، حادثه دوم  ۱۳ آبان سال ۵۷، شهادت دانش آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم پهلوی که روز دانش آموز نامگذاری شده است.

امام جمعه رابر با اشاره به حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی در 13 آبان سال ۵۸، افزود: این روز  به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: در هرسه حادثه به نحوی به دولت ایالات متحده ی آمریکا مربوط می شود، محور همه شرارت ها شیطان بزرگ استکبار تسخیر لانه جاسوسی هیبت پوشالی آمریکا در اوج دوران ابرقدرتی اش شکست، تسخیر سفارتی که به درستی لانه جاسوسی نام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در ۴۲ سال گذشته و کشف پیشرفته ترین جاسوسی و هزاران سند به جا مانده از آن چشم جهانیان را به حقایق جدیدی درباره سفارتخانه شیطان بزرگ باز کرد.

امام جمعه رابر با بیان اینکه اکنون همه دنیا می دانند که سفارتخانه ها، کنسولگری ها، دفاتر نمایندگی و پایگاه های نظامی  آمریکا در تمام کشورهای جهان نه یک مکان سیاسی، بلکه پایگاهی برای انواع جاسوسی هاپیشرفته ،خرابکاری های گسترده و فراهم سازی فتنه ها و آشوب های مختلف در کشورهای هدف است.

وی اظهارکرد: لانه های که مورد مراقبت و درصد دقیق کشورها به ویژه کشورها و دولت های مقاومت باشد هر فتنه ای که در هر کشوری به ویژه کشورهای مقاومت رخ می دهد  ریشه آن فتنه در لانه جاسوسی شیطان بزرگ است چه در لبنان، عراق، سوریه، یمن و افغانستان هر جایی که رد پای آمریکا باشد ناامنی ،خرابکاری و کشتار بی رحمانه است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی تصریح کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال گذشته ریشه این لانه جاسوسی را خشکاند،کشورهای مقاومت اگر امنیت و آسایش می خواهند ریشه این لانه جاسوسی آمریکا را در کشورهای خود بخشکاند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حمله سایبری دوشنبه گذشته به سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: اختلال سراسری جایگاه ارائه سوخت برای چند ساعت وقفه در پمپ بنزین ها به وجود آمد با ورود سریع دستگاه های ذیربط این اختلال در برخی پایگاه برطرف شد هم اکنون جایگاه ها سوخت به مدار برگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی بیان کرد: به نظر می رسد دشمن در این مرحله یک خطا محاسباتی و عجله در انتخاب زمان حمله شد به دلیل اینکه مردم کشورمان به درستی هدف دشمن را تشخیص دادند و شهرها دچار التهاب نشدند،زیرا مردم به خوبی دیدند دشمن با اختلال در آسایش و خدمت به مردم می خواهد به اهداف خود برسد و اینکه اقدام شجاعانه و به هنگام صدا و سیما در حضور در صحنه و اطلاع رسانی سریع، قدرت ابتکار عمل رسانه ای را از جبهه رسانه ای دشمن گرفت و عملا تبدیل به مرجع رسانه ای شد.

وی ادامه داد: حضور میدانی رئیس جمهور در پمپ بنزین با لغو سخنرانی در اجلاس مهم همسایگان افغانستان و سپس حضور سر زده به وزارت نفت و تشکیل جلسه  فوری برای رفع این مشکل، اقدام بسیار مهم و تأثیر گذاری بود.

خطیب جمعه رابر ابراز کرد: این حمله سایبری پیش از آن که یک حمله باشد یک دفاع بزدلانه و منفعلانه بود رژیم صهیونیسیتی  و آمریکا در طول ماههای گذشته،  ضربات سنگینی سایبری را از محور مقاومت متحمل شده اند در حالی آمریکا و اروپا بیش از 30 سال است در زمینه زیرساخت های سایبری فعالیت هاو اقدامات راهبردی انجام داده اند، طبیعی است دست به پاتک های منفعلانه بزنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم شریف و فهیم انقلابی وقتی مدیران خدمتگزار خود را در عرصه خدمت حاضر می بینند مانند گذشته توطئه دشمن  را خنثی می کنند و این اقدام به هنگام و این فتنه دشمن را ناکام گذاشت با این مسئولان خدمتگزار، تمام فتنه های دشمن برای همیشه ناکام خواهند ماند.

ریگان: نفس و کلام امام، نفس الهی بود

حجت الاسلام حبیب رضا زاده با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، اظهار کرد: شهید فهمیده سیزده سال سن داشت اما مرد بزرگی بود و این شهید، تاریخ را بهت زده کرد.

امام جمعه ریگان افزود: معلمان و اساتید داستان های انسان ساز شهدا را در کلاس های درس برای نسل جدید و دانش آموزان بیان کنند.

حجت الاسلام رضا زاده تصریح کرد: تفکر و نفس امام، تفکر ایثار و شهادت و مقاومت در برابر ظلم را در جوانان و نوجوانان به وجود آورد.

وی بیان کرد: امروز هرچه به جنگ تحمیلی نگاه می‌کنیم، با تمام وجود درک می کنیم، این دانشگاه بزرگ، رسیدن به خدا و کمال را در جوانان و معنویت در اوج سختی ها را ترسیم کرد.

امام جمعه ریگان به ۱۳ آبان، روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و گفت: نفس و کلام امام، نفس الهی بود؛ بنابراین وقتی وی پیامی صادر کردند، پیروان خط امام (ره) وارد میدان شدند.

حجت الاسلام رضا زاده با اعلام اینکه امروز و ۱۳ آبان دوباره بر بدن آمریکا لرزه خواهد افتاد، افزود: آمریکا رو به نابودی و افول است و امروز ندای مرگ بر آمریکا در سراسر جهان طنین انداز شده است.

وی در خاتمه به برگزاری همایش آیین برادری در شهرستان قلعه گنج اشاره کرد و از برگزار کنندگان این رخداد بزرگ تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه فهرج: بی عدالتی بیش از فقر برای مردم مشکل آفرین است

حجت الاسلام و المسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن روز ۱۳ آبان گفت: انقلاب اسلامی ما استمرار خط استکبارستیزی انبیا (ع) است و بدون تردید این شعار مردم و جوانان ایران زمین در ۱۳ آبان روزی به نتیجه میرسد و آمریکای جهان خوار و صهیونیسم کودک کش به فضل الهی نابود می شوند.

وی همچنین به دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و مسئولان کشوری و لشکری با مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: وحدت برای ما تاکتیکی نیست و استراتژیک است و در حقیقت تقویت نظام اسلامی و رسیدن به افق ترسیم شده و عالی آن جز با اتحاد و وحدت مسلمین شدنی نیست.

آقاملایی در ادامه بر لزوم قرار گرفتن پیوست عدالت در برنامن ها بر طبق بیانات حضرت آقا تأکید و اظهار کرد: بی عدالتی بیش از فقر برای مردم مشکل آفرین است؛ پیشگیری از این احساس تبعیض جز در سایه مبارزه مداوم و بدون قید و بندهای سیاسی ممکن نیست.

خطیب جمعه فهرج همچنین از ملت و امام امت بعنوان دو رکن اساسی ایستادگی ایران اسلامی نام برد و تاکید کرد: مسئولین محترم قدر ملت عزیز را بدانند و سعی کنند از سختی های مردم بکاهند و خدمتگزاران خوبی برای آنان باشند.

نگار بردسیر: مبارزه با استکبار و گسترش عدالت یک امر قطعی قرآنی است

حجت الاسلام وحید مهری امام جمعه نگار گفت: ۲۳ ربیع الاول مصادف با ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم است که استقبال خوب مردم از عمه سادات بیانگر دوستی و محبت به اهل بیت و ولایت مداری است.

وی ضمن اشاره به روز نوجوان گفت: شهید محمد حسین فهمیده به حق، خدا را فهمیده بود و در راه خدا با نثار جان خود از دست اندازی دشمن به خاک کشور دفاع کرد؛ کاری که خیلی از افراد قادر به انجام آن نبودند ولی یک‌ نوجوان ۱۳ ساله فهمیده بود و انتخاب کرد و انجام داد.

حجت الاسلام مهری صلح امام حسن مجتبی علیه السلام را زمینه ساز قیام کربلا دانست و افزود: امام حسن علیه السلام از طرف نزدیکان و یاران خود مورد غربت قرار گرفت و مجبور به صلح شد ولی ثمره این صلح ثمر قیام ماندگار عاشورا شد.

امام جمعه نگار تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در ۱۳ آبان و نامگذاری این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی را یادآوری جسارت و غیرت جوانان این کشور دانست و گفت: مبارزه با استکبار و گسترش عدالت یک امر قطعی قرآنی است.

وی بیان کرد: عدالت و مبارزه با تبعیض مطالبه مهم رهبر انقلاب از مسئولان نظام است و تحقق آن جز از طریق مبارزه با فساد، قانون گرایی، پاسخ گویی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری در تمام شئون ممکن نخواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مردم باید عدالت را حس کنند و کاهش فاصله اجتماعی را ببینند بر این اساس مجلس و دولت و قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به پیوست عدالت در همه عرصه ها توجه داشته باشند.

حجت الاسلام مهری گفت: ادای حق جامعیت دین اسلام وظیفه ی همه ماست زیرا برخی با روایت ناقص و تحریفی از دین می کوشند تا دین را یک امر قلبی صرف معرفی کنند و از جامعیت آن کم کنند.

امام جمعه نگار وحدت رویه را یک فریضه واجب برای همه مسلمانان در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: وجود چند صدایی در کشورهای مسلمان مانند افغانستان، یمن و فلسطین سبب ظلم به مسلمانان شده است.

وی در پایان ضمن توصیه به رعایت عدالت در همه امور خاطر نشان کرد: اگر تک تک افراد جامعه در رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض همت کنند خیلی زود شاهد گسترش عدالت در جامعه خواهیم بود.

فاریاب: همه مسئولین باید در اجرای عدالت بسیج شوند

حجت الاسلام گروهی ضمن گرامیداشت ٨ آبان سالروز شهادت بسیجی ١٣ ساله شهید محمدحسین فهمیده گفت: این شهدا ما را به یاد شهدای کربلا می اندازند، به یاد قاسم بن الحسن (ع) که گفت شهادت برای من از عسل شیرین تر است.

امام جمعه فاریاب ابراز کرد: یکی از مهم ترین مناسبت ها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط تعدادی از فعالان حوزه دانشجویی موسوم به دانشجویان پیرو خط امام بوده است.

وی پیام ١٣ آبان را اینگونه عنوان کرد: ما تحمل نمی کنیم که کفر بر ما پیروز و مسلط شود، به همین خاطر این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین گروهی افزود:اگر بخواهید به ریسمان الهی چنگ بزنید، دو شرط دارد ایمان و کفر به طاغوت یعنی همان طور که همه پیامبران و امامان با طاغوت جنگیدند، ما هم وظیفه داریم با طاغوت مبارزه کنیم.

امام جمعه فاریاب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 17 ربیع الاول بیان کرد:در سیره نبوی سه اصل از همه مهم تر است صبر، عدل و اخلاق، صبر یعنی در مسیر حق متوقف نشوید،ما مامور به وظیفه هستیم، نه نتیجه.

وی عنوان کرد: مصداق صبر، مردم شریف ایران هستند که پس از جمهوری اسلامی تا کنون ٤٣ سال در برابر همه سختی ها، تحریم ها و فشار دشمنان نظان اسلامی صبر کردندونتیجه این صبر، عزت و اقتدار ملت ایران و همچنین خفت دشمنان نظام اسلامی ایران بوده است.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: عادلانه برخورد کردن در اجرای امور کشور یعنی همه مردم از امکانات به مساوات استفاده کنند، نه اینکه شهر خاص، استان خاص یا حزب خاصی بهره بیشتری ببرند.

امام جمعه فاریاب بیان کرد: شهرستان فاریاب محروم است، انتظارمان هست در این دولت بیشتر توجه شود، چرا بعد از ٤٣ سال  از انقلاب، هنوز زمین های فاریاب از نظر دولتی و غیر دولتی تفکیک نشده اند و زمین های مردم فاقد سند هستند، در این مسایل باید بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: بعد از ٤٣ سال از انقلاب، هنوز کشاورزان فاریاب در مورد پروانه بهره برداری از آب چاه ها، مشکل دارند؛ پیام عدالت این است که همه مسئولین باید در اجرای عدالت  بسیج شوند؛ چرا خیلی از ادارات مثل اداره آبیاری، سوخت، بنیاد مسکن و غیره را در شهرستان فاریاب نداریم؛ این در حالی است که عدالت میگوید همه اینها حق مردم است، باید به آنها داده شود.

حجت الاسلام گروهی یکی دیگر از اصول سیره نبوی را اخلاق برشمرد و گفت: در اخلاق باید از پیغمبر، پیروی کرد، اخلاق شامل همه موارد اخلاق در خانواده، اخلاق در اجتماع و اخلاق در سیاست است.

زرند: حضور میدانی رئیس جمهور، نقشه‌های دشمنان در حمله سایبری را نقش بر آب کرد

حجت الاسلام غفوری به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تبعید حضرت امام راحل و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: حضرت امام راحل چند واژه را به آمریکا نسبت دادند و آن را شیطان بزرگ معرفی کردند.

وی با اشاره با شهادت شهدایی امثال شهید فهیده ابراز کرد: شهید فهمیده و حسین فهمیده‌ها پرورش یافته در مکتبی هستند که بزرگترین آرمان و آرزویشان شهادت است.

امام جمعه موقت زرند ادامه داد: همه باید به دولت سیزدهم کمک کنند تا از ظرفیت‌های توانمند استفاده و در انتصابات توجه به اصل شایسته سالاری مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به توطئه بنزینی و هوشیاری مردم خاطر نشان کرد: درک صحیح مردم از حمله دشمن، اطلاع رسانی به موقع، حضور میدانی و اقدام رئیس جمهور، نقشه‌های دشمنان در حمله سایبری به زیرساخت های توزیع بنزین کشور را نقش بر آب کرد.

کوهبنان: وحدت در ایران اسلامی باید حول محور ولایت و رهبری باشد

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی مولای متقیان گفت: از حضرت سوال شد چه کسی نزد خدا و شما محبوب است ایشان فرمودند کسی که نسبت به دیگری سودمند باشد و مومنی را شاد کند عملش از فضیلت بالایی برخوردار است .

وی تاکید کرد: برای شاد کردن دیگران باید گرسنه ای را سیر کنیم ، تشنه ای را سیراب کنیم ، قرض دیگران را پرداخت نماییم لذا همگان باید در زمان فعلی به مواسات و کمک های مومنانه توجه خاص داشته باشند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: باید از سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، خیریه ها و مراکز نیکوکاری شهرستان که با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای خدمت به دیگران گام بر می دارند تشکر و تقدیر کنیم.

وی ابراز داشت: کسی که مظلومی را یاری کند قدمش در روز قیامت ثابت  خواهد بود کمک های مومنانه و دفاع از مظلوم اندیشه حضرت امام (ره) ، مقام معظم رهبری، سردار دلها و شهیدان همیشه جاوید است .

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی باید از اسراف دور باشیم در مصرف نان ، برق ، آب و گاز مواظبت کنیم تا اسراف نکنیم.

وی یادآور شد: هشتم آبان ماه سالروز شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده در سال ۵۹ هست که حضرت امام (ره) فرمودند رهبر ما طفل دوازه ساله ای بود که نارنجک به کمر بست و خود را زیر تانک دشمن انداخت و به شهادت رسید.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با شهادت ایشان هراس در دل دشمنان ایجاد شد و در نهایت پیروزی از آن رزمندگان بود روز شهادت ایشان روز نوجوان است که مقام معظم رهبری ایشان را نوجوانی اسوه و الگو عنوان کردند.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران یادواره شهیدان زنجان فرمودند شهرها باید به یاد شهیدان مزین شوند شوراها باید بدانند افتخاری برای کوچه و گذرهاست که مزین به نام شهید و فداکاری شود.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: پس از شهادت سردار دلها مردم‌ نام این شهید که نام مقدسی حفظ کردند؛ لذا باید فرمان مقام معظم رهبری مورد توجه باشد تا شهرها مزین به نام شهدا گردد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز ۱۷ ربیع در رابطه با جامعیت اسلام و حفظ وحدت اشاره کردند و افرودند وحدت برای همه زمان هاست که منشا خیر و رحمت هست.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: وحدت بین اقشار مختلف باعث پیروزی شده است لذا انسان باید برای قوی شدن و پیشرفت وحدت را سرلوحه کار خویش قرار دهد گرچه آمریکا بدنبال اختلاف بین دولت های اسلامی و مردم در نقاط مختلف است.

وی تصریح کرد: وحدت در ایران اسلامی باید حول محور ولایت و رهبری باشد که عزت و اقتدار در بر دارد.

حجت الاسلام جعفری افزود: در روز ۱۳ آبان چند واقعه مهم داریم در روز ۱۳ آبان سال ۴۳ حضرت امام (ره) را دستگیر و تبعید کردند در سال ۵۷ شاهد راهپیمایی دانش آموزان بودیم و در سال ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان را داشتیم .

وی تاکید کرد: مساله استکبار پذیری چیز جدیدی نیست راهی بود که انبیا شروع کردند؛ لذا جمهوری اسلامی همواره در برابر قدرت های استکباری ایستاده است که این روحیه در حضرت امام (ره) ، مقام معظم رهبری و شهدا به چشم می خورد.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۴۰ سال از جبهه ای به جبهه دیگر برای دفاع از مظلوم و مبارزه با اسکتبار رفت تا با تبعیض و فساد مبارزه کند در سراسر جهان راه حضرت امام ، فرمایشات ولی امر مسلمین جهان ، راه مقاومت و سردار دلها زنده است .

وی تاکید کرد: در روزهای گذشته حمله سایبری به سامانه کارت سوخت هوشمند توسط دشمنان انجام شد اما با هوشیاری دستگاه های ذیربط و بصیرت مردم فتنه دشمنان خاموش شد چون اطلاع رسانی به موقع توسط صدا و سیما انجام شد و با حضور میدانی ریاست محترم جمهوری توطئه دشمنان خنثی شد البته باید حواسمان را جمع کنیم و منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ جدی بگیریم چون دشمن دست از توطئه بر نمی دارد. 

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcj88ev8uqe8tz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین