تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰
۰
plusresetminus
مدیر گروه سرود «دراک» با اشاره به این که سردار سلیمانی یک هنرمند بود، گفت: هنرمندان باید در بخش هنری کارهای خود از این شهید یاد بگیرند چرا که سردار سلیمانی هنرمندانه در هر عرصه ای که پا می گذاشت فرماندهی می کرد.
تاثیر گذاری انجام کارهای تربیتی در قالب هنر/ شهید سلیمانی هنرمندانه فرماندهی کرد
به گزارش راه آرمان؛ هنر یکی از مقوله های انتقال مفاهیم است، آهنگ و سرود را اگر جزو هنر بدانیم که بی شک اینگونه است، بنابراین یک مقوله ی زیباشناختی است که می تواند برای انتقال گونه های مختلف مفاهیم آن هم به شکل گیرا و جذابی ما را کمک کند.

جالب است بدانید یکی از پایگاههای بسیج شهر کرمان بدون هیچ سابقه ی حرفه ای در زمینه ی موسیقی و سرود اما تنها با هدف گام برداشتن در مسیر تربیت اعضای پایگاه خود و با داشتن توکل و استمرار توانسته در مسیر این هنر گام بردارد و حالا نزدیک سه سال است که کار حرفه ای انحام می دهد. این گروه سرود که نام «دراک» را برای خود انتخاب کرده در جشنواره های مختلف استانی و کشوری توانسته حائز رتبه های برتر شود.

علیرضا پورخالقی فرمانده پایگاه بسیج شهید محمد منتظری در مسجد ولیعصر یا یا همان مسجد برخورداری کرمان است؛ ​محمد مهدی محمدی نیز از نیروهای فعال بسیجی این مسجد است که علاوه بر شغل معلمی اش در حوزه ی تربیتی اعضای این پایگاه مسئولیت دارد.

برای داشتن کاری اثرگذار در فضای مجازی باید محصول داشت
پورخالقی در ابتدا در خصوص این که چرا این پایگاه در حوزه ی موسیقی و سرود گام برداشته است، گفت: یکی از اهداف این پایگاه در حوزه ی تربیتی، تبدیل کار به یک محصول است چرا که احساس کردیم اگر بخواهیم در فضای جامعه، کار اثرگذاری داشته باشیم باید دارای محصول باشیم.
 
وی ادامه داد: این محصول با توجه به ظرفیت و زیرساخت و از طرفی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گروه های سرود به این نتیجه رسیدیم در این زمینه قدم برداریم.

فرمانده پایگاه بسیج مسجد ولیعصر بیان کرد: شروع کار ما در حوزه ی سرود به صورت جدی از شهادت شهید سلیمانی در سال 99 آغاز شدبه واقع گروه سرود به صورت منسجم تری ایجاد شد و کارهای حرفه ای تری را دنبال کرد، نام گروه نیز در همان زمان دراک انتخاب شد.
 
وی در خصوص وجه تسمیه ی نام این گروه که «دراک» انتخاب شده است، گفت: این نام به واقع ضرب آهنگ زنگوله ی شتر در بیابان که سکوت صحرا را می شکند،  این ضرب آهنگ می گوید که زندگی در جریان است.
 
پورخالقی در خصوص گروه سنی اعضای این گروه سنی و نحوه ی انتخاب آنها برای حضور در این گروه سرود بیان کرد: تمام بچها اعضای پایگاه بسیج هستند و رنج سنی شان از کلاس چهارم ابتدایی تا یازدهم است.
 
در ادامه محمد مهدی محمدی سرپرست گروه و تهیه کننده گفت:این گروه قبل از سال 99 در حال بازخوانی سرود بود اما کم کم سمت تولید حرفه ای کشیده شدیم که با بچه های پایگاه به سمت صدا سازی حرفه ای رفتیم.

به دنبال این بودیم که در ایام کرونا از یک تهدید فرصت بسازیم
وی ادامه داد: هدفمان این بود که در ایام کرونا از یک تهدید فرصت بسازیم و توانستیم که فرصت را بسازیم و در اولین سالگرد شهید سلیمانی کاری با عنوان " اول بسم الله" توسط گروه دارک ساخته شد که در لحظه سالگرد شهید سلیمانی در کرمان اجرا شد اگر چه کارهای دیگری نیز داشتیم اما این کار اولین کار حرفه ای گروه دارک بود.
 
محمدی گفت: هدف ما این نبود که دیده شویم و حتی هزینه هم نداشتیم، بلکه یک اتفاق ما را به این جا رساند، در حال تمرین سرود با اعضای گروه بودم که یکی از دوستانم تماس گرفت و گلزار شهدای موزه ی دفاع مقدس حال و هوای خوبی برای اجرای کار دارد.
 
مسئول تربیتی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر کرمان توضیح داد: تصمیم گرفتیم برای اجرا با اعضای تیم به گلزار برویم، جالب بود که صدا و سیمای کرمان نیز در همانجا در حال ضبط برنامه بودند، مدیر تولید آن زمان آقای میرگنجانی بود، نزد او رفتم و در خصوص تیم صحبت کردیم، قرار شد که کارهای گروه را به او بفرستم، جالب این که اولین کار گروه دارک در آن جا بود که از صدا و سیما پخش شد.

تلاش و پیگیری مهمترین اقدام برای انجام کار فاخر است
مدیر گروه سرود « دراک» در خصوص حمایت های مالی مسئولین گفت: تا به امروز که کارهای این گروه تولید شده است از سوی دولت و یا شرکت های خصوصی مورد حمایت قرار گرفته ایم اما اکثر هزینه ها را بچه ها و اعضای گروه متقبل شده اند.
وی تاکید کرد: نیاز به هزینه وجود دارد اما از این مهمتر برای انجام کار فاخر نیاز به تلاش و پیگیری برای انجام آن است، معتقدیم که این تلاش و پیگیری است که می تواند ما را به موفقیت برساند.


 
محمدی به چگونگی ادامه ی کارهای این گروه سرود اشاره کرد و توضیح داد: بعد از پخش اولین کار از صدا و سیما، تهیه کننده از ما خواست کار بعدی را برایش ارسال کنیم بنابراین کاری که مربوط به شهادت امام رضا (ع) بود را آماده سازی و ارسال کردیم، بعد از تولید کار در رابطه با امام رضا(ع) تصمیم گرفتیم که کارهای تخصصی تری را تولید کنیم از این رو شروع به گام برداشتین در این راه آن هم به صورت تخصصی کردیم.
 
مدیر گروه سرود «دراک» با اشاره به این که اولین کار این گروه در حوزه ی تخصصی با سید حمیدرضا برقه ای تولید شد، اظهار کرد: بعد از این اتفاق به برکت شهدا هر ماه کار تولیدی آن هم به صورت تخصصی شد.
مسئول تربیتی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر کرمان بیان کرد: یاران حاج قاسم، سمت آسمان که از شبکه ی افق آن هم در ایام کرونا پخش شد، دومین کار برای سالگرد شهید سلیمانی " وقت شهادت" بود که اینکار تولیدی حائز 4 رتبه اول استانی و یک رتبه دوم کشوری است.
 
وی ادامه داد: از سال 98 تا به امروز آن هم به لطف شهدا، گروهی نبوده که بتواند در سطح جشنواره و استان با ما رقابت کند، در فضای ملی هم تنها گروهی که توانست با ما رقابت کند، گروه " نسیم رحمت" بود، در جشنواره فجر نیز رتبه ی دوم را به واسطه ی سرود " وقت شهادت" به دست آوردیم.
 
محمدی گفت: تا به امروز 24 اثر رسمی و 32 اثر غیر رسمی که گاهی مختص ارگان ها بوده 32 اثر بوده است، توسط این گروه تولید شده است.
 
مدیر گروه سرود «دراک» در خصوص نقش هنر برای مفاهیم، عنوان کرد: همه ی انسان ها دارای شناخت هستند که یکی از این شناخت ها مربوط به هنر است، شناختی که جامعه ی امروزی به خصوص نوجوانان بشدت به آن نیازمند است.

معرفی هنر به جامعه مقدمه ی کار تربیتی
مسئول تربیتی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر کرمان با بیان این که اگر بخواهیم کار تربیتی انجام بدهیم باید هنر را به جامعه نشان دهیم، توضیح داد: مقام معظم رهبری در این رابطه نیز تاکید دارد که در حوزه ی هنر بسیار کار کنیم، فضای رسانه و هنر فضایی است که باید حمایت شود. در این زمینه اولین گام پای کار آمدن مسئولین است؛ یعنی مسئولین گروه هایی که تخصصی تلاش می کنند را مورد حمایت قرار دهند.
 
وی ادامه داد: گاهی شاهد تولید اثری هنری مثل فیلم هستیم که بازیگرانشان بدون هیچ تعهدی، میلیاردی پول می گیرند در حالیکه گروه های کوچک مردمی وجود دارد که با عشق و علاقه پای کار آمده اند و می دانند در جامعه تاثیر گذار خواهند بود، اگر برای این گروه ها هزینه شود موفق تر خواهد بود تا سلبریتی هایی که درون مایه ی کشور و خود را نشناخته اند و به راحتی تعهدی که به فیلم نامه و هنرشان را داده اند را زیر پا می گذارند. 
 
محمدی به سایر کارهای تولید این گروه اشاره کرد و گفت: در کار تولیدی دیگر درس و کلاس را سنگ معرفی کردیم و اهمیت و توجه سردار به خانواده و هم نشینی با قومیت ها را داشتند، مورد توجه قرار دادیم.

شهید سلیمانی هنرمندانه فرماندهی کرد/ در جبهه ی فرهنگی همچون حاج قاسم هنرمندی خود را نشان دهیم
مسئول تربیتی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر کرمان با اشاره به این که سردار سلیمانی یک هنرمند بود، تاکید کرد: هنرمندان باید در بخش هنری کارهای خود از این شهید یاد بگیرند چرا که سردار سلیمانی هنرمندانه در هر عرصه ای که پا می گذاشت فرماندهی می کرد، اکنون وظیفه ی ما است که در جبهه ی فرهنگی همچون حاج قاسم هنرمندی خود را نشان دهیم.

محمدی در پاسخ به این که کدام کار خود را از بخش تولیدی های مربوط به شهید سلیمانی دلنشین تر می دانید، گفت: " به وقت شهادت را دلنشین تر می دانم.

مدیر گروه سرود «دراک» در پاسخ به این سوال که نگاه شما این است که بتوانید سرودی همچون " سلام فرمانده" تولید کنید که علاوه در بخش کشوری بلکه در سطح بین المللی تاثیرگذار باشید،توضیح داد: سلام فرمانده، کاری دلی و عممیق بود، نگاه ما نیز این است که بتوانیم برای جامعه ی بین المل تولید محتوا داشته باشیم اگرچه اکنون از سوی ارگان هایی پیشنهاد داشته ایم تا برای سازمان بینالملل بتوانیم سرودهایی با چند زبان بخوانیم و پخش کنیم البته همه ی این اتفاقات برمیگردد به فضل خداوند و دل بچه هایی که این گروه را یاری می کنند.

وی ادامه داد: در آخرین کار خود در مراسم یاران حاج قاسم نبرد آوردین را با حضور حامد عسکری و رهبران رونمایی می کنیم که رونمایی از یک اثر ملی فاخر است، در واقع پرونده ی جدید را باز کرده ایم این کار تمام سازها و ... زنده است اما پایه ی کار الکترونیک است.

محمدی گفت: به دنبال این هستیم که در پرونده ی جدیدی که باز کرده ایم، مانور برویم، نماهنگ آن را با حمایت مسئولین رونمایی کنیم تا مردم جهان بدانند که حاج قاسم ما با اسلحه به میدان نرفت بلکه با فتح قلب ها به میدان رفت و سبب شده که چنین موفق شود از این رو ما نیز باید به دنبال راه حاج قاسم، کلماتی را که او مطرح می کرد همچون "ایران اسلامی حرم است" را مطرح کنیم و این حرم را با سروده ها و فعالیت های تربیتی حفظ کنیم.
 
مسئول تربیتی پایگاه بسیج مسجد ولیعصر کرمان در خصوص چگونگی عضو شدن در گروه «دراک» گفت: شنبه و چهارشنبه ی هر هفته جلسه داریم همچنین شماره ای در فضای مجازی منتشر شده که می توانند با جستجوی نام گروه در موتورهای جستجو این شماره را پیدا کنند و با ارسال پیام به این شماره، از آنها دعوت به عمل می آید ضمن این که نگاه ما این است که همه ی نوجوان ها و جوان ها را درگیر می کنیم معتقدیم که خداوند متعال همه ی صداها را کامل آفریده و ما باید جایگاه صداها را بشناسیم.

انتهای پیام/ پسند
https://armanekerman.ir/vdch-znzx23nx-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین