تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
۰
plusresetminus
چند ماهی است که ورودی شهر راین 5کیلومتری جاده جیرفت-راین که محل دفن پسماندها و زباله‌های شهری است با زباله‌های سفید چشم هر شهروند و مسافری را آزار می‌دهد.
خودنمایی زباله‌های سفید در ورودی شهر راین
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»  چند ماهی است که ورودی شهر راین که محل دفن پسماندها و زباله‌های شهری است و داد شهروندان راینی را در اورده است.
  

احمدی یکی از شهروندان راینی با اعتراض بر عملکرد ارگان ها در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: این زباله ها با این حجم بالا نشان این را دارد که توسط شرکتی که این نوع زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند در این مکان تخلیه شده است.

اکبری افزود: با گذشت چند ماه هیچ گونه اقدامی برای جمع‌آوری این زباله‌ها صورت نگرفته و با وجود گرد و خاک فقط این پلاستیک‌ها چند متری جا به جا می‌شوند و باعث انتقال آلودگی به محل زندگی مردم می‌شود.

احمدی شهروند راینی گفت: زباله‌ها باید در این منطقه دفن شوند تا با گرد و خاک وارد منطقه زندگی مردم نشود اما به حال خود رها شده و به درختان و بوته‌های خاکی و حتی فنس‌های محل تخلیه آویزان هستند.

برای پیگیری این خبر به شهرداری راین سر زدیم.

مهدی قائمی شهردار راین در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: افرادی که به نوعی زیباسازی ورودی را با عاری از زباله و پلاستیک مطالبه دارند باید عرض کنم، هیچ توجیهی برای توقف این کار مهم و زیربنایی قابل پذیرش نیست و حتما باید در این زمینه بیش از پیش بصورت مضاعف نیز تلاش همگانی شود و با توپ انداختن در زمین این دستگاه و آن دستگاه قطعا خروجی مثبتی برای مردم پدید نخواهد آمد.

قائمی بیان کرد: بنده به رسم ادب بعنوان خادم مردم، بابت قصور احتمالی شهرداری در تمام ادوار و سایر مسئولین از مردم راین در این زمینه عذرخواهی میکنم و اعلام می‌کنم از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود:  انگار در گذشته ها و ادوار متفاوت این نقطه ۵ کیلومتری از شهر که دفن زباله بیش از هفتادساله را دارد، مدینه فاضله بوده و فقط طی این چند ماه با زباله آلوده شده است!!؟؟

قائمی  بیان کرد: جای تعجب دارد که این همه سال این حجم از تخریب بیابان و تخلیه غير متمرکز زباله توسط این افراد دلسوز که به من پیام داده اند یا دیده نمی‌شده یا شاید هم تازه دلسوز شده اند.

شهردار راین افزود: در ماه های اخیر شهرداری شروع به پاکسازی دشت از زباله کرده و بیش از یک ماه کل ماشین الات عمرانی خودش رو انجا بسیج کرده و چهره انجا نه کلی ولی بصورت نسبی سامان دهی شده و مابقی ان نیز در دستورکار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است برای اجرای لندفیل اصولی و تفکیک زباله طرح توجیهی تهیه و اعتبار مورد نیاز آن نیز کتبا از مسئولین ذیربط درخواست شده است .

 قائمی تاکید کرد: طی چندین ماه برای اولین بار در طول تاریخ تاسیس شهرداری، این منطقه و همچنین لبه جاده را نظافت کرد و به حدی حجم پلاستیک زیاد شده که کار همکاران ما نیز سخت است و شاید هم به چشم بعضی افراد گذری نیاید، تصاویر هوایی قبل و بعد از اقدام نیز موجود هستند.

شهردار راین گفت: البته با هماهنگی محیط زیست ایجاد لندفیل انجام شده است و تمام فیلم و عکس های قبل و بعد آن نیز موجود هستند اینکه دهیاری ها تخلف می کنند و کسی با آنها برخورد نمی کند دلیل نمی شود قصور آنها را بر گردن شهرداری بیندازید.

وی بیان کرد: دهیاری‌هایی که در این محل تخلیه زباله خارج از لندفیل و نزدیک جاده اصلی ورودی تخلیه انجام میدهند از طریق دستگاه های نظارتی و سیستم قضایی و سازمان محیط زیست قطعا پیگیری قانونی انجام می شود.

شهردار راین اظهار کرد: نامه نگاری و تذکرات نه تنها پاسخگو نبوده بلکه افزایش تخریب سیمای ورودی از سمت جیرفت رو هم افزایش داده است و انگشت اتهام متاسفانه به سوی شهرداری نشانه گرفته می شود و این کم مهری باعث تضعیف روحیه زحمتکشان و خدوم خدمات شهری و نقلیه شهرداری راین می شود.

 قائمی تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری داشته باشند و پلاستیک ها را از زباله های تر و خشک جدا کنند تا بعد از جمع آوری و تخلیه در لندفیل شاهد پراکندگی آنها توسط باد زیادی که در محل وجود دارد نباشیم.

وی افزود: برای ادامه فرآیند احداث لندفیل و دفن اصولی چندین مکاتبه با فرمانداری،  استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داشته ایم که بزودی تمامی اقدامات بصورت مشروح و مصور به سمع و نظر مردم خواهد رسید.



انتهای پیام/ تاج الدینی








  https://armanekerman.ir/vdcgtq9qxak9w74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما