تنی چند از زائران کرمانی در سفر به عتبات عالیات از ارائه خدمات هتلها در این سفر گلایهمند بودند و مسئول بازرسی سازمان حج و زیارت استان توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در پی اعلام نارضایتی برخی زائران کرمانی عتبات عالیات از نحوه خدماتدهی هتلها به زائران به گفتگو با آنها نشستیم.
بانویی که به تازگی از سفر عتبات برگشته بود گفت: در سفر اخیر ما در یکی از هتلهای شهر نجف، ضعف مدیریتی مسئول کرمانی هتل به شدت مشهود بود و بینظمی در توزیع غذا، تقسیمبندی اتاقها و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان هتل باعث نارضایتی زائران شده بود.
یکی دیگر از زائران که مردی با موهای جوگندمی و حدودا ۶۰ ساله بود به همراه خانواده خود به این سفر معنوی رفته بود؛ وی ضمن تشکر از مدیریت مسئول هتل در کربلا و کاظمین از بی نظمیهای هتل در نجف شاکی بود و توضیح داد: به نظر میرسد سازمان حج و زیارت براساس ظرفیت هتلها زائر اعزام نمیکند و همین عدم تناسب باعث نارضایتی برخی زائران میشود.
وی همچنین از سیستم حمل و نقل و جابه جایی مسافران بهخاطر خرابی اتوبوس و معطلی زائران شکایت داشت.
در ادامه برای بررسی بیشتر نارضایتیهای زائران با مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت استان کرمان گفتگو کردم.
اصغر بنیاسدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ گفت: دو شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان کرمان و شرکت جنوبشرق به عنوان شرکت مجری در عراق فعالیت میکنند و پرواز چارتر کردهاند و زائران میتوانند از طریق 120 دفتر زیارتی که در استان فعال هستند، ثبت نام کرده و به شرکتهای مجری برای ادامه روند کار مراجعه کنند.
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه مدیر کاروان باید از حج و زیارت باشد و یا مداح و روحانی کاروان باید تحت نظارت دفتر نمایندگی بعثه مقام معم رهبری در استان باشند، عنوان کرد: شرکتهای مجری مدیر کاروان را انتخاب و سپس ثبتنام زائران را انجام میدهند.
وی ادامه داد: زائران به مدت یکهفته به عراق اعزام میشوند که یک پرواز توسط شرکت جنوبشرق با هواپیمایی زاگرس انجام میشود و زائران از کرمان به فرودگاه نجف میروند و دو شب در نجفاشرف و پنج شب در کربلا معلی در هتلهای از پیش تعیین شده اقامت دارند و پرواز دیگر توسط شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان کرمان توسط هواپیمایی ماهان صورت میگیرد که به مقصد بغداد است و زائران سه شب در کربلا، سه شب در نجف اشرف و یک شب در کاظمین اقامت دارند.
بنیاسدی تأکید کرد: اگر زائری از نحوه خدمات این دو شرکت مجری ما در ایران و عراق شکایت داشته باشد و ناراضی باشد و چنانچه به ازای مبلغی که زائر پرداخت کرده است، به همان اندازه خدمات ارائه نشده باشد؛ زائر به ما مراجعه کند، نامهای را به شرکت مجری ارسال خواهیم کرد و چنانچه شرکت مجری رضایت زائر را جلب کند، مسئله تمام خواهد شد.
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت استان کرمان افزود: اگر زائر ناراضی ماند و شرکت مجری نتوانست رضایت زائر را جلب کند، زائر میتواند از طریق معاونت بازرسی سازمان صمت استان، اداره کل تعزیرات حکومتی استان و دادگستری کل استان نسبت به شکایت اقدام کند.
وی با اشاره به گزارشی که یکی از مدیران کاروانهای زیارتی به سازمان حج و زیارت تقدیم کرده است توضیح داد: برخی از مواردی که باعث نارضایتی زائران شده بود در گزارش مدیر کاروان به سازمان ارائه شده و برنامهریزیها جهت جلوگیری از تکرار چنین رخ دادهایی در حال انجام است.
جانباز دفاع مقدس گفت: از آن جایی که حضرت امام (ره) تجربه انقلابداری نداشتند به پیامبر عظیمالشأن اسلام تاسی کرده و کارهایی که پیامبر کرد ایشان هم کردند...