تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
۰
plusresetminus
فرماندار شهرستان جیرفت گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) جهت اجرای پروژه‌های نیمه کاره در جیرفت اعلام آمادگی کرد.
اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء‌(ص) جهت اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره در جیرفت
به گزارش پایگاه خبری راه آرمان؛ احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت ظهر امروز پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای پروژه‌های آب منطقه‌ای در شهرستان جیرفت با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) جهت اجرای پروژه‌های نیمه کاره آب منطقه‌ای در جیرفت اعلام آمادگی و حضور کرد.

فرماندار جیرفت افزود: در حوزه آب و فاضلاب و همچنین آب منطقه‌ای برخی از پروژه‌ها نیمه کاره رها شده‌اند و نیاز به تجهیز و تأمین اعتبار لازم دارند که می‌طلبد در این خصوص عنایات لازم و حرکت جهادی صورت پذیرد.

وی بیان کرد: شهرستان جیرفت با جمعیتی حدود ۳۳۰ هزار نفر در حوزه شهری دارای سه رودخانه احاطه شده است که این موقعیت مکانی در برخی از فصول سال باعث ایجاد سیل‌ها و روان آب‌ها در سطح شهر خواهد شد که این مشکلات بایستی با برنامه‌ریزی لازم توسط این قرارگاه رفع شود.

بلندنظر اظهار کرد: اداره آب منطقه می‌تواند با تأمین اعتبار و مجوزات لازم با احداث سیل‌بند در این منطقه پیشگیری‌های لازم را از بروز حادثه و سیل‌های ویرانگر برنامه‌ریزی نمایند.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد: از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) انتظار می‌رود که لایروبی رودخانه در حوزه بخش اسماعیلی انجام شود و توسط بخش خصوصی، اداره آب و فاضلاب و فرمانداری تاکنون اقدامات لازم اجراء شد.

بلندنظر مطرح کرد: تاکنون حدود ۳ هکتار از مناطق شهرستان جیرفت با همکاری بخش خصوصی لایروبی انجام شده است که حدود ۱ میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های به حق شهرستان‌های جنوبی با یک میلیون جمعیت صرفاً استقلال آب منطقه‌ای جنوب کرمان است که ان‌شاءالله این امر محقق شود.

فرماندار شهرستان جیرفت در ادامه گفت: رودخانه شور بین سه تا شش متر ارتفاع از سطح شهر بالاتر است که این امر در بارندگی‌های شدید شهر را نسبت به ایجاد سیل تهدید می‌کند که بایستی در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح حوزه‌های شهرستان جنوب زیاد است و هر روز به این تعداد چاه‌ها اضافه می‌شود که با برنامه‌ریزی لازم تمهیدات لازم بایستی صورت پذیرد.

بلندنظر گفت: انتظار می‌رود که با ایجاد مجوزهای لازم چاه‌های غیرمجاز همه پُر و جلوگیری از استفاده غیرمجاز آنها شود و این مجوز آب منطقه‌ای را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان جیرفت ابراز کرد: در حوزه صنعت حق‌السهم آب منطقه‌ای در مناطق اسفندقه و ساردوئیه صفر است که بایستی در این زمینه عنایات لازم و تامین اعتبار صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه آبفا یک اتفاق خوب در کل کشور افتاد که آب منطقه با آب روستایی تجمیع صورت گرفت که باید در حوزه آب روستایی شهرستان جیرفت این مشکل مرتفع گردد.

فرماندار جیرفت مطزح کرد: در سال ۱۴۰۱ دو پروژه در بخش جبالبارز و ساردوئیه تعریف شد که این پروژه‌ها به دلیل عدم اعتبار کافی کامل انجام نشده است که می‌طلبد در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

بلندنظر گفت: مشارکت در انتخابات پیش رو طبق فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی پیرو خدماتی است که ما به مردم ارائه خواهیم داد و این مشارکت بایستی حداکثری باشد و خدمات به مردم کامل و نمایان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: برخی از مناطق روستایی جیرفت نیاز به حفر چاه با مجوز دارند و در منطقه اسفندقه این احتیاج بسیار به چشم می‌خورد.

فرماندار شهرستان جیرفت ابراز کرد: بنده به عنوان یک نیروی جهادی و بسیجی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درخواست داریم که یک کار جهادی و بسیجی‌وار همچون همیشه در شهرستان جیرفت انجام دهند که یک فعالیت خوب در منطقه شروع شود.

منبع: دقیانوس

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcdx50fnyt0so6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما