تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
۰
plusresetminus
عبدالوحید مهدوی‌نیا گفت: تابش ۳۰۰ روزه خورشید در جنوب کرمان که مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور محسوب می‌شود، مزیت و ظرفیت بی‌نظیری را برای استفاده و سرمایه‌گذاری در این بخش از انرژی فراهم کرده است.
غفلت از مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور/ تابش 300 روزه خورشید در جنوب کرمان بهشت سرمایه گذاری شهرک های انرژی
عبدالوحید مهدوی‌نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" از جیرفت گفت: استفاده از ظرفیت بی‌نظیر انرژی‌های خورشیدی و بادی در توزیع نیروی برق از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
وی افزود: تابش ۳۰۰ روزه خورشید در جنوب کرمان که مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور محسوب می‌شود، مزیت و ظرفیت بی‌نظیری را برای استفاده و سرمایه‌گذاری در این بخش از انرژی فراهم کرده است.
 
مهدوی‌نیا تصریح کرد: با توجه به استانداردهای مطرح شده توسط مجامع بین‌المللی، متوسط استحصال از پنل‌های خورشیدی باید ۴.۳ تا ۵.۲ کیلو وات بر متر مربع باشد که این رقم در ایران بالای ۳ است و در استان کرمان نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار ثمربخش خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان این اختلاف آماری را به دلیل عواملی از جمله؛ تابش طولانی مدت، بالا بودن ارتفاع و پاکی هوا دانست و افزود: مناطق مختلف برای نیروگاه‌های خورشیدی و با توجه به مطالعات انجام شده توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان برای نیروگاه‌های بادی، مناسب هستند و  جذابیّت زیادی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند.
 
وی با اشاره به ایجاد فرهنگ‌سازی جهت گسترش پنل‌های خانگی و شهرک‌های انرژی، گفت: پنل‌های خانگی پنج مگاواتی هستند و فضایی ۲۰ الی ۳۰ متری برای احداث آن کفایت می‌کند.
 
مهدوی‌نیا بیان کرد: شهرک‌های انرژی برای سرمایه‌های خُرد فعالیّت می‌کنند و ورود به این پروژه باعث جلوگیری از پراکندگی سرمایه‌گذاری می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با اعلام این‌که در احداث نیروگاه‌ها، به ازای هر کیلو وات، به ۱۰ متر مربع فضا احتیاج است، از آمادگی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در ارائه گزارش فنی جامع به هر کدام از ارگان‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه احداث نیروگاه دارند، خبر داد.
 
وی یکی از چالش‌های اقتصادی جنوب استان کرمان را پائین بودن فضای کسب و کار دانست و گفت: تصمیم داریم تمرکز همه صاحب نظران را در این بخش متمرکز نمائیم.
 
مهدوی‌نیا از اعلام آمادگی در ارائه خدمات و زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران خبر داد.
 
انتهای پیام/امیری
https://armanekerman.ir/vdcjtievyuqe8vz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما