تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶
۰
plusresetminus
محمد خیراندیش با بیان اینکه بیش از 70 درصد باغات پسته استان کرمان از 25 تا 80 درصد خسارت دیده اند، گفت: در سال جاری سرمای بهاره 50 درصد از محصول پسته را از بین برده است.
سرمای بهاره به ۱۷۲ هزار هکتار باغات استان خسارت وارد کرد/از بین رفت بیش از ۷۰ درصد باغات پسته کرمان در اثر سرمای امسال
محمد خیراندیش در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی گفت: سرمای بهاره  به 172 هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد کرده است که 154 هزار هکتار مربوط به باغات پسته و مابقی باغات بادام، گردو و درختان هسته دار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بیش از 70 درصد باغات پسته استان کرمان از 25 تا 80 درصد خسارت دیده اند، عنوان کرد: در سال جاری سرمای بهاره 50 درصد از محصول پسته را از بین برده است.

وی ادامه داد: قریب 11 هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از هزار میلیارد تومان باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد شده است.

خیراندیش ابراز کرد: به منظور جبران خسارت باغداران جلسه ای با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل صندوق حمایت از کشاورزان و مدیر کل بانک کشاورزی تشکیل و در راستای حمایت از باغداران آسیب دیده تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: جهت جبران خسارت باغداران کمک های قابل قبولی به کشاورزان برای اصلاح و تغذیه باغات پرداخت می شود و تسهیلاتی برای پرداخت وام های باغداران اندیشیده شده و باغاتی که بیمه هستند، خسارت دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccppqs12bqio8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین