تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تأکید کرد:

افزایش انسجام ملی با مشارکت در انتخابات

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: مسئله انتخابات بسیار حائز اهمیت است چراکه با انتخابات انسجام و وحدت ملی شکل می‌گیرد.
افزایش انسجام ملی با مشارکت در انتخابات
حجت‎‌الاسلام والمسلمین عباس توان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با تأکید بر اینکه مردم برای انتخاب سرنوشت خود در انتخابات، این آوردگاه مهم شرکت می‌کنند، گفت: چرا که عزم و اراده ملی با حضور مردم و به‌وسیله صندوق رأی و انتخابات محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان ادامه داد: اگر مردم بخواهند در زمینه‌های مختلف، خواسته خود را محقق کنند باید کسانی را انتخاب کنند که خودشان می‌خواهند؛ بنابراین امروزه سرنوشت مردم به‌صورت غیرمستقیم به‌دست خودشان است، به این معنی که مردم نمایندگانی را انتخاب می‌کنند و آن‌ها به‌عنوان نماینده وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند و در خصوص مسائل مختلف کشور تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز به‌همین صورت است، مردم با انتخاب رئیس جمهور منتخب خود، سرنوشت خود را به‌دست می‌گیرند، عنوان کرد: مسئله انتخابات بسیار حائز اهمیت است چراکه با انتخابات انسجام و وحدت ملی شکل می‌گیرد.

توان با تأکید بر اینکه انسجام ملی ابزاری برای نظام، کشور و جامعه در برابر تمامی خطرات به‌ویژه خطرات خارجی و دشمنانی است که می‌خواهند نظام و جامعه را از بین ببرند، است، اظهار کرد: مردم با انسجام خود نشان می‌دهند که قدرتمند هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با بیان اینکه امروز انتخابات به‌عنوان سمبل قدرت نرم هر نظام است، تصریح کرد: میزان مشارکت در انتخابات، یعنی میزان قدرت آن نظام در برابر دشمنان خارجی؛ تسلیحات موشکی بخشی از قدرت یک نظام را نشان می‌دهد ولی مردم اصل قدرت در پایگاه اجتماعی یک کشور هستند و هر چه مردم در انتخابات حضور پیدا کنند، آن کشور در برابر خطرات خارجی، بیمه می‌شود.

وی افزود: در این شرایط دانشگاهیان و دانشجویان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند چراکه دانشگاهیان به‌عنوان منبع و مرجع جامعه هستند و همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌‌اند و به‌عنوان قدرت رهبری‌کننده پدیده‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و طبیعی است که در موضوع بسیار مهم انتخابات نیز، دانشجویان و دانشگاهیان پای کار بیایند.

توان ضمن اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: به‌تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویان، موذن جامعه هستند و هرجا دانشجویان حضور داشته و پیشتاز باشند، آن حرکت سرچشمه‌ای از محل علم و آگاهی است و آن حرکت، یک حرکت مثبت و اثرگذار است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال این هستند میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهند تا تحریم‌ها را بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و دانشجویان ما همواره حضور خود را در عرصه انتخابات و اهمیت این مهم را نشان داده‌اند و در انتخابات پیش‌رو نیز حضور مؤثر خواهند یافت.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchwwnz-23nxid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین