تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ۲۹ اسفندماه روز ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران است.
۲۹ اسفندماه روز ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران است
حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به ۲۹  اسفندماه سالروز ملی‌شدن صنعت نفت گفت: ۲۹ اسفندماه، یکی از ماندگارترین روزهایی است که به‌عنوان نماد استقلال ملی ایران در آن زمان تلقی می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در گذشته اقدامات و مبارزاتی برای تسلط بر حوزه‌های نفتی ایران وجود داشت، اظهار کرد: بعد از ملی‌شدن صنعت نفت، دست‌هایی در داخل و خارج برای ناکام گذاشتن این رویداد مهم و تاریخی ایران به حرکت درآمد و توطئه‌هایی در داخل و خارج، علیه دولت وقت صورت گرفت که منجر به کودتا ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شد.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد این رویداد مقدمه‌ای بود برای اینکه ایران به سمت استقلال و خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و صنایع داخلی حرکت کند، اما بعد از آن برخی از احزابی که در داخل کشور بودند، دچار خطای محاسباتی شدند و در کنار دشمنان ملت ایران قرار گرفتند و زمینه سقوط دولت وقت را فراهم کردند.

هانی‌زاده بیان کرد: آمریکا و انگلیس تلاش داشتند تا این حرکت مهم و استقلال‌طلبانه را به‌کام ملت ایران تلخ کنند و شرایطی را ایجاد کنند تا از اختلاف‌افکنی بین جریان‌های سیاسی تا شرایط را به قبل از ۲۹ اسفندماه برگردانند که متأسفانه احزاب هم، درون ایران به‌درستی، با شفافیت و با درایت عمل نکردند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ۲۹ اسفندماه روز ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران است که به‌دلیل اشتباهاتی که جریان‌های سیاسی و داخلی کشور انجام دادند، این حرکت زیبا استقلال‌طلبانه ایران ناکام ماند.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdce7o8znjh8xoi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین