تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱
۰
plusresetminus
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان عنوان کرد:

رشد و توسعه اقتصادی کشور در سایه مشارکت حداکثری مردم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: باید از ایده‌ کارآفرینان حمایت کرد و این باور را در آن‌ها تقویت نمود که بخش خصوصی بهتر از بخش دولت می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد کشور کمک کند.
رشد و توسعه اقتصادی کشور در سایه مشارکت حداکثری مردم
حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقارن آغاز سال با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن با اشاره به انتخاب عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: حداقل در ۱۰ سال اخیر ریل‌گذاری برنامه‌ریزی‌های کشور بر محور اقتصاد بوده است؛ مقام معظم رهبری با رهبری و مدیریت خود و با توجه به اولویت‌های کشور نام‌گذاری هر سال را طبق میزان نیاز پیشرفت اوضاع اقتصادی کشور قرار داده‌اند که هر سال پله‌ای بالاتر از پله سال قبل بوده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه امسال که سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است به این جهت بود که بدون کمک مردم نمی‌توان امیدی به پیشرفت اقتصاد داشت، عنوان کرد: مشارکت مردم یعنی استفاده از توانمندی‌ها و سرمایه‌های مادی و معنوی آن‌هاست.

وی تأکید کرد: باید از ایده‌ها و اقدامات اقتصادی و تولیدی کارآفرینان حمایت کرد و این باور را در آن‌ها تقویت نمود که بخش خصوصی بهتر از بخش دولت می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی افزود: برخی از مردم سرمایه دارند، اما جرات سرمایه‌گذاری ندارند؛ چراکه ادارات، مدیران و حتی برخی از کارکنان پایین‌دست یا از باب حسادت یا از روی متوجه نشدنِ خدمت بزرگ کارآفرینان، کاری نمی‌کنند که روح امید در آن‌ها ایجاد شود؛ بنابراین گیرهای اداری و زمان‌بر بودن تصمیمات مدیران در شوراهای مربوطه یکی از موانع جدی مشارکت مردم است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان ابراز کرد: در این سال‌ها با تعامل اقتصادی با کشورهای دور و نزدیک، ممنوعیت ورود کالاهای مشابه داخلی به کشور و همکاری دست‌وپا شکسته بانک‌ها، شاهد حرکت چرخه تولید هستیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب انتظار خود را از مسئولان و سرمایه‌گذاران با این عنوان ابراز کردند که تولید باید با جهش همراه باشد و دوچندان شود؛ نسل جوان امروز در قالب دانش‌بنیان‌ها متوجه شده‌اند که فکر، عمل و اقدام آنان گره‌گشای برخی از مشکلات کشور است و می‌توانند با امید برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی گفت: بنابراین در عرصه مشارکت مردم، همان‌گونه که مردم در پس از انقلاب و عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی و اجتماعی نقش کلیدی داشتند، در حوزه اقتصاد هم می‌تواند همین‌گونه باشند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان عنوان کرد: امسال وظیفه مدیران ارشد کشوری و استانی در این زمینه بسیار سنگین است و باید دانش‌بنیان‌ها را تقویت و صنایع معطل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند که قطعاً مصداق «باقیات الصالحات» برای آن‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این کار باید با مدیران ضعیف و بی‌انگیزه در پیشرفت کشور و مدیران بخشنامه‌ای برخورد جدی شده و عزل شوند چراکه این افراد، خودشان بزرگ‌ترین مانع جهش تولید هستند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcb09b80rhbf9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین