تاریخ انتشار :شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
۰
plusresetminus
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان:

مشارکت مردم در عرصه تولید اجرای قانون اساسی است

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: به حرکت درآوردن چرخ تولید خود توجه‌به قانون اساسی است؛ بنابراین اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مشارکت دادن مردم خاصه در تولید، اجرای قانون اساسی است.
مشارکت مردم در عرصه تولید اجرای قانون اساسی است
سیدحسین صابری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقارن آغاز سال با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن با اشاره به انتخاب عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» معنا و مفهوم خاصی دارد که در فرمایش مقام معظم رهبری از تولید به عنوان کلید اصلی اقتصاد تعبیر شده است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: برای تبیین اهمیت و الزامات این نام‌گذاری و مسئله مهم فرصت کافی لازم است؛ منتهی در آغاز این بحث به بعضی از الزامات اشاره می‌شود و به مرور هر کدام از محورها را به‌طور مفصل مورد بحث قرار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تولید اساس اقتصاد مقاومتی است و توجه به اقتصاد آن هم از نوع اقتصاد مقاومتی توجه به ارتقاء سطح معیشت مردم، حفظ استقلال کشور و خنثی‌سازی عمده ترفندهای دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است.

صابری با تأکید بر اینکه به حرکت درآوردن چرخ تولید خود توجه‌به قانون اساسی است که بخش عمده اقتصاد را به بخش تعاون اختصاص داده است، عنوان کرد: متأسفانه به علل مختلف در طول ۴۵ سال گذشته آنچنان که باید و شاید به بخش تعاون که عملاً همان مردمی‌کردن تولید و مشارکت مردمی است، مورد غفلت واقع شده؛ بنابراین اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مشارکت دادن مردم خاصه در تولید، اجرای قانون اساسی است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ابراز کرد: در اهمیت نقش مردم هیچ بحثی وجود ندارد؛ زیرا تجربه انقلاب اسلامی، در دوران انقلاب، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از خاتمه دفاع مقدس و تداوم انقلاب، یکی از ارکان اصلی مردم بوده‌اند.

وی افزود: عملاً هر جا که کشور دچار مشکل می‌شود، این مردم بوده‌اند که با هدایت و ندای رهبری تحت تعالیم فرهنگ اسلام به کمک آمده و مشکلات را حل کرده‌اند؛ بنابراین مشارکت مردم در جهش تولید به‌عنوان کلید اصلی اقتصاد بسیار اثرگذار است و در این زمینه چگونگی مشارکت مردم در جهش تولید را به وقت دیگر موکول می‌کنیم.

صابری اظهار کرد: در اجرایی‌شدن مشارکت مردم در جهش تولید قوای سه‌گانه نقش عمده‌ای دارند؛ مجلس با بازنگری و اصلاح قوانین و یا وضع قوانین انقلابی قابل اجرا می‌تواند، مسیر مشارکت را فراهم کند؛ قوه قضائیه با حمایت از سرمایه و سرمایه‌گذار واقعی و با کمک نهادهای ذی‌ربط و همکاری با ایجاد امنیت شغلی و تولیدی، می‌تواند اثرگذار باشد؛ قوه مجریه و دولت با باور نقش مردم و اعتقاد به کاهش تصدی‌گری، شفافیت و ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌راحتی می‌تواند، زمینه مشارکت مردم را در تولید فراهم کند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: دولت با اصلاح قوانین بانکی به‌راحتی می‌توانند ضوابط دست ‌و ‌پاگیر را حذف و زمینه ورود مردم به تولید بیشتر را فراهم کنند.

وی بیان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام اجرایی و اقتصادی، مناسب‌ترین زمینه مشارکت مردمی است؛ به‌عنوان مثال ایجاد آزادراه‌ها و اداره بهره‌برداری از آن‌ها، یک طریق عملی مشارکت مردمی است، مثلاً اگر جاده ارتباطی کرمان به مشهد که یکی از محورهای اصلی به یک معنا ملی است و چندین سال است که در دست اجراست و هنوز به‌جای خوبی نرسیده است، به مردم واگذار می‌شد، تکمیل و بهره‌برداری در قالب طرح آزاد راه‌سازی چه میزان میسر بود و چقدر تلفات انسانی و مادی کاهش می‌یافت و در مصرف سوخت، وقت، آرامش، آسایش و رفاه مردم کمک می‌شد.

صابری تصریح کرد: در استان کرمان که به‌عنوان قطب کشاورزی و معدنی است اگر زمینه‌ای مشارکت جدی مردم فراهم شود بسیاری از نیازهای مردمی در منطقه و کشورهای همسایه تأمین خواهد شد، همچنین زمینه رشد و شکوفایی منطقه فراهم می‌شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: معیشت مردم ارتقا پیدا خواهد کرد و ده‌ها ثمره ماندگار دیگر ایجاد می‌شود و تقویت اعتماد عمومی در مردم به‌منظور جلب و جذب کمک‌های نقدی مردم صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها، منابع اطلاعاتی و مطالعاتی به‌راحتی می‌توان طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در سطح استان برای رونق‌بخشی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کرد که در آینده به آن‌ها می‌پردازیم.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcjhhevvuqethz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین