تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰
۰
plusresetminus
 رئیس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کشور:

توجه به اسکان موقت مردم سیل زده از اولویت های اصلی است

حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی گفت:اصلی ترین مشکل فعلی مردم سیل زده، اسکان موقت مردم است که با توجه به سیل شدید، برخی از منازل قابل سکونت نبوده که درخواست داریم هرچه سریعتر موضوع اسکان مردم سیل زده حل تا دغدغه ای در این رابطه نداشته باشند. 
توجه به اسکان موقت مردم سیل زده از اولویت های اصلی است
به گزارش راه آرمان، در پی بازدید حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی رئیس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان و خسارات سنگین به منازل مسکونی و بخش های مختلف کشاورزی، دامداری، قنوات نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی علیدادی، نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه کرمان، دکتر زینی وند استاندار کرمان و فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان انجام شد. 

 در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی با تقدیر از اقدامات فلاح و جمعیت هلال احمر استان که از نخستین ساعات اولیه وقوع سیل پای کار بوده، شرح حالی از بازدید در مناطق سیل زده ارائه و خاطرنشان کرد: در این بازدید مردم با مشکلاتی روبه رو هستند که هرچه زودتر باید حل گردد تا آرامش به مردم بازگردد. 

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین مشکل فعلی مردم سیل زده، اسکان موقت مردم است که با توجه به سیل شدید، برخی از منازل قابل سکونت نبوده که درخواست داریم هرچه سریعتر موضوع اسکان مردم سیل زده حل تا دغدغه ای در این رابطه نداشته باشند. 

 رئیس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کشور به مشکل بازسازی و ترمیم منازل آسیب دیده از سیل اشاره کرد و توضیح داد: اسباب و اثاثیه مردم که از ضروریات زندگی مردم سیل زده است به دلیل آسیب و ورود گل و لای به منازل رو به خرابی است که باید سریعتر منازل مسکونی ترمیم تا از خسارت های بعدی جلوگیری شود. 

 حجت الاسلام نیکویی افزود: بعضی از اسباب و اثاثیه های مهم مردم نظیر یخچال و گاز و... در اثر سیل خراب و دچار آسیب جدی شده اند که خواهشمندیم به این موضوع هرچه سریعتر رسیدگی تا مردم دغدغه ای نداشته باشند. 

 وی به خسارت سنگین سیل به بخش کشاورزی و دامداری و قنوات اشاره کرد و گفت: باغ های کشاورزی، دامداری و همچنین قنوات از بین رفته و آسیب جدی دیده اند که باید به این موضوع رسیدگی شود و از طریق بیمه و اهدا وام های کم بهره همراه با بلاعوض و لایه روبی قنوات، مجدد مردم هرچه سریعتر مشغول به کار شده و مایحتاج ضروری زندگی خود را تامین نمایند. 

 در ادامه حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: خدمت رسانی به مردم و کاهش تبعات ناشی از سیل باید در اولویت قرار گیرد و برای مشارکت و همکاری جهت امدادرسانی به مردم سیل زده همه دستگاهها باید بسیج شوند تا حصول اطمینان و آرامش به مردم باز گردد. 

 استاندار کرمان با تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی و فلاح در رابطه با بازدید از مناطق سیل زده و توزیع بسته های معیشتی و حل مشکلات مردم سیل زده و ارائه گزارش مشکلات مردم خاطر نشان کرد: از اینکه شما دغدغه مردم را دارید و رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده را در اولویت قرار داده اید، از شما و تیم همراه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 زینی وند به گزارش ارائه شده از سوی حجت الاسلام نیکویی اشاره و اظهار کرد: مقرر گردید هلال احمر از تمامی خانه ها بازدید و خانواده هایی که سرپناه آنها آسیب دیده و قابل زندگی نیست، چادر به آنها تحویل تا موقتا در چادر اسکان نمایند تا ترمیم خانه ها انجام گردد.

 استاندار کرمان خاطرنشان کرد: موضوع ترمیم و تعمیرات خانه ها هم از همین امروز توسط بنیاد مسکن آغاز می گردد تا مردم هرچه سریعتر در منازل خود اسکان گزینند.

 استاندار کرمان عنوان کرد: موضوع آسیب به بخش های کشاورزی، دامداری و قنوات هم توسط مسئولین مربوطه بررسی  و آغاز شده تا مردم دغدغه این موضوع راهم نداشته باشند.
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcfxxdyyw6d0ja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما