تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۱
۰
plusresetminus
مدیرکل اداره کل انتقال خون استان کرمان از مردم درخواست کرد با توجه به کاهش ذخایر خونی استان و مخصوصا کمبود گروه های خونیoمثبت،Aمثبت و تمام گروههای خونی منفی مثل همیشه یاریگر انتقال خون در تامین خون و فراورده های خونی مورد نیاز بیماران باشند.
بیماری تعطیلی نمی شناسد / کمبود گروه های خونیoمثبت،Aمثبت و تمام گروههای خونی منفی
به گزارش راه آرمان، دکتر ایرج شکوهی مدیرکل اداره کل انتقال خون استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همزمان با آغاز محرم پویش نذر خون با هدف جلب مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون در استان کرمان همراه با سراسر کشور راه اندازی شد.
وی هدف از برگزاری پویش نذر خون را ترغیب مردم به اهدای خون در کل ماه محرم و صفر و محدود نکردن اهدای خون به دو روز عاشورا و تاسوعا اعلام کرد و ابراز کرد: هر اهدا کننده خون با اهدای ۴۵۰ سی سی خون خود در هر مرحله می‌تواند جان سه نفر را از مرگ نجات دهد و از این رو همه افراد جامعه برای نجات جان همدیگر باید به این اقدام خداپسندانه بپیوندند.
شکوهی تصریح کرد: تنها ۲.۵ درصد از مردم کشور اهدا کننده خون هستند در حالیکه بسیاری از مردم در طول زندگی برای ادامه حیات نیاز به خون دارند و تامین نیازهای خونی نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم برای تامین آن است.
این مقام مسئول با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان و  مخصوصا کمبود گروه های خونیoمثبت،Aمثبت و تمام گروه های خونی منفی از مردم درخواست کرد یاریگر انتقال خون در تامین خون و فراورده های خونی مورد نیاز بیماران باشند.
شکوهی تاکید کرد: مردم همیشه در خاطر داشته باشند که در تمام روزهای سال کسانی هستند که بیماری شان تعطیلی نمی شناسد پس اهدای زندگی به آنها را تعطیل نکنیم .
مدیر کل اداره کل انتقال خون استان کرمان از آغاز پیش ثبت نام اینترنتی اهدای خون به منظور جلوگیری از معطلی همشهریان در مراکز اهدای خون در ماه محرم و صفر خبر داد و بیان کرد:
همانگونه که مردم برای دریافت بسیاری از خدمات، غیرحضوری اقدام می‌کنند می‌توانند نوبت اهدای خون خود را نیز رزرو کنند و در ساعت دلخواه به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند.
وی تشریح کرد: افرادی که تمایل دارند بدون اتلاف وقت در ماه محرم و صفر نذر خون خود را ادا کنند می‌توانند به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir مراجعه و مرکز اهدای خون تاریخ و ساعت حضور خود را ثبت و بر اساس آن مراجعه و خون خود را اهدا کنند.
لازم به ذکر است با توجه به تعطیلات اعلام شده و بنابر برنامه ریزی انجام شده ساعات کاری مراکز اهدای خون استان به شرح زیر اعلام شده است: 
 اداره کل انتقال خون استان کرمان  واقع دربلوار ۲۲ بهمن همه  روزه  از ساعت ۷:۳۰ صبح لغایت۱۹( حتی در دو روز تاسوعا و عاشورا) به جز جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ آماده دریافت خون از همشهریان عزیز میباشند.
پایگاه انتقال خون شهید فیروزی واقع در بلوار جمهوری روزهای فرد از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳( در دو روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳)  آماده دریافت خون از همشهریان عزیز میباشند.
شهرستان جیرفت واقع در خیابان شفا همه روزه از ساعت ۷:۳۰لغایت ۱۳ دایر به جز جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ (در روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و در روز عاشورا صبح از ساعت ۸ تا ۱۳  )
شهرستان بم واقع در میدان ۱۷ شهریور همه روزه از ساعت ۷:۳۰لغایت ۱۳ دایر به جز جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹( در روز تاسوعا صبح  از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۱۹:۳۰  و در روز عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۳)
شهرستان سیرجان  واقع در میدان انقلاب همه روزه از ساعت ۷:۳۰لغایت ۱۳ دایر به جز جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ (در دو روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۳ )
شهرستان رفسنجان  واقع در بلوار طالقانی همه روزه از ساعت ۷:۳۰لغایت ۱۳ دایر به جز جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ( در دو روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۳ )فعالیت دارند .
انتهای پیام/ رسول https://armanekerman.ir/vdccxxqs02bqi48.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین