تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
۰
plusresetminus
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان خبر داد؛

مدیریت رانندگی در بارش های پایان هفته

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به در پیش بودن بارندگی آخر هفته واوایل هفته آینده از رانندگان خواست ضمن احتياط بيشتر موقع رانندگي ، سرعت مطمئنه و فاصله طولي مناسب را رعایت کنند.
مدیریت رانندگی در بارش های پایان هفته
به گزارش راه آرمان؛ سرهنگ"علی رضایی" رئیس پلیس راه شمال استان بيان داشت: بنا بر پیش بینی های هواشناسی، اواخر این هفته و اوایل هفته آینده در اکثر مناطق استان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش ها در گردنه ها به صورت برف است.
وی ادامه داد: معمولاً اولين بارش ، بدليل وجود ضايعات و موادي از قبيل روغن و گازوئيل و ... در سطح راه،  لغزندگي بيشتري را در جاده ها ايجاد مي‌کند.

وی افزود: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران ميدان ديد راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر مي‌رود لذا لازم است تجهيزاتي مثل برف‌پاک‌کن، بخاري و ... که نقص آن‌ها مي‌تواند در ديد راننده تاثير گذار باشد، مورد بازبيني و در صورت نياز رفع نقص قرار گيرند.

رضایی اظهار داشت: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش ميدان ديد راننده، رانندگي در اين آب و هوا نيازمند دقت بيشتري دارد و رانندگان به‌ طور ويژه سرعت مطمئنه را رعايت کرده و توجه کافي به جلو در زمان بارندگي را مد نظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگي نباشيم.

وی گفت: درزمان بارندگي، سرعت خودرو بايستي به مراتب کمتر از سرعت در راه هاي خشک باشد چون سطح اصطکاک بين راه و لاستيک به حداقل مي‌رسد و هنگامي که آب زيادي در سطح جاده جاري مي‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شويد آب موجود ميان لاستيک و جاده قرار گرفته و در اين حالت خودرو بر روي لايه‌اي از آب حرکت مي‌کند و بسيار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگوني را افزايش مي دهد.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد:  رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولي مناسب با وسيله جلو در حين راننگي و همچنين پرهيز از سفرهاي غيرضروري و اجتناب از سفر در شب بالاخص در محورهاي کوهستاني و برفي ، از توصيه هاي جدي پليس راه است.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcfvmdyyw6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما