تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
۰
plusresetminus
رئیس پلیس فتا استان کرمان:

کلاهبرداری سایبری در آستانه روز پدر

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: همزمان با در پیش بودن مناسبت های خاص از جمله روز پدر، برخی افراد با مواردی همچون تبلیغات اغوا کننده و تخفیفات ویژه فروشگاه‌های آنلاین در صدد کلاهبرداران از شهروندان بر می آیند.
کلاهبرداری سایبری در آستانه روز پدر
به گزارش راه آرمان؛ سرهنگ"امين يادگارنژاد" با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی تلاش می‌کنند که با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از فضای مجازی، هدیه مورد نظر خود را برای روز پدر یا دیگر مناسبت ها تهیه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت مراقبت کاربران فضای مجازی هنگام استفاده از سایت‌ها و کانال‌ها و صفحات فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی گفت: مهمترین نکته در خرید از سایت‌های فروشگاهی، اعتبارسنجی آن‌ها با بررسی نماد اعتماد الکترونیکی و پیگیری میزان رضایت مشتریانی است که قبلاً اقدام به خرید از درگاه آن سایت،کانال یا فروشگاه اینترنتی کرده اند.

رئیس پلیس فتا اظهار داشت: عدم واریز هرگونه وجه به عنوان بیعانه و عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی به خصوص در خرید از سایت‌های درج آگهی و صفحات و کانال‌های فعال و پرمخاطب، یکی دیگر از نکاتی است که به منظور پیشگیری از بروز کلاهبرداری های احتمالی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ يادگارنژاد تصریح کرد: مراقب باشیم که مجرمان سایبری با قرار دادن درگاه‌های پرداخت جعلی در سایت خود، اطلاعات کارت بانکی کاربران را هنگام پرداخت مبلغ سرقت کرده و حساب آنها را خالی می‌کنند که بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند.

رئیس پلیس فتا استان بر توجه به آدرس اینترنتی درگاه‌های بانکی، لزوم وارد کردن آدرس‌ها به صورت دستی و عدم جستجوی صفحه مورد نظر در گوگل و توجه به دیگر نکات مهم هنگام خریدهای اینترنتی بیان داشت: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.irبه کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcftjdycw6d0ca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین