تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
حسین عرب نژاد گفت: 2 سال از شهادت سردارمان می گذرد و برای کارهای فرهنگی خط مقاومت مکتب سلیمانی گام های کوتاهی برداشته ایم بنابر این تصمیم گرفتیم این علم بر زمین مانده مردمی را ما برداریم.  
همسایه 25 ساله سردار؛علم بر زمین مانده ترویج محصولات فرهنگی راه مقاومت را بلند کرد/ اصناف نباید در معرفی سردار سلیمانی غفلت کنند
حسین عرب نژاد همسایه 25 ساله بیت الزهرا و حاج قاسم سلیمانی و مبدع ایجاد نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی مکتب مقاومت در صنف مواد غذایی در گفتگو با "راه آرمان" عنوان کرد: 2 سال از شهادت سردارمان می گذرد اما کمتر کسی برای کارهای فرهنگی خط مقاومت مکتب سلیمانی پیش قدم شده است و کرمان پتانسیل بیشتری برای معرفی سردار دارد.



وی ادامه داد: وقتی فضاسازی مغازه ها را کم دیدیم جرقه برپایی نمایشگاه فرهنگی در سطح استان زده شد و تصمیم گرفتیم این علم بر زمین مانده را ما برداریم ، پیشنهاد ما این بود که اصناف اگر اجازه دهد 100 نمایشگاه کوچک و کتابخانه در سطح مغازه های استان ایجاد کنیم تا فرهنگ مقاومت را در سطح شهر اشاعه دهیم.



وی افزود: با توجه به اینکه مغازه ما سال هاست در کنار بیت الزهرا است و حاج قاسم را چون پدر دوست داشته و با او بزرگ شده بودیم حق دینی که احساس می کردیم سبب شد تا گوشه ای از مغازه را به فروش محصولات فرهنگی اختصاص دادیم اما جای ما کوچک بود و مورد اعتراض هم بودیم.



 فروشگاه راه مقاومت در جوار بیت الزهرا افتتاح شد
مسئول فروشگاه "راه مقاومت " ادامه داد: فکر اینکه باید کاری برای حاج قاسم انجام بدهیم، ذهن ما را مشغول کرده و شب را با سردار دل ها به درد و دل نشستیم و صبحگاه کلید ایجاد نمایشگاه را در کنار مغازه خودمان به صورت خودجوش زدیم و از بانک رسالت که شعبه ای خالی داشت درخواست کردیم به مدت 10 روز این مکان را در اختیار ما قرار دهد که به نظر سردار سریعا مورد توافق قرار گرفت و با کمک مردم این مغازه پر از اقلام فرهنگی شد.
 
وی ادامه داد: دو روز است که مغازه را راه انداختیم و محصولاتی که باید هفته ها طول می کشید تا بدست ما برسد یک شبه کل مغازه را پر کرد و در همین حین از استان گلستان نیزجوانانی آمده بودند تابه مدت چهل روز محصولات فرهنگی منقوش به تمثال سردار را با خود آورده اند را عرضه کنند؛ به آنها هم اجازه دادیم که دراین مغازه مردمی تمثال سردار را به مردم و زائران معرفی کنند.



عرب نژاد با بیان اینکه مکتب سردار نباید در کرمان غریب واقع شود، گفت: نباید در این هفته مقاومت دیواری بدون عکس سردار می ماند و مغازه ای بدون آویزان شدن تمثال سردار در سر در فروشگاهش باقی نمی ماند که این کاهش فضاسازی های خودجوش برای کرمان مناسب نیست، سردار برای ما ست و باید کرمان با سردار شناخته تر شود.


این جوان کرمانی تاکید کرد: سردار برای خودش نبود متعلق به جهان است و باید هر زائری که از اینجا رد می شود بدون تمثال سردارنرود، بنابراین ما به زائران خارجی چفیه با تمثال سردار را هدیه می دهیم تا نام و عکس سردار ترویج فرهنگ مقاومت و مکتب سلیمانی باشد.



مغازه ما پاتوق سردار بود
وی افزود: ما مدیون سردار دل ها هستیم و پاتوق سردار مغازه ما بود و گاهی حتی ما از محافظان سردار بیشتر مراقب و نگران او بودیم و وقتی سردار به کرمان می آمد ما خانه نمی رفتیم و شب را د رمغازه می ماندیم و مراقب او بودیم، چطور می شود، منش و بزررگواری این مرد را ندید؟؟


از دیدار حشد الشعبی تا اهدای پلاک شهید ابو مهدی مهندس  به من

عرب نژاد عنوان کرد: طی دو روز مغازه ای به همت مردم و عنایت خود سردار ایجاد شد و به ناگهان چنان رشد کرد که ما نمی توانیم جوابگوی مشتریان باشیم، به مدت  10 روز این نمایشگاه برای خرید عموم باز است.



وی ادامه داد : امروز حشد الشعبی عراق و رئیس ستاد مکتب سلیمانی هم از این فروشگاه  10 روزه بازدید کرده و مورد استقبال واقع شد که امیدواریم برگزاری این نوع نمایشگاه ها برای ترویج مکتب سردار تداوم یابند .



عرب نژاد مطرح کرد:پیشنهاد ما به اصناف این است که داخل مغازها بنر و تمثال سردار سلیمانی را نصب و حتی به فروش برسانیم البته خودم هم کل هزینه های بنر ها را تامین می کنم، همانطور که امسال خود جوش و با کمک جوانان عاشق سردار این مغازه را ایجاد کردیم امیدواریم سال آینده در تمام مغازه های استان اقلام فرهنگی سردار دیده شود.


وی در پایان خاطر نشان کرد: کرمان شهر سردار سلیمانی و پایتخت جهان مقاومت است بنابراین باید کاری می کردیم که در جهان سرآمد شویم به همین علت این فروشگاه را راه اندازی کردیم که امیدواریم موردعنایت سردار واقع شود.



انتهای پیام/ طه
  https://armanekerman.ir/vdcgnw9qqak9xu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما