تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۵
۰
plusresetminus
در سفر یکروزه سرپرست بهزیستی استان کرمان به عنبر آباد؛

اولین مرکز توانبخشی پسران دارای معلولیت ذهنی افتتاح شد

اولین مرکز توانبخشی ونگهداری پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴سال در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد
اولین مرکز توانبخشی پسران دارای معلولیت ذهنی افتتاح شد
به گزارش راه آرمان؛  با حضورجواد ایزدی فر فرماندار عنبرآباد، سلیمانی دادستان عنبرآباد، دکتر علیرضا وحید زاده سرپرست اداره کل بهزیستی استان،مسئول تبلیغات اسلامی، نماینده سپاه، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، مدیر آموزش وپرورش، رئیس بهزیستی عنبراباد وجمعی از مسئولین اولین خانه کوچک نگهداری پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴سال در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این خانه کوچک سالاری زاده رئیس بهزیستی شهرستان عنبرآباد گفت: اولین خانه کوچک نگهداری معلولین ذهنی پسران بالای ۱۴سال در شهرستان عنبرآباد  (خانه کوچک کامیار)تحت نظارت بهزیستی این شهرستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این مرکز با ظرفیت نگهداری ۱۰نفر معلول ذهنی پسر آغاز بکار کرده است ، گفت:در این مرکز خدماتی از قبیل مددکاری اجتماعی، روانشناختی پزشکی، گفتار درمانی، کار درمانی ، توان پزشکی وآموزش های پیش حرفه ای جهت ورود به محیط کارگاهی وشغلی ارائه می شود.

وی افزود: این مرکز معلولین ذهنی پسر فاقد سرپرست، بد سرپرست و مجعول الهویه را نگهداری میکند و هدف ایجاد یک محیط کوچک مشابه محیط خانه است.

دکتر علیرضا وحید زاده سرپرست بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به طرح ایجاد خانه های کوچک اظهار داشت : ایجاد خانه های کوچک در کنار همه محاسنی که دارد دونکته اساسی را نیز پیگیری میکند یک اینکه این خانه ها کارکردی همانند خانه خود مددجویان برای آنها داشته و موضوع دیگر خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر در این خانه ها به جامعه هدف می باشد

وی افزود : همکاری وهمراهی ومشارکت خیرین وموسسات خیریه در ارائه خدمات تخصصی بسیار مهم و حیاتی است و امیدواریم شرکای اجتماعی ما بیش از پیش خصوصا در مناطق محروم به کمک بهزیستی بیایند.

جواد ایزدی فر فرماندار عنبرآباد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی اظهارکرد:  جامعه هدف بهزیستی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه می باشند وخدمت به این اقشار به ویژه افراد دارای معلولیت از ارزشمند ترین خدمات این نهاد است وی تقاضای حمایت بیشتر از راه اندازی اینگونه مراکز را از بهزیستی استان نمود

گفتنی است این مرکز در حال حاضر ۸نفر معلول ذهنی پسر بالای ۱۴سال را نگهداری می کند

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdccx0qso2bqio8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین