تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
۰
plusresetminus
گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان از باغات خسارت دیده در شهرستانهای رفسنجان ، انار، شهربابک وسیرجان بازدید می نمایند.
بازدید گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی از باغات خسارت دیده ناشی از سرمای بهاره
به گزارش راه آرمان، دکتر حسنی مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک و مهندس رستم پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح برنامه معاونت امور باغبانی،دکتر آهنی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی و مهندس حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی وارد استان کرمان و مورد استقبال دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی و مدیر باغبانی این سازمان قرار گرفتند.

دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در رابطه با خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی به ایشان گفت: سرمای بهاره  به 172 هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد نموده که ۱۵۴ هزار هکتار آن مربوط به باغات پسته و مابقی باغات بادام، گردو و درختان هسته دار می باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد باغات پسته استان کرمان از ۲۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند.

خیراندیش با بیان اینکه در سال جاری سرمای بهاره ۵۰ درصد از محصول پسته را ازبین برده است، افزود: قریب ۱۱ هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از ۱۰۰۰  میلیارد تومان  به باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد شد.

لازم به ذکر است گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان  از باغات خسارت دیده در شهرستانهای رفسنجان ، انار، شهربابک وسیرجان بازدید می نمایند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcivwazqt1ar32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین