تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۰
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد؛

ایجاد دو قرارگاه خدمات اجتماعی در شرق و جنوب استان الزامی است

سردار حسین معروفی با بیان اینکه رفع محرومیت در استان از اولویت های اصلی سپاه است، گفت: برای توزیع عادلانه خدمات باید دو قرارگاه خدمات اجتماعی در جنوب و شرق استان فعال شوند تا بر اساس اولویت زیر ساخت های اصلی ایجاد شوند.
ایجاد دو قرارگاه خدمات اجتماعی در شرق و جنوب استان الزامی است

به گزارش "راه آرمان "مجمع اقتصادی بسیج با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمان ، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بعد از ارائه گزارش مسئول بسیج سازندگی استان از وضعیت گروه های جهادی در سال گذشته، گفت: هدف سپاه و بسیج محرومیت زدایی است و در این مسیر حتی پیش قراول هم شده ایم بنابر این در این عرصه اولویت هایی برای حل مشکلات مردم در نظر گرفته ایم که اکثریت آنها زیربنایی  و اولویت های اصلی در زندگی مردم است.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  افزود: با یک برآورد دقیق اطلاعاتی اولویت ها مشخص شده و نگاه ما این است تا خروجی خدمات اجتماعی منجر به افزایش امنیت شود.
 
 وی به استفاده از ظرفیت خیرین در آبرسانی به مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اولویت فعالیت های عمرانی را  آبرسانی قرار داده ایم و نتیجه آن آبرسانی به ۶۳۰ روستا را بود که برخی با توافق خیرین و واقفین صورت گرفته است و ۴۰۹ روستا نیز تا سوم خرداد عملیات آبرسانی آنها به پایان می رسد.
 
 
 
سردار معروفی با بیان اينکه هدف از خدمات اجتماعی از بین بردن فقر است و اینکه خدمات به نام چه کسی باشد اصلاً مهم نیست؛ بیان کرد: دولت مسئول از بین بردن فقر است و نقش سپاه و بسیج به میدان آوردن  تمام ظرفیت ها و در کنار آنها مدیریت و نظارت بر عملکرد است.
 
 
 
وی تامین آب شرب و سپس آب کشاورزی را اولویت اول استان دانست و بیان کرد: اقدامات سپاه با هماهنگی سازمان آب و فاضلاب است و اطلس آب شهرستان ها هم تهیه شده است و همین تجربه را بر ساحت و ساز های  مسکن نیز پیاده خواهیم کرد زیرا باید بدانیم کجا هستیم و به کجا حرکت می کنیم و مسیری که بر روی آن منزلی بنا شده است به طور مثال؛ در مسیر سیلاب نباشد.
 
 
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تامین بهداشت را دومین اولویت استان عنوان کرد و گفت: به صراحت اعلام می کنم تا زمانی که روستاها مشکل عدم دسترسی به آب و سرویس بهداشتی دارند، مسجدی بنا نخواهیم کرد زیرا بحث طهارت در اولویت است و در روستایی که آب وجود ندارد ساخت مسجد اولویت نیست و مسجد سازی بدون توجه به طهارت مردم، مغایر فرهنگ اسلامی است.
 
 
 
وی اشتغال خُردو خانگی، ارائه خدمات اجتماعی و اجرای  رزمایش های مومنانه و... را از دیگر اولویت های سپاه دانست و تصریح کرد: تامین اشتغال کلان بر عهده دولت است اما بستر و هماهنگی آن می تواند به وسیله ظرفیت عظیم بسیج و به دست مردم با حمایت های دولتی رقم بخورد که سپاه با تمام ظرفیت در خدمت اشتغال خواهد بود.
 
 
 
سردار معروفی با بیان اینکه نمی شود به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی را نادیده گرفت، گفت: ما شیعه امیر المومنین و سرباز ولایت هستیم، انقلاب کردیم تا رفع محرومیت صورت گیرد بنابر این مکتب حاج قاسم یک ظرفیت بزرگی در این حوزه است که باید گروه های جهادی و مردم متدین را برای رفع محرومیت در این مسیر به حرکت انداخت.
 
 
 
وی نادیده گرفتن خدمات دولت به دلیل گرانی های موجود را یک خطای استراتژیک دانست و گفت: ما برای نیروی کار در مسیر محرومیت زدایی نباید هزینه بپردازیم و خود مردم باید همت کنند و دولت بودجه و دستگاه های نظارتی هم به صورت جدی مراقبت کنند تا مشکلات مردم حل شوند.

سردار حسین معروفی در پایان خاطر نشان کرد:باید از ظرفیت گروه های جهادی در اجرای پروژه های مختلف استفاده کرد و برای توزیع عادلانه خدمات باید دو قرارگاه خدمات اجتماعی در جنوب و شرق استان فعال شوند تا بر اساس اولویت استان زیر ساخت های اصلی ایجاد شوند.


انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcjomevvuqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین