تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
۰
plusresetminus
سرهنگ مهدی پورامینایی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد سرقت‌های شهرستان مربوط به سرقت‌های خرد است، گفت: عمده این سرقت‌ها در زمینه سیم برق، کابل مخابرات، دریچه‌های آب و فاضلاب و دیگر سرقت‌ها مربوط به ادارات دولتی و اماکن خصوصی است.
۷۵ درصد سرقت‌های شهرستان کرمان از نوع خرد است/ سرقت و معضلات اجتماعیِ سطح جامعه از دغدغه های مردم است
به گزارش "راه آرمان"  سرهنگ مهدی پورامینایی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پدیده‌ای که در جامعه با آن اکنون سر و کار داریم و احساس ناامنی برای مردم با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه می‌کند، سرقت است و اکنون ۵۵ درصد پرونده‌هایی که در دادگستری رسیدگی می‌شود در زمینه سرقت است.

وی افزود: یکی از سازمان هایی که به خوبی نقش خود را در موضوع امنیت ایفا می کند رسانه است، و سازمان های زیادی باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان توضیح داد: در زمینه سرقت خیلی از عوامل دخیل هستند اما عمده آن مربوط به مسائل اقتصادی، تورم، بیکاری، فقر  است، در اسفندماه سال گذشته دستورالعملی به همه سازمان ها در راستای پیشگیری از وقوع سرقت ابلاغ شده که ۱۷۷ وظیفه برای ۲۷ سازمان برای پیشگیری از سرقت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه درخواست ما از رسانه این است که به این حوزه ورود کند و مطالبه گر وظایف سازمان های مختلف در این زمینه باشد ادامه داد:  سرقت و معضلات اجتماعیِ سطح جامعه از دغدغه های مردم است.

پورامینایی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد وظایف پیشگیری از سرقت به عهده نیروی انتظامی است، گفت: متاسفانه کسی پیگیری نمی کند که دستگاه های دیگر به وظیفه شان عمل نمی کنن و باید سازمان‌هایی که در زمینه پیشگیری از سرقت وظیفه دارند و وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند، دستگاه قضا به عنوان ترک فعل با آنها برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم اقدامات پلیس در راستای پیشگیری از سرقت از ابتدای امسال ۲۰ درصد افزایش سرقت را در شهرستان کرمان داشته ایم ادامه داد: این زنگ خطری است و همه سازمان ها باید کمک کنند.

پور امینایی اظهار کرد: سرقت های مهم که شامل سرقت منزل۲۲ درصد کاهش، سرقت خودرو و لوازم و قطعات خودرو است، کاهش داشته ایم، اما در سرقت های خرد شاهد افزایش جرم هستیم که ۷۵ درصد از سرقت های شهرستان کرمان را شامل می شوند.


وی با بیان اینکه عمده این سرقت‌ها در زمینه سیم برق، کابل مخابرات، دریچه‌های آب و فاضلاب و دیگر سرقت‌ها مربوط به ادارات دولتی و اماکن خصوصی است که هیچ اقدامی برای حفاظت اموالشان نمی کنند توضیح داد: ۱۶ درصد سرقت ها از ساختمان های در حال احداث و نیمه کاره صورت می گیرد و این در حالی است که سالهاست اعلام کرده ایم شهرداری و نظام مهندسی در پروانه ساختمان تائیدیه امنیتی از پلیس بگیرید اما تابه حال یک پروانه تاییدیه امنیتی از پلیس درخواست نشده است.

پورامینایی بیان کرد: ۹۲۰ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان وجود دارد و معتادین به راحتی سرقت کرده و اموال سرقتی را در این کارگاه ها به فروش می رسانند که لازم است وضعیت فعالیت این کارگاه ها ساماندهی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی کشف سرقت ها و افزایش ۳۲ درصدی دستگیری سارقین افزود: در زمان سرقت از ادارات و شرکت ها، اگر نماینده حقوقی آن اداره مراجعه نکند و سرقت اول سارق و زیر ۲۰ میلیون تومان باشد، سارق آزاد می شود لذا باید مسئولان ادارات اولا نسبت به حراست از اموال و ثانیا در صورت سرقت، نسبت پیگیری و شکایت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از سارقان دستگیر شده در شهرستان کرمان را کسانی تشکیل می دهند که سرقت اولشان است ضمن اینکه سن سارقان نیز رو به کاهش است، لذا در سه ماه و ۱۴ روز ابتدای سال جاری ۲۰ درصد سرقت خرد در سطح شهرستان کرمان افزایش یافته‌ و این یک زنگ خطر است.

پورامینایی گفت:برآورد این است چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان رها هستند و این در حالی است که ۱۱ سازمان در جمع آوری، درمان، نگهداری، مراقبت پس از درمان، اشتغال و برگشتن این افراد به جامعه نقش دارند و به صراحت اعلام می کنم که دستگاه های مختلف باید به وظیفه خود در بحث معتادین متجاهر انجام دهند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcayan6a49nuw1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین