تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام مصطفی گرجی گفت: طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در سال جاری انجام می شود و طرح رویداد ملی فهما هر ساله با هدف شناسایی، به کار‌گیری، ارتقا و انگیزه‌بخشی استعدادهای فرهنگی هنری ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صورت می گیرد.
برگزاری طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمان /اهمیت عیدغدیر در گزاره های دینی غدیر برآمده از وحی الهی است
به گزارش راه آرمان؛  حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان  امروز در نشست خبری  تابستانه های فهما 1401 با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت افزود: اهمیت عیدغدیر در گزاره های دینی غدیر برآمده از وحی الهی است.

وی تصریح کرد: غدیر تداوم تربیت و رسالت و یکی از مهمترین رویدادهای حوزه دین به ویژه در تشییع است که هر ساله به بزرگترین وجه باید تفسیر و ترجمه شود.

حجت‌الاسلام گرجی با ارائه گزارشی از برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال گذشته پرداخت و ادامه داد: ما در فصل بهارانه سومین رویداد ملی سرود سردار آسمانی،معین رواق کشوری سرود در سومین رویداد سرود سردار آسمانی به صورت ملی در استان بود که مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی  که با دریافت بیش از 1100 اثر  اتفاق افتاد.


وی تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و بازدید از کتابخانه‌ها، برگزاری نشست های کتاب خوانی و  پویش کتابخوانی خانواده دانا در قالب برنامه های دوستی با یار مهربان، طرح شنبه‌های با کتاب توسط امام جماعت در مساجد، برگزاری طرح ملی راهکار، ۱۳ دوره که شامل 20 هزار توزیع گوشت و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در سال 1400 برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در دی ماه در شهرستان انار برگزار شد، ادامه داد:  طرح سه‌شنبه‌های تکریم در طول سال با شعار شکوه مادری و تجلیل از مادران شهدا ، طرح تلاوت نور در مساجد،
افتتاح کانون شهید سلیمانی در رابر، برگزاری طرح کوثر رسالت، کاشت نهال به یاد شهدا، کسب ۶ رتبه برتر طرح یاریگران زندگی با موضوع پیشگیری اجتماعی از جمله برنامه‌های انجام شده در سال گذشته است.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان توضیح داد: با توجه به نقش و اهمیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با شعار «مسجد شور بندگی نشاط زندگی» با هدف با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی و مهارت آموزی و نشاط بخشی در تابستان از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه سال جاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد:  طرح ملی فهما در ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در سال جاری  انجام می شود و  طرح رویداد ملی فهما هر ساله با هدف شناسایی، به کار‌گیری، ارتقا و انگیزه‌بخشی استعدادهای فرهنگی هنری ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ذیل ۳ شبستان و ۱۲ رواق در سراسر کشور اجرا می‌شود و به کانون های مساجد تاکید شده هر کانون در یک زمینه تخصصی نیز فعالیت کند.

 وی در پایان از پوشش بیمه ای شرکت کنندگان در طرح تابستانه فهما خبر داد و توضیح داد : بر اساس هماهنگی با مدارس و نهادها از مدارس و مراکز علمی جوار مساجد نیز استفاده می کنیم.
 

انتهای پیام /پسند https://armanekerman.ir/vdchv6nzq23niid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین