تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹
۰
plusresetminus
زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از این نهاد توانسته زمینه اشتغال ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کرمانی را فراهم کند.
اشتغال‌زایی برای 30 زن سرپرست خانوار توسط بانوی کارآفرین کرمانی
به گزارش "راه آرمان"  طی سال‌های اخیر کمیته امداد به دنبال تغییر رویکرد از حمایت به سمت توانمندسازی بوده و در همین راستا با ارائه تسهیلات اشتغال، آموزش و دیگر خدمات تلاش کرده موجبات خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم کند.

خانم پاریاب ۴۰ ساله لیسانس روانشناسی و اهل کرمان است که به دلیل بروز برخی مشکلات خانوادگی از همسر جداشده و سرپرستی و حضانت دو فرزندش را برعهده‌گرفته است، دراین‌باره می‌گوید: در آن زمان در مهدکودکی کار می‌کردم و درآمد اندکی داشتم که به دلیل بیماری کرونا مهدکودک تعطیل شد. ازلحاظ اقتصادی در مضیقه بسیار بودم و به همین دلیل به کمیته امداد مراجعه و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم که باراهنمایی و مشاوره مددکاران این نهاد توانستم وام اشتغال دریافت و زمینه توانمندی زنان سرپرست خانوار زیادی را فراهم کنم.

این بانوی خوش‌فکر می‌افزاید: به دلیل علاقه‌ای که به شغل تولید عروسک‌های پارچه‌ای داشتم به تهران سفر کردم و به مدت سه هفته دوره‌های آموزشی در این زمینه را فراگرفتم و سپس با مراجعه به کمیته امداد و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال توانستم علاوه بر تولید عروسک‌های پارچه‌ای محصولاتی درزمینهٔ عفاف و حجاب نیز تولید و زمینه اشتغال خود و ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کرمانی که اکثر آن‌ها مددجوی کمیته امداد هستند را فراهم کنم.

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ماهیانه به‌طور میانگین حدود ۱۵ هزار تا 20 هزار عروسک پارچه‌ای و ۵۰۰ دست محصولات عفاف و حجاب شامل ساق دست و هد حجاب و ... تولید می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید این عروسک‌ها را از استان تهران خریداری و تولیدات خود را جهت فروش به استان کاشان ارسال می‌کنم می‌گوید: در صورت دریافت تسهیلات و توسعه طرح خود می‌توانم مواد اولیه جهت کار را در استان کرمان تولید، بسته‌بندی و بدون واسطه به فروش برسانم.

خانم پاریاب از خرید دستگاه چاپ پارچه به‌منظور تولید لباس با عکس‌های دلخواه در راستای اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیشتری در استان خبر می‌دهد و می‌افزاید: برای خرید این دستگاه‌ها از کمیته امداد تسهیلات دریافت کرده‌ام.

این بانوی کارآفرین درباره وضعیت کار و درآمدش هم می‌گوید: روزانه بیش از ۱۰ ساعت مشغول کار هستم و خوشبختانه ماهیانه 20 میلیون تومان درآمد خالص کسب می‌کنم که امیدوارم بتوانم با کمک‌های کمیته امداد بازهم کار خود را گسترش و زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار بیشتری را فراهم کنم.

انتهای پیام/د.طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcjtyevouqetaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین