تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
۰
plusresetminus
حجت الاسلام حسن علیدادی نماینده ی ولی فقیه استان کرمان گفت: از آنجا که فضای مجازی زمینه ی در اختیار گرفتن اندیشه ی افراد را مدیریت می کند،دارای اهمیت است.
فضای مجازی اندیشه ی افراد را مدیریت می کند/ وضعیت نامطلوب استان کرمان در برخی زیرساخت های فضای مجازی
به گزارش راه آرمان، صبح امروزحجت الاسلام حسن علیدادی نماینده ی ولی فقیه در استان کرمان در نشست شورای فضای مجازی این استان گفت: در رده بندی علوم به موضوع علوم نگاه می کنند چرا که این موضوع است که تعیین می کند چه جایگاهی دارد.
 
وی ادامه داد: انسان اشرف مخلوقات است بنابراین هر چه که به انسان منتهی شود والاتر و بالاتر است جالب است بدانید شبهه ای ملاصدرا مطرح می کند در رابطه با حشر و نشر انسان است، وی جواب می دهد که شخصیت و حقیقت انسان روح انسان است و جسم در رابطه با روح معنا پیدا می‌کندبنابراین هر علمی که به انسان منتهی شود بسیار بالاتر است از این رو هویت و شخصیت ادمی به روح آن است.
 
حجت الاسلام علیدادی بیان کرد: پس هر آنچه در مدیریت روح و مدیریت اندیشه و فکر انسان است مهم ترین علم و موضوع است با توجه به انچه مطرح شد فضای مجازی یا حقیقی فرقی نمی کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: فکر و ذهن بشر هر فعل و‌انفعال خارجی را مدیریت می کند بنابراین هر علمی که اندیشه و فکر بشر را بخواهد مدیریت کند دارای اهمیت بسیاری است از این رو مقام معظم رهبری به مدیریت فضای مجازی تاکید می کند چرا که فضای مجاز اندیشه ها را مدیریت می کند.
 
فضای مجازی زمینه ی در اختیار گرفتن اندیشه ی افراد را مدیریت می کند
وی در پایان گفت: غرب نیز بیان می کند برای در اختیار گرفتن تمدن و ذهن بشر باید مدیریت ذهن و فکر افراد را در اختیار گرفت بنابراین کسی که فکر و اندیشه اش در اختیار دیگران باشد یعنی وقتی زمینه فراهم باشد زمین نیز در اختیار دیگران قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام علیدادی در پایان گفت: از آنجا که فضای مجازی زمینه ی در اختیار گرفتن اندیشه ی افراد را مدیریت می کند،دارای اهمیت است.

در ادامه محمد مهدی فداکار استاندار کرمان گفت:  فضای مجازی واقعیت غیر قابل انکاری است و تصور زندگی بدون فضای مجازی سخت است.
وی عنوان کرد: بعد از اتفاقات اخیر مردم عمدتا به شبکه های داخلی کوچ کرده اند در واقع تصور نبود فضای مجازی سخت است و یک واقعیت غیر قابل انکاری است.

وضعیت نامطلوب استان کرمان در بعضی زیرساخت های فضای مجازی
فداکار اشاره کرد: این واقعیت نیاز به زیرساخت دارد که متاسفانه استان کرمان در بعضی شاخص ها در وضعیت نامطلوبی است، از طرفی بخشی دیگر به آموزش و مربوط به سواد رسانه ای است بنابراین نبود این سواد گاهی به ضررمان است.

استاندار کرمان ادامه داد: رخ دادهایی پیش می آید که با توجه به شرایط ، ضریب بالایی پیدا می کند و موجب نگرانی می شود بنابراین این که با اگاهی در این فضا فعال باشیم حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر این که فضای مجازی ظرفی متعلق به ما و دشمنان است، بیان کرد اما دشمنان به خوبی از این فضا استفاده می کند از این رو باید آمادگی در مواجهه، پذیرش و فعال بودن در این فضا را داشته و خود را تقویت کنیم.
انتهای پیام/پسند
https://armanekerman.ir/vdchkvnzx23nxwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین