تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد:

لزوم شکوفایی استعدادهای تئاتر جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: با توجه به ظرفیت بالای تئاتر در جنوب کرمان، باید این ظرفیت‌ها شکوفا شوند.
لزوم شکوفایی استعدادهای تئاتر جنوب کرمان
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «راه آرمان» از جیرفت، صبح امروز بهرام مسلمی‌مهنی در نشست خبری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب استان کرمان که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد، گفت: جهت مقابله با فرهنگ مهاجم بیگانه، باید فرهنگ محلی تقویت شود زیرا فرهنگ در بخش‌های مختلف جامعه، تاثیرگذار است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری فرهنگ در بخش‌های مختلف جامعه، باید همه دستگاه‌ها، جهت ترویج فرهنگ دینی، هم‌گرایی داشته باشند.
 
مسلمی‌مهنی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی رضوی، متولی برگزاری جشنواره بین‌المللی رضوی است که از سال ۱۳۸۲ فعالیت‌ خود را شروع کرده است و الان، بیستمین مرحله آن در حال برگزاری است و جشنواره تئاتر خیابانی رضوی با پیگیری‌های انجام شده به جنوب کرمان تعلق گرفته است.
 
وی درخصوص اهداف این جشنواره، گفت: اولین هدف برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب استان کرمان، ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت و سیره امام رضا (ع) بوده و همچنین شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌های مرتبط با حضرت، دومین هدف این جشنواره است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، درمورد چهارمین و پنجمین هدف برگزاری جشنواره، اظهار کرد: رشد کمی و کیفی محصولات فرهنگی، هنری و اثرگذار، فراگیر و عامه پسند و همچنین فرآوری محتوای تولیدی در جشنواره‌ها جهت انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی نیز جزو اهداف برگزاری این جشنواره هستند.
 
بهرام مسلمی‌مهنی درباره اصول حاکم بر جشنواره گفت: اولین اصل حاکم بر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب استان کرمان، توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی براساس آموزه‌های رضوی در تولید آثار ادبی هنری و رسانه و دومین اصل حاکم بر این جشنواره، توجه به جریان سازی فکری معرفتی براساس آموزه‌های رضوی در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و رسانه‌ای است.
 
وی ارتباط و تعامل با کنش‌گران و ایجاد شبکه تخصصی در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و رسانه‌ای را سومین اصل حاکم بر جشنواره، برشمرد و افزود: توجه به استعدادیابی، آموزش و پرورش کنش‌گران در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و رسانه‌ای بر اساس معیارهای فرهنگ رضوی و همچنین ارتباط و تعامل با کنش‌گران و حلقه‌های فرهنگی هنری و رسانه‌های هم‌سو با انقلاب اسلامی در حوزه بین‌الملل نیز جزو اصول حاکم بر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب استان کرمان هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خصوص ساختار جشنواره، گفت: بنیاد رضوی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ساختار این جشنواره را شکل می‌دهند.
 
وی افزود: در این جشنواره، علی‌محمد رادمنش، به‌عنوان دبیر تخصصی جشنواره از طریق بنیاد رضوی منصوب شده است و سعید سالارگنجی نیز به‌عنوان دبیر اجرایی، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، انتخاب شده است.
 
بهرام مسلمی‌مهنی تاکید کرد: تئاتر در جنوب کرمان، ظرفیت‌های بالایی دارد که باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کرد و با اجرای این جشنواره، مردم جنوب کرمان، بیشتر با سیره رضوی آشنا خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم جنوب استان کرمان، مردمی ولایت‌مدار هستند و رابطه اعتقادی و باورشان نسبت به ولایت و امامت، بی‌نظیر است.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcftmdycw6dmca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما