تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: خط آبرسانی به شهرهای بم و براوات در شرق این استان از سد نسا به مخازن شهری وصل شده و آماده افتتاح است.
خط آبرسانی به شهرهای بم و براوات از سد نسا آماده افتتاح است
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان به نقل از ایرنا؛ محمد مهدی فداکار صبح  امروز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح خط انتقال آب شرق کرمان و تصفیه خانه آب شرب شهرهای بم و براوات، در جمع خبرنگاران افزود: پروژه آبرسانی به بم و براوات پروژه بزرگ و با ظرفیت خوبی است که آب این ۲ شهر را برای افق سال آینده تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه آب این پروژه از سد نسا در شهرستان بم تامین خواهد شد که آب بسیار با کیفیتی است، اظهارداشت: تصفیه خانه مورد نیاز، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آماده است و امیدواریم با آمادگی که در خط پیدا شده به محض نیاز و شاید از حدود یک ماه دیگر آب به شبکه تزریق شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در صورت نیاز شبکه، آب در خط انتقال آبرسانی به شهرهای بم و براوات تزریق خواهد شد زیرا این خط انتقال آماده شده است، گفت: این خط آبرسانی فعلا برای شهرهای بم و براوات است و ادامه این طرح برای بقیه شهرستان ها نیز آماده و مصوب شده که امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده مناقصه آن برگزار و کار اجرایی آن آغاز شود.

وی اظهارداشت: منابع دیگری نیز برای تامین آب شهرهای بم و براوات وجود دارد که در کنار این منابع آب این خط هم به شبکه تزریق خواهد شد و کل جمعیت شهرهای بم و براوات در صورت نیاز از این آب استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل‌ شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این بازدید گفت: برای پروژه آبرسانی به شهرهای بم و براوات تا امروز نزدیک به یکهزار میلیارد تومان هزینه شده است.

علی رشیدی با اشاره به اینکه اجزای تشکیل دهنده این طرح بزرگ ۵۷ کیلومتر لوله گذاری به قطر یکهزار و ۲۰۰ میلیمتر است، ادامه داد: در این طرح آبرسانی به شهرهای بم و براوات خط انتقال و ایستگاه پمپاژ تکمیل است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdch-knzi23nxkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین