تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت گفت: حادثه ششم تیر ۱۳۶۰ درواقع تقدیر و معجزه الهی برای عدم حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حادثه روز بعد بود تا ذخیره رهبری انقلاب باشند.
ذخیره رهبر آینده انقلاب با تقدیر الهی در حادثه ششم تیر
به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی «راه آرمان» از جیرفت، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در جلسه ستاد هماهنگی‌سازی عید غدیر که در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: برنامه محوری جشن غدیر، در مسجد امام علی (ع) برگزار خواهد شد.
 
امام جمعه جیرفت ضمن اشاره به سُنت حسنه اطعام غدیر افزود: به دلیل تقارن عید غدیر با جمعه، سُنت حسنه اطعام غدیر در مصلی، انجام خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام تارم درخصوص برنامه‌ریزی برای پذیرایی مردمی توسط موکب‌ها خاطرنشان کرد: جهت گرامیداشت عید غدیر، پذیرایی مردمی توسط موکب‌ها از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه سال جاری، برنامه ریزی شده است.
 
وی درمورد وظیفه مبلغان و روحانیان نسبت به غدیر، تاکید کرد: مبلغان و روحانیان در مسجد و جلساتی که حضور دارند، با سخنرانی و صحبت درمورد غدیر، اقدام کنند.
 
امام جمعه جیرفت، ویژگی بارز مردم کشور ایران را ولایت‌مداری معرفی کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حادثه ششم تیرماه ۱۳۶۰ به درجه جانبازی نائل آمدند که در واقع تقدیر الهی بود که در حادثه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ حضور نداشته باشند تا ایشان را برای هدایت انقلاب اسلامی ذخیره کنند.
 
وی دلخوشی دشمن را تمام شدن عمر انقلاب بعد از امام راحل، اعلام کرد و افزود: با حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بعنوان نائب امام زمان (عج) و ولی‌فقیه، خللی در پیشرفت انقلاب پیش نیامد، بلکه انقلاب از هفته‌های بزرگی به سلامت عبور کرد و الان ایران در بهترین موقعیت جهانی قرار دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی منصفی درخصوص فضاسازی مراسم جشن عید غدیر در مسجد امام علی (ع) گفت: باتوجه به اینکه مراسم محوری عیدغدیر در مسجد امام علی (ع) برگزار خواهد شد، برای برگزاری مراسم و فضاسازی در شأن امام علی (ع) برنامه‌ریزی شده است.
 
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت، افزود: برای برگزاری جشن عیدغدیر در این مسجد، برنامه‌های سخنرانی، مولودی‌خوانی، تئاتر، پویش اطعام غدیر، سرود نورافشانی و برپایی موکب پذیرایی و خدمات پزشکی برنامه‌ریزی شده است.
 
وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های مرتبط با عید غدیر، خارج از مسجد، اظهار کرد: برای تهیه و ارسال کلیپ از جشن‌های خانگی غدیر، مولودی خوانی کودکان و نوجوانان در خانه، با قرعه کشی، جوایزی اهدا خواهد شد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcd9k0fjyt0ss6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما