تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۰
۰
plusresetminus
به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی؛

اقامه نماز عید سعید قربان در رابر برگزار شد

مردم خداجوی شهرستان رابر هم‌زمان با فرارسیدن عید قربان، نماز این عید را به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی اقامه کردند.
اقامه نماز عید سعید قربان در رابر برگزار شد
 به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ نماز عید سعید قربان در رابر، امروز پنجشنبه ۸ تیرماه به امامت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در محل مسجد مصلای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها رابر این شهر برگزار شد.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: عید سعید قربان عید فداکاری، ایثار، اخلاص و بندگی را به همه نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از خدای منان می‌خواهم عیدی ما در این روز عظیم ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد.

 وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت همایش عظیم حج، گفت: آنچه که محور پیام رهبر انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام آمده است؛ پیام زندگی‌بخش حج است.

 وی ادامه داد: وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است که می‌تواند به کل بشریت اعتلای معرفتی و ارتقای روحی و اخلاقی را برساند این حقیقتاً نیاز حیاتی بشر امروز است.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: این فریضه الهی حج می‌تواند همه برنامه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم برای سقوط اخلاقی بشر امروزوفردا را برای همیشه باطل و بی‌اثر کند.

 وی، با بیان«وحدت» و «معنویت» این دو رکن اساسی فریضه الهی حج عنوان کرد: رکن وحدت بر این مبنا است که کشورهای اسلامی با گفتگو و ارتباط فکری و علمی با همدیگر می‌توانند پیوند اقتصادی بین کشورهای اسلامی به وجود آورد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ادامه داد: وحدت می‌تواند ارتباط سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی با همدیگر داشته باشد.

 امام جمعه رابر با اشاره به معنویت رکن دیگر حج تصریح کرد: معنویت یعنی ارتقای اخلاقی دین و مقابله با اخلاق منهای دین که طرز تفکر غرب و تبلیغ غرب است.

 وی افزود: غربی‌ها اخلاق منهای دین تبلیغ می‌کنند این معنویت می‌تواند بااخلاق منهای دین مقابله کند وظیفه همه ملت‌های و دولت‌های مسلمان مقابله با این خباثت نیرنگ آلود استکبار جهانی و صهیونیسم است.

 امام جمعه رابر گفت: همه ملت‌های مسلمان باید با طرز تفکر غرب مقابله و بایستند روحیه برائت از مشرکین برای همه ما لازم است و باید این روحیه برائت از مشرکین در وجود خودمان تقویت کنیم.

 وی از حضور باشکوه و چشمگیر در دعای عرفه در کنار گنبد بارگاه ملکوتی پنج شهید گمنام تقدیر و تشکر کرد.

 امام جمعه رابر گفت: این حضور یعنی ارتقای معنویت، فرهنگ و اخلاق است از حضور شما که حماسه عظیم را در عصر عرفه خلق کردید قدردانی می‌کنم.

 وی عنوان کرد: امروز روز عید سعید قربان است روزی که حضرت ابراهیم از امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: مایه نجات انسان و بشریت دو چیز است خدا را ناظر دیدن و خدا را شاهد عمل خویش بدانیم.


 انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcjtievmuqetxz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما