تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹
۰
plusresetminus
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان از ارائه خدمات مشاوره‌های ژنتیک رایگان برای مددجویان بهزیستی خبر داد.
مشاوره‌های ژنتیک رایگان برای مددجویان بهزیستی در رفسنجان
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی رفسنجان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، این ارگان را یک سازمان خدماتی اجتماعی دولت در کشور معرفی کرد و گفت: بهزیستی با دو رسالت پیشگیری و توانمندسازی موفقیت‌ خوبی داشته است.
بلندی با بیان اینکه غربالگری‌های بینایی تا شش سالگی توسط بهزیستی انجام می‌شود، گفت: ۱۲ هزار کودک در رفسنجان معاینه چشم داشته‌اند زیرا تنبلی چشم اگر در سن کودکی تشخیص داده شود در بزرگسالی از نابینایی جلوگیری می‌شود.
وی افزود: برای پنج هزار نوزاد تازه متولد شده غربالگری شنوایی انجام شد که اگر نوزادی ناشنوا باشد به مراکز ارجاع داده شود و برای چهل نوزاد کاشت حلزون داشته‌ایم.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان اظهار داشت: مشاوره‌های ژنتیک مددجویان صددرصد رایگان و مابقی افراد را تا درصدی بهزیستی پرداخت می‌کند.
بلندی در زمینه آموزش فرزندپروری و ارتقای شناخت کودکان بیان کرد: سال گذشته چهل نفر از روانشناسان شهرستان به همراه اساتید کشوری، آموزش تربیت مربی در زمینه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، فرزند پروری، روانشناسی اسلامی و زوج‌درمانی را انجام دادند.
وی افراد معلول تحت پوشش بهزیستی را پنج هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ۱۰۰ خانواده دوقلو یا چندقلو، دو مرکز نگهداری سالمندان، پنج مرکز توانبخشی معلولین، دو مرکز نگهداری سالمندان و یازده مرکز تخصصی خدمات مددکاری با عنوان “مثبت زندگی” برای توانمندسازی افراد تحت پوشش فعالیت می‌کنند.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان‌ در زمینه اشتغالزایی مددجویان تصریح کرد: ۳۵۰ نفر را در زمینه وام اشتغال حمایت شدند که از این تعداد ۱۲۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند.
بلندی اظهار داشت: هزینه تحصیل تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تا پایان مقاطع تحصیلی حتی دانشگاه آزاد، توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.
وی ایراد کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ مورد توزیع وسایل کمک توانبخشی مثل ویلچر، سمعک، واکر و … داشته‌ایم.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان ضمن اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان گفت: در سال گذشته نزدیک به دو هزار مراجعه برای ترک اعتیاد داشته‌ایم و کسانی که یک سال پاکی از اعتیاد داشته باشند به آن‌ها وام اشتغال تعلق می‌گیرد.

بلندی فرهنگ‌سازی برای مناسب‌سازی شهر را لازم دانست و تصریح کرد: مکان‌های عمومی چون ادارات، پاساژها، مطب پزشکان و… به گونه‌ای باشد که معلولین بتوانند استفاده کنند، شهرداری همکاری خوبی داشته است اما هنوز جای کار وجود دارد.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف هزینه‌هارا نمی‌دهد، بیان کرد: هزینه‌های بهزیستی زیاد است و ما دست کمک به سوی خیرین ومردم دراز می‌کنیم، هر خیّری با هر نیّتی بخواهد وارد کار شود متناسب با نیّت فرد قسمت‌های مختلف را به آن‌ها معرفی می‌کنیم.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه کودکان کار اکثرا اتباع هستند، اظهار داشت: قرار بر این است که با همت شهرداری و نیروی انتظامی کودکان کار جمع‌آوری شوند و اگر هرکدام مجدد تکرار کند از کشور طرد شود.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcjaievouqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما