تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
۰
plusresetminus
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان:

جامعه بدون انتقاد کم رونق است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: جامعه بدون انتقاد جامعه کم‌ رونقی است که هیچ روندگی ندارد.
جامعه بدون انتقاد کم رونق است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام علی توکلی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران رفسنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: رفسنجان شهری فرهنگی است با چهره‌هایی برجسته‌ای که در این پرورش یافتند، در دفاع مقدس نیز رفسنجان درخشش خاص داشت.
 
وی در ادامه افزود: نقش اصلاحی مطبوعات و رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، هم می‌توانند امید دهند هم وادادگی و ناامیدی را در جامعه گسترش دهند.

توکلی بیان کرد: رسانه‌های بین‌المللی وابسته به نظام سلطه، دنبال آن هستند که آنچه خودشان می‌خواهند به گوش دنیا برسانند، کودتاهای مخملی در چند کشور آسیای میانه عمدتا با تبلیغات رسانه‌ای صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در مقابله با جمهوری اسلامی به گونه‌ای وانمود می‌شود که حکومت کاری نکرده، پیشرفت‌ها را بیان نمی‌کنند و شک و تردید را در آحاد جامعه ایجاد می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در جهاد تبیین دارند، باید هرچه که هست را از مردم به مسئولان و برعکس منتقل کنند و حلقه واصل بین مردم و مسئولان باشد.

وی بیان کرد: جامعه بدون انتقاد جامعه کم رونقی است که هیچ روندگی ندارد، چرا که همه فکر می‌کنند همه چیز خوب است، انتقادپذیری یک کمال و انتقادگری یک هنر است. خبرنگار باید بداند از کدام زاویه انتقاد می‌کند و این انتقاد چه ضرر و چه فایده‌ای دارد.

توکلی صداقت، بی‌طرفی و انتقاد برای اصلاح و نه تخریب جامعه را ارزش‌های حوزه خبرنگاری را برشمرد و گفت: خبرنگار حکم یک سخنران را دارد و می‌تواند موجی منفی یا مثبت ایجاد کنند.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: نقش مطبوعات در تشویق مردم به مشارکت اثرگذار است، دشمن بر این مسأله سرمایه‌گذاری کرده تا مشارکت صورت نگیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: علی‌رغم کم‌کاری‌ها حفظ کشور و بی‌اثر کردن تبلیغات دشمن یک ضرورت است.

وی یادآور شد: در رفسنجان به واسطه اتباع ممکن حوادثی رخ دهد اما ضمن اطلاع‌رسانی صحیح اجازه ندهید در دل مردم رعب و ترس وارد شود.

توکلی بیان کرد: ساماندهی اتباع افغانستانی در رفسنجان در حال انجام است، نقش مردم این شهرستان در این مسیر بسیار موثر است.


انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcdx90fxyt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما