تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
۰
plusresetminus
مدیرکل صمت جنوب کرمان خبر داد:

افتتاح طرح صنایع و معادن در جنوب کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با افتتاح چند طرح، صنایع و معادن جنوب کرمان به بیش از دو هزار نیروی متخصص نیاز خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان» از جیرفت به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مسلم مروجی‌فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در دیدار با مدیرکل فنی وحرفه‌ای کرمان بر لزوم تسریع در روند آغاز آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنایع و معادن توسط فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ضمن احیاء و فعال نمودن معادن بزرگ منطقه، با تعریف و احداث صنایع معدنی در کنار معادن کوچک مقیاس در نقاط مختلف جنوب استان، ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید شده است.

مروجی‌فرد اشتغال‌زایی را مقوله مهمی برشمرد که در کاهش جرائم و بزه‌کاری در جنوب کرمان تاثیرگذار بوده است و گفت: اشتغال جوانان شهرها و روستاهای همجوار با معادن و صنایع معدنی علاوه بر رشد اقتصاد خانواده‌ها، بر توسعه و آبادی شهرها و روستاها، جلوگیری از مهاجرت، تمایل جوانان به ادامه تحصیل و فراگرفتن آموزش‌های تخصصی مورد نیاز این صنایع تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان همزمان با پیشرفت تکنولوژی نیازمند نیروهای متخصص و ماهر هستند، افزود: در جنوب کرمان چند طرح عظیم نظیر تیتانیوم کهنوج، مس مطاع، آهن ساردوئیه، شیشه فاریاب که با اتمام و افتتاح این طرح‌ها به بیش از دو هزار نفر نیروی ماهر نیاز است لذا این اداره کل با برنامه‌ریزی و رایزنی‌های متعدد برای آموزش جوانان جنوب کرمان اقدام نمود تا نیروی مورد نیاز صنایع معدنی از بین افراد بومی این منطقه تامین شود.

مدیرکل صمت جنوب کرمان در دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان راه‌اندازی رشته معدن در آموزش و پرورش با همکاری و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان، توافق برای افزودن چند رشته معدنی و رایزنی با ایمیدرو برای تجهیز و بروزرسانی تجهیزات آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای جنوب کرمان را از جمله اقدامات این اداره کل برای آموزش نیروهای متخصص و ماهر مورد نیاز معادن و صنایع معدنی منطقه خواند و بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای جنوب نیز تمرکز آموزش‌ها در جنوب استان و با تسهیل در شرایط ثبت نام و فراهم نمودن بهترین امکانات باعث تشویق جوانان برای شرکت در دوره‌های آموزشی شوند.

وی گفت: احداث کارخانه‌ها و فعالیت معادن عامل پیشرفت جنوب کرمان خواهد بود.

مروجی‌فرد اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان نیز می‌تواند همکاری لازم برای آموزش نیروهای معرفی شده توسط اداره کل صمت جنوب کرمان را مهیا کند.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcefp8zejh8xpi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما