تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان احیای خرده فرهنگ‌های بومی است.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی جنوب کرمان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان احیای خرده فرهنگ‌های بومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: جنوب کرمان دارای یک پیشینه تاریخی است و تمدن این منطقه بیش از پنج هزار سال قدمت دارد و به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی این فرهنگ و تمدن کهن هستیم.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اولویت‌هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین کرده را دنبال می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ابراز کرد: با توجه به اهمیّت شورای فرهنگ عمومی، در بحث کلان شهرستان‌های جنوبی، مواردی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار می‌دهد و جلساتی به طور فصلی پیرامون این مباحث برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اظهار کرد: فرهنگ کار و تولید، پایداری خانواده و زیست عفیفانه، پرهیز از اسراف و تجمل گرایی، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملّی، ارتقای کمی و کیفی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی بومی از اولویت‌های کاری شوراهای فرهنگ عمومی جنوب کرمان است.

وی یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان را احیای خرده فرهنگ‌های بومی برشمرد و عنوان کرد: جنوب کرمان دارای یک پیشینه تاریخی است و تمدن این منطقه بیش از پنج هزار سال قدمت دارد و به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی این فرهنگ و تمدن کهن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: می‌طلبد در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با همفکری و همراهی اعضاء با برنامه‌ریزی یک رویداد فرهنگی تاثیرگذاری برای جنوب کرمان تعریف کنیم تا بتوانیم فرهنگ و تمدن کهن جنوب کرمان را به جهان معرفی نمائیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی بیان کرد: در نظر داریم همایش شوراهای فرهنگ عمومی جنوب کرمان را به صورت فصلی و در دیگر شهرستان‌های جنوب کرمان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اضافه کرد: سعی داریم با برگزاری این همایش‌ها آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌ها را شناسایی و بررسی کرده و مصوبات آن را به شورای فرهنگ عمومی کشور انتقال دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به‌مناسبت سال‌روز تبعید مقام معظّم رهبری مدظله العالی در دوران ستم شاهی به جنوب کرمان، یک روز در تقویم کشور به نام روز جنوب کرمان به‌زودی نامگذاری می‌شود.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdciuqazpt1apv2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما