تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۲
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

جلوگیری از تصرف اراضی ملّی در اولویت نخست قرار دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جلوگیری از تصرف اراضی ملّی در جنوب کرمان با اقدامات پیشگیرانه در اولویت نخست قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از دقیانوس؛ قاسم رحیمی‌نیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: افزایش میزان رفع تصرفات اخیر نشان دهنده برخورد قاطع یگان حفاظت با متصرفین اراضی ملی در راستای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی است.

قاسم رحیمی نیا در سومین جلسه شورای حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین پیشگیری و کنترل حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، اقدامات حفاظتی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق گشت و مراقبت مستمر، پایش عرصه‌های ملی با پهپاد و همکاری همیاران طبیعت، بیش از پیش در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و قانونمند با متجاوزین به‌ عرصه‌های ملی افزود: هرگونه زمین‌خواری و تصرف عدوانی در اراضی ملّی براساس مواد ۶۹۰، ۶۹۱، ۶۹۲ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و ضمن رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‌گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: حسب ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب سال ۱۳۴۶، مرجع تشخیص اراضی ملّی از مستثنیات قانونی به ویژه در حاشیه روستاها، منابع طبیعی بوده و مردم قبل از هرگونه خرید و فروش و یا کشت و کار در آن اراضی باید از ملی یا مستثنیات بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: در غیر این صورت بر اساس ماده ۵۴ این قانون نیروهای منابع طبیعی که به موجب احکام سازمانی مأمور کشف و تعقیب جرائم مذکور در این قانون هستند، به عنوان ضابطین‌ دادگستری ضمن برخورد قاطع با متصرفین به اراضی ملی و بیت المال، متخلفین را به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

رحیمی‌نیا از عموم مردم دوستدار طبیعت درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملّی، آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و یا قاچاق گیاهان دارویی، چوب درختان جنگلی و زغال، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و یا سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcgxu9qnak9wq4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما