تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۵
۰
plusresetminus
استاندار کرمان با اشاره به مشکلات تأمین سوخت ماشین‌آلات برای آماده‌سازی طرح‌های راه و مسکن استان گفت: شرکت نفت در این زمینه مسئول است و شاید این موضوع را به شورای تأمین ببریم.
شرکت نفت پیمانکاران راه و مسکن را معطل کرده است
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان محمدمهدی فداکار عصر گذشته در نشست‌شورای مسکن استان کرمان افزود: در استانی که آمار قاچاق فزاینده بود، زمینه را فراهم و طرح کدینگ را اجرا کردیم.

وی اظهار داشت: چند صدهزار لیتر مصرف سوخت با اجرای طرح کدینگ کاهش یافت؛ مردم را عذاب می‌دهیم که به شرکت نفت کمک کنیم، قرار نیست که این شرکت همه کاره سوخت شود لذا یک مرجع تخصصی باید به توزیع سوخت حوزه‌های مختلف ورود کند.

استاندار کرمان ادامه داد: باید با اشتباهات مدیران در محاسبات باید برخورد شود اما اینکه نمی‌شود ما در شرکت نفت بشینیم و برای راه‌داری و راه وشهرسازی و سایر دستگاه‌ها تصمیم بگیریم.

وی تاکید کرد: شرکت‌های راه‌سازی و معادن دچار چالش کمبود سوخت هستند و در این زمینه شرکت نفت، اشتغال و فعالیت این شرکت‌ها را معطل کرده است.

فداکار گفت: با اجرای طرح کدینگ چند صدهزار لیتر کاهش مصرف سوخت در استان داشتیم اما شرکت نفت با اجرای پروژه های راه و مسکن همکاری نمی کند و شاید این موضوع را به شورای تامین ببریم.

وی با بیان اینکه آسفالت جاده راور معطل سوخت است عنوان کرد: حتی یک پیمانکار می‌گوید که سوخت مورد نیاز خود را از سیستان تامین می‌کند، چگونه آنجا به این شرکت سوخت می‌دهند اما در کرمان نه؟
استاندار کرمان یادآور شد: پروژه‌ای که زیرسازی شده باید به سرعت آسفالت شود زیرا آغاز بارندگی‌ها، همه هزینه و زیرسازی‌ها را بهم می‌ریزد.

استاندار کرمان: شرکت نفت پیمانکاران راه و مسکن را معطل کرده است

دستور استاندار کرمان برای تسهیل در پروژه بلدالامین
وی در خصوص پروژه بلدالامین کرمان نیز عنوان گفت: تصمیم‌گیری در خصوص این پروژه به عهده استان نبوده و نمی‌توانستیم در راس وارد شویم اما امور اجرایی این پروژه را پیگیری می‌کردیم.

فداکار دستور تامین زیرساخت آب و برق را صادر کرد و گفت: همچنین تأمین میلگرد با توجه به صرفه اقتصادی از درون استان تامین شود.

وی تصریح کرد: اختیار عملیات اجرایی پروژه‌های ستاد اجرایی حضرت امام با وزارت راه و شهرسازی است و اگر به استان برسد، پیش بردن کار راحت‌تر است.

استاندار کرمان افزود: آماده سازی زمین ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر کرمان آغاز شده و عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل پروژه مسکن مهر بشری نیز بین اعضای تعاونی با مردم است عنوان کرد: دولت مشکلات مردم را رفع می‌کند.

فداکار با تاکید در خصوص تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن گفت: اعتبارات این حوزه را دستگاه‌ها از ستاد مرکزی خود پیگیری کنند و در این زمینه بیش از ۷۰ درصد سهم استان پرداخت شده دستگاه‌های ملی هم همکاری لازم را در تخصیص این اعتبارات داشته باشد.

سید مصطفی آیت الله موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: دستگاه ها ۲ هفته فرصت دارند که پاسخ استعلامات واگذاری زمین را بدهند و اگر طی این مدت پاسخی ندادند، مثبت تلقی می‌شود.

نیاز زیرساخت نهضت ملی مسکن کرمان به بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تاکید استاندار در حوزه کارگروه پیگیری تحقق تسهیلات و اعتبارات هزینه‌ای تامین زیرساخت مسکن، گفت: سه جلسه در این خصوص داشتیم که تأمین زیرساخت آب، فاضلاب، برق و گاز به صورت مجزا بررسی شد و اولویت‌ها شناسایی و پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جاری در اولویت اجرا قرار گرفت.

محمدرضا وحیدی افزود: راه و شهرسازی شمال استان کرمان ۱۶ پروژه و جنوب سه پروژه اولویت دار دارد و در این زمینه ۲۳۹۱ واحد مسکونی به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: برای تامین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب به ۳۶۸۷ میلیارد ریال اعتیار نیاز داریم که این اعتبار از محل منابع استانی، صندوق مسکن و آورده وزارت خانه های مربوطه تامین می‌شود.

وحیدی افزود: تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال از این اعتبارات تامین شده که ۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات معادن و ۳۱۰ میلیارد ریال از منابع استانی تأمین شده است.

وی در خصوص تأمین وام طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان نیز گفت: بانک ملی تمامی قرارداد خود را پرداخت کرده است و مابقی بانک ها نیز باید به تمامی تعهدات خود عمل کنند.

استاندار کرمان: شرکت نفت پیمانکاران راه و مسکن را معطل کرده است

۲۱۰۰ واحد مسکونی در کرمان آماده افتتاح شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این استان برای دهه فجر سال جاری آماده افتتاح شده است.

رضا حافظی روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود: ۱۳۳۰ واحد از این واحدها در شهرستان سیرجان آماده تحویل شده که این طرح فقط مشکل زیرساخت و شرکت آب و فاضلاب همکاری خوبی در این حوزه داشته است.

وی اظهار داشت: مسکن مهر ۲۴۰ واحدی بشری و پروژه ۸۸ واحدی بنیاد مسکن در حاجی‌آباد برای دهه فجر امسال آماده افتتاح است و این پروژه مشکل فروش اقساطی دارد که باید با بانک حل شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه عنوان کرد: پروژه ساخت ۴۱۰۰ واحد مسکونی بلدالامین ستاد اجرایی فرمان حضرت با وجود پیگیری ها، سرعت گرفته و فاز یک و ۲ آن فعال شده است.

وی ادامه داد: طی توافقات انجام شده، ستاد اجرایی در فازهای چهار، پنج و ۶ این پروژه نیز با قیمت ابلاغ شده نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام کند تا شاهد گلایه‌مندی مردم نباشیم.

آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن در کرمان
سرپرست راه و شهرسازی شمال استان کرمان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ متقاضی مسکن ملی در استان کرمان به ۲۱۱ هزار و ۳۴۷ نفر افزایش پیدا کرده است و از این آمار ۵۳ هزار و ۴۳۶ متقاضی تائید نهایی شدند که باید برای این افراد زمین تأمین شود.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر کرمان هستند ابراز داشت: ۴۱۸۲ واحد این طرح در شمال استان به مرحله پایان ساخت سقف و اسکلت رسیده است.

حافظی افزود: پیگیری های لازم برای الحاق ۵۹۳۹ هکتار زمین در استان کرمان داشتیم که الحاق اراضی بم و شهربابک در نوبت رسیدگی در شورای عالی مسکن قرار گرفته و تامین زمین را متوقف نکرده‌ایم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: همچنین از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۶۱۲ قطعه در راستای طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط واگذار شد.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۱۷ هزار نفر برای دریافت زمین در این طرح ثبت نام کردند که پرونده چهار هزار نفر آماده شده است.

پلمب ۲۳ واحد مسکونی
حافظی گفت: قیمت مسکن در کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات بررسی می شود و ذیل این کارگروه ۶۱۲ بازرسی داشتیم که منجر به پلمب ۲۳ واحد شده و در این زمینه برخی جریمه ها صادر شده است.

وی یادآور شد: ۱۰۸۶ پروانه برای طرح بازآفرینی شهری استان کرمان صادر شده است و ۴۶۷ هکتار از اراضی استان را مولدسازی کردیم.

معاون دادستان کرمان نیز گفت: احتمال تجمع در مسکن بشری به علت طولانی شدن زمان ساخت وجود دارد و واجب تر از طرح نهضت ملی، پروژه های مسکن باقی مانده از قبل هستند.

۲۲۷ درصد زمین مورد نیاز در روستاها تامین شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز در این نشست گفت: تامین اعتبار هزار واحد مسکونی را به بانک ملت سپردیم اما تاکنون نتوانستیم تسهیلاتی از این بانک دریافت کنیم.

مهدی محمدی افزود: ۱۰۷ روستا سه هزار هکتار زمین در ۱۰۷ روستای استان کرمان شناسایی شده و می‌توان زمین افراد مازاد را از روستاها تامین کرد، حتی می توانیم بخش وسیعی از زمین طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها تامین کنیم.

وی ادامه داد: می توان گفت که استان کرمان در تامین زمین رتبه نخست کشور را دارد و ۶۵ هزار قطعه برابر با ۲۲۷ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را از روستاها و شهر زیر ۲۵ هزار نفر تامین کردیم.
همچنین در این نشست مشکلات پروژه‌های مسکن استان کرمان بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcg7u9quak9ww4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین