تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
۰
plusresetminus
راه مقابله با امپراطوری‌های دروغ همان جهاد تبیین است، جهاد تبیینی که براساس توان اقناع، شناخت اندیشه امامین انقلاب، سواد رسانه ای، کار تشکیلاتی، شناخت تاریخ و داشتن اطلاعات کافی از کشور است.
جهاد تبیین راه مقابله با امپراطوری‌های دروغ است
به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان» جنگ در ادبیات نخبگان نظامی و سیاسی به معنی تحمیل اراده است. در جنگ ها طرفین تلاش می‌کنند دیگری را به پذیرش اراده خود وادار کنند. 
در گذشته جنگ‌های نظامی و استعمار سرزمین‌ها  رخ می‌داد تا اراده قدرت‌های استکباری برخواسته ملت‌ها تحمیل شوند. در این جنگ‌ها هزاران نفر به کام مرگ کشانده می‌شدند و منابع زیادی از میان می‌رفت.

اما حالا استعمار از یک شیوه جدید بهره می‌برد. در این جنگ انسان‌های کمی کشته می‌شوند و منابع سرزمین‌ها به هدر نمی‌رود. انسان‌ها به راحتی آنچه را قدرت‌های بزرگ می‌خواهند، تقدیمشان می‌کنند. نام جنگ نرم را بر روی این شیوه گذاشتند. 

با این همه تلاش‌های صاحبان زر و زور و تزویر اما هنوز جوامعی وجود دارند که سر تعظیم در برابر آنان خم نمی‌کنند. 
حالا جنگی جدید آغاز میشود، جنگی که پیچیدگی آن بسیار زیاد است. طراحان این جنگ از تمامی عرصه‌ها و ابزارها استفاده می‌کنند. فرهنگ، اقتصاد، سیاست، نظامی‌گری و رسانه همه در خدمت این جنگ قرار دارند. به همین دلیل نام آن را جنگ ترکیبی گذاشته‌اند. در این جنگ ایمان و امید مردم گرفته می‌شود و واقعیت‌ها، وارونه جلوه می‌کنند.

هدف جنگ ترکیبی، ادراک مردم از مسائل مهم کشور است. دشمنان در این جنگ از اشتباهات ما استفاده می‌کنند تا نقاط قوت کشور را در نگاه مردم تبدیل به نقاط ضعف کنند، او تمام امکانات و تجربه گذشته خود را به میدان می‌آورد و برنامه‌ریزی می‌کند.

در جنگ ترکیبی، دشمن از عامل رسانه، عامل فرهنگی، عامل امنیّتی، عامل اقتصادی و حتی نفوذ استفاده می‌کند تا مردم را از راه‌های اطلاع‌رسانی جدا کند. 
چشم و گوش مردم را به تسخیر درآورد، مردم را در محاصره تبلیغاتی و فکری قرار بدهد تا مردم را از نیرو و توان خودش غافل کند و دچار یأس شوند.

آن‌ها گروه‌های مرجع رسانه‌ای مانند افراد مشهور را هم بازی می‌گیرند. برخی مزدور می‌شوند و از نقاط ضعف برخی دیگر استفاده می‌شود تا پازل دشمن را تکمیل کنند. در میان هم هستند برخی افراد که به دلیل نداشتن بصیرت کافی، آنچه را که دشمن می‌خواهد فریاد می‌زنند.

راه مقابله با این جنگ چیست؟ امیرالمومنین علیه‌السلام در جنگ صفین در حالی که نزدیک به پیروزی بر دشمن بود، شکست خورد. حتی کار به جایی رسید که شمشیر بر امام کشیدند تا مالک را از آستانه فتح و ظفر برگرداند. چرا چنین شد؟

چون قدرت تحلیل مسائل از مردم گرفته شده بود. وقتی مردم نتوانستند ضعف دشمن، نیروی خود و آینده روشن را ببیند دچار اشتباه محاسباتی می‌شود. چنین جامعه‌ای در انتخاب‌های خود به افراد نامناسب روی می‌آورد و در نهایت دچار خوارج می‌شود.

وقتی آن‌هایی که می‌دانند، آن‌هایی که قدرت تشخیص حق و باطل را دارند، آن‌هایی که محل رجوع مردم هستند، سخن بگویند و مسائل را تشریح کنند، آن وقت است که نور بر جامعه نمایان می‌شود.

راه مقابله با امپراطوری‌های دروغ همان جهاد تبیین است، جهاد تبیینی که براساس توان اقناع، شناخت اندیشه امامین انقلاب، سواد رسانه ای، کار تشکیلاتی، شناخت تاریخ و داشتن اطلاعات کافی از کشور است.
همچنین جهاد از بعد دینی یک واجب است. جهاد نظامی یک واجب کفایی است. یعنی اگر تعدادی از مسلمین انجام دهند دیگران تکلیفی ندارند. ولی جهاد تبیین یک واجب عینی است. یعنی هرکس هر آنچه می‌فهد و می‌داند را باید بگوید.
چغندر اثر این گفتارها، افراد متنبه می‌شوند. پس از امروز مارپیچ سکوت رسانه‌ها را بشکنیم.
یادداشت: محمدنعیم رستمی
انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcjaaevouqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما