تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
بانوی نخبه کوهبنانی گفت: حجاب برای یک زن، قطعه اصلی تکمیل پازل بندگی است که اگر نباشد خللی جدی به تقوای شخص وارد می‌کند.
حجاب، قطعه اصلی پازل بندگی‌ است
زهرا امیری بانوی نخبه کوهبنانی در گفتگو با خبرنگار  گروه اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل داشتن حجاب این است که حجاب برای یک زن قطعه اصلی پازل بندگی‌ است و اگر نباشد خللی جدی به تقوای شخص وارد می‌کند.
 
وی افزود: حجاب هدیه الهی است به بانوان، برای حفظ عزت و کرامت زن، حجاب و عفاف لازمه تحکیم بنیان خانواده و سلامت اخلاقی جامعه است.
 
امیری تصریح کرد: بنده علاوه‌بر گفتگوهای دورهمی دوستانه با دختران نوجوان حلقه‌های صالحین با همکاری آنها نکته‌های زیبا و تلنگر برانگیز را روی کاغذهای کوچک طراحی و چاپ کردیم، به‌صورت نامه در روز دختر در سطح شهر و به‌ویژه پارک‌ها بین دختران کم‌حجاب توزیع کرده و با این اقدام حجاب را ترویج می‌کنیم.
 
این بانوی نخبه کوهبنانی بیان کرد: بعدها بازخورد این کار را از کسانی که این نامه‌ها را دریافت کرده بودند شنیدیم و بسیار برای خود دخترانی که همکاری کرده بودند، خوشحال‌کننده بود.
 
وی‌‌ ادامه داد: این اقدام انگیزه دختران‌ برای ادامه کار را بیشتر کرد ضمن اینکه قطعا در حفظ حجاب بر روی خود آنها هم تاثیراتی داشته است.
 
امیری تصریح کرد: علاوه‌بر‌این چالشی را هم در روز عاشورا با حضور دختران در محل تجمع هیات‌های مذهبی اجرا کردیم که اثرگذاری مطلوبی داشت.
 
نخبه کوهبنانی ابراز کرد: بخشی از چالش این بود که روسری افراد کم حجاب را به‌صورت زیبا و با حجاب می‌بستیم  و فرد  کم‌حجاب حجابش را به حالت قبل برنمی‌گرداند که باز هم برای آن‌ها خوشحال‌کننده بود.
 
وی افزود: کار کردن با نوجوانان در هنگام تمرین تعزیه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در ایام فاطمیه و ترویج حجاب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از اقداماتی است که انجام شده است. 
 
امیری گفت: انگیزه اصلی از حفظ حجاب رعایت امر پروردگار حکیم است اما با کمی توجه به اثرات حفظ حجاب در جامعه و خود فرد متوجه حفظ کرامت زن و تحکیم خانواده و بسیاری موارد دیگر خواهیم شد.
 
 این بانوی نخبه مطرح کرد: با ادامه دادن فعالیت‌ها و بالا بردن سطح آگاهی مخاطبین با ترغیب آنها به بیشتر مطالعه  کردن کتب جذاب مرتبط با حجاب سعی در فرهنگ‌سازی حجاب در بین زنان داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: توصیه من به سایرین این است که از طریق دوستی با مخاطبان به‌ویژه دختران نوجوان و تفهیم مفهوم بندگی و بیان یافته‌های علمی مربوط به حجاب و کمی صبوری سعی کنیم آنها را به سمت حجاب سوق دهیم حتی اگر تعداد خیلی کمی را بتوانیم متقاعد کنیم.

انتهای خبر/ 
https://armanekerman.ir/vdcjyaevtuqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما