تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۳
۰
plusresetminus
نگرانی خانواده‌ها از تصادف در این جاده؛

مصائب جاده رفسنجان-داوران ادامه دارد

فرماندار رفسنجان گفت: برای تعریض و دوبانده‌سازی محور رفسنجان به زرند به طول ۳۵ کیلومتر نیاز به ردیف بودجه‌ای دولتی دارد که در مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان کرمان مطرح شده است.
مصائب جاده رفسنجان-داوران ادامه دارد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه‌ آرمان» جمعی از اهالی دهستان داوران که نگران رفت و آمدهای عزیزان‌شان در محور رفسنجان - داوران و زرند هستند و هر روز دلهره این را دارند که امکان تصادف و بروز حادثه و از دست دادن پدر، مادر، فرزند و همسر وجود دارد، ظهر امروز ۲۹ آذرماه با تجمع مقابل فرمانداری رفسنجان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
 
محور رفسنجان به زرند محور ترانزیتی و بین‌المللی است که یکی از حادثه‌خیزترین محورهای شهرستان رفسنجان به شمار می‌آید و از ابتدای امسال تاکنون به‌گفته فرماندار هشت نفر نیروی جوان و کارآمد در این جاده بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.
 
در این محور که یکی از محورهای مواصلاتی و ترانزیتی کشور است اتوبوس‌های مسافربری به مشهد مقدس، کامیون‌ها و تریلی‌های حمل و نقل، نفت‌کش‌ها و خودروهای جابجایی دانش‌آموزی تردد دارند و ساماندهی این محور ضروری است.
 
رضایی فرماندار رفسنجان در جمع اهالی دهستان داوران مقابل فرمانداری با اظهار تأسف از بروز تصادفات منجر به فوت در این محور، اظهار کرد: ساماندهی، تعریض و احداث باند دوم این محور از ابتدای شهر رفسنجان تا ۳۵ کیلومتر بعد از آن که به محور زرند وصل می‌شود نیاز به بیش از ۶ هزار میلیارد ریال بودجه دارد.
 
حسین رضایی بیان کرد: از طریق استانداری کرمان پیگیر مکاتبات با وزارت راه و شهرسازی و جذب این بودجه از محل اعتبارات اداره راه و شهرسازی، راهداری و شرکت مس هستیم تا ساماندهی آن صورت گیرد و آمار قربانی‌ها کاهش یابد.
 
وی در جمع معترضین به محور حادثه‌آفرین رفسنجان به زرند گفت: این محور بین‌المللی است و تردد در این محور با وجود مسکن سازی و ویلاسازی‌ها در مناطق گردشگری طبیعی روستای اودرج، ده تک و داوران افزایش یافته است. مجدانه پیگیر جذب اعتبارات هستیم تا حوادث ترافیکی در این محور کاهش یابد.
 
جاده بین‌المللی که همچنان جاده روستایی است
 
محمدی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رفسنجان نیز گفت: این جاده سال‌ها قبل از انقلاب با هدف تردد بین شهر تا روستای داوران به طول ۲۰ کیلومتر به عنوان جاده روستایی احداث شد و روستای داوران در بن‌بست این محور قرار داشت که بعدها با احداث تونل و احداث ادامه جاده به شهرستان زرند ترددها در این جاده افزایش یافت.
 
یوسف محمدی افزود: اکنون عرض این جاده به همان مقیاس قبل جاده روستایی یعنی ۶ تا هفت متر و یک بانده است و باید برای سهولت تردد‌ها و کاهش یافتن تصادفات منجر به فوت تعریض و دوبانده‌سازی انجام شود.
 
وی افزود: بهسازی، تعریض و دوبانده‌سازی این محور هم نیاز به بودجه بالایی دارد که باید از طریق راه و شهرسازی، شرکت مس و راهداری جذب و عملیات تعریض و دوبانده‌سازی آغاز شود.
 
وی توضیح داد: علائم راهنمایی و رانندگی هم در این محور نصب می‌کنیم اما به سرقت می روند که در این خصوص هم به سمت نصب تابلوهای کامپوزیتی رفتیم تا مورد سرقت قرار نگیرند.
 
۲۷ میلیاردتومان هزینه هر کیلومتر تعریض باند موجود
 
فاتحی رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان هم دراین خصوص گفت: استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کرمان باید به استناد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در سال گذشته، نسبت به تخصیص و جذب اعتبار دولتی این محور پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
 
مهدی فاتحی بیان کرد: طبق ماده ۲۳ وزارت راه و شهرسازی، نیاز است مکاتبات استانی صورت گیرد تا این موضوع در وزارتخان هراه و شهرسازی مطرح و جزو ردیف و بودجه دولتی قرار گیرد تا بتوان این مسیر ۳۵ کیلومتر را به طور کامل ساماندهی و دوبانده‌سازی کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای تعریض باند موجود و احداث هر کیلومتر باند دوم، نیاز به ۲۵ تا ۲۷ میلیارد تومان اعتبار است و در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است تا محور ترانزیتی و بین‌المللی رفسنجان به زرند ساماندهی شود و کاهش تصادفات و تلفات را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ تاج‌الدینی
https://armanekerman.ir/vdcbazb88rhbfwp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما