تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
۰
plusresetminus
مشاور عالی رئیس قوه قضائیه گفت: ظهور عدل در جامعه زمینه‌ساز امنیت فکری، احساسی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
ظهور عدل در جامعه زمینه‌ساز امنیت فکری است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ آیت‌الله کاظم صدیقی در آیین تشییع و تدفین
پیکر شهید گمنام در دادگستری استان کرمان به خصوصیات بارز بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) به‌وسعت اسماحسنی‌ الهی در عالم جلوه دارد.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه افزود: یکی از یادگارهای ایشان خطبه فدکیه بود، ایشان در شرایطی این خطبه را ایراد کردند که هیچ‌کس جز فردی که از عصمت الهی برخوردار است، نمی‌توانست آن را بیان کند.

وی با اشاره به مبانی خطبه فدکیه اظهار کرد: یک بانو به تنهایی در جمع کسانی که کودتاچیان آن زمان بودند، حضور یافت، به زیبایی و با جامعیت ایراد سخن کرد درحالی‌که بردی فرازمانی در سخنانشان گنجیده بود.

آیت‌الله صدیقی با بیان بخش دیگری از خطبه فدکیه، افزود: این خطبه خلاصه دین است، فلسفه احکام است، بیان‌کننده افشاگری، جهاد تبیین و ایستادگی در برابر ظلم برای دفاع از احکام اجرایی اسلام بود، ایشان با سخنرانی آتشین خود فلسفه و برخی الزامات شرعی را تابلو کرده و در آسمان معرفت نصب کردند.

امام‌جمعه موقت تهران اذعان کرد: در این خطبه آمده که عدل دل‌ها را با یکدیگر هماهنگ کرده و آثار بیرونی بسیاری دارد، به‌عنوان مثال اگر اشخاص در یک خانواده امین یکدیگر نباشند، راز یکدیگر را فاش کنند، ظلم به خانواده صورت گرفته است.

ظهور عدل در جامعه زمینه‌ساز امنیت فکری است

وی ادامه داد: ظهور عدل در جامعه امنیت فکری، احساسی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به‌دنبال خود بیاورد.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: برداشت‌ها از حق مختلف است و هر کسی خود را محق می‌داند، در‌ این صورت است که دادگستری باید با ایجاد فرهنگ عدالت‌خواهی و تضمین حقوق بر اساس واقعیت‌ها عدالت را در جامعه گسترش دهد.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه مطرح کرد: حضرت زهرا(س) در راستای تحکیم مبانی عدالت فرمودند، قوانین از کتاب الهی، اهل‌بیت و سنت پیامبر نشأت می‌گیرند و به برکت خون شهدا، مردم ما به‌گونه‌ای تربیت شده‌اند، که از دستاوردهای خون شهدا حفاظت می‌کنند.

شهید سلیمانی جریان عاشورا، قیام و مبارزه با ظلم جهانی است

وی افزود: شهید سلیمانی جریان عاشورا، قیام و مبارزه با ظلم جهانی است که با ایمان، اخلاص، شهامت و تدبیر خود امنیتی جهانی را کلید زدند.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: اگر در بطن قانون، امامت نباشد تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد، این مسئله یک مسئله سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، عرفانی و زندگی‌ساز به تمام معناست.

امام‌جمعه موقت تهران ابراز کرد: در جریان غزه ما حرکتی کردیم که حتی در حکومت‌های فاسد هم مردم به‌خاطر دفاع از مظلوم با مردم فلسطین هماهنگ شدند، این انقلاب ریشه‌ای دارد که شاخه‌اش ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

وی با بیان اینکه دادگستری در پاسداری از قانون، امنیت فکری و عدالت حرف اول را می‌زند، گفت: اهداف جنگ می‌تواند دفاع از جان، مال، ناموس، جریان فکری و سیاسی باشد، امروز پرچم جهاد در جهان به دست کسی است که آینه تمام‌نمای معرف فاطمی یعنی امام خامنه‌ای است.

این مقام مسئول بیان کرد: اسلام اوج بشریت تا بی‌نهایت است، به فرموده حضرت زهرا(س) اسلام را محور قرار دهید تا همه نیازها بر سرسفره شما حاضر شود، کشور ما اگرچه دچار مشکلات بسیاری است اما امروز نسبت به قبل از انقلاب چنان پیشرفتی داشته که به هیچ‌عنوان قابل مقایسه با قبل نیست، نمود آن برافراشته شدن پرچم مبارزه با منافقین در همه دانشگاه‌ها است.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: این اقتداری که در بُعد نظامی، علمی، سیاسی و منطقه‌ای داریم، حرف اول را در منطقه می‌زند که به برکت خون شهداست بنابراین باید با تمام وجود باید از اسلام محافظت کرد.

انتهای خبر/س https://armanekerman.ir/vdchmqnz-23nx6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما