تاریخ انتشار :جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
۰
plusresetminus
در خطبه‌های نماز جمعه استان کرمان مطرح شد:

انتخابات مدال افتخار مصونیت‌پذیری سیاسی است

در نماز جمعه این هفته استان کرمان، ائمه جمعه بر انتخابات پیش‌رو اشاره کرده و گفتند: مهمترین مسائل سیاسی کشور انتخابات با حضور حداکثری است.
انتخابات مدال افتخار مصونیت‌پذیری سیاسی است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

در خطبه‌های اول به‌مانند همیشه سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث و روایات اائمه معصومین علیهم‌السلام بیان شد و در خطبه‌های دوم نماز جمعه، مسائلی در حوزه فرهنگی همچون تشییع شهداء در کشور، موضوعات روز شهرستان‌ها، مسائل مهم ملی کشور از جمله انتخابات، بیانات رهبر معظم انقلاب، اتفاقاتی که از سوی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه رخ می‌دهد، عنوان شد.

امام جمعه کرمان: نامزدهایی که دیگر نامزدها را تخریب می‌کنند، صلاحیت ندارند

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: مردم بی‌دفاع شهید می‌شود اما جبهه مقاومت به رژیم جعلی امان نخواهد داد، در این حوادث متوجه شدیم چقدر کشورهای اسلامی قدرت دارند و گوشه‌ای از قدرتشان را نشان دادند که نه‌تنها اسرائیل بلکه کشورهای غربی در رأس آن آمریکا را مستاصل کرده‌اند و امروز دریای سرخ برایشان ناامن است.

وی در ادامه به دو انتخابات سرنوشت‌ساز در پایان سال اشاره کرد و گفت: یک بخش از این انتخابات کسانی هستند که در بخش‌های اجرایی و نظارت‌ها مسئولیت دارند، آن‌ها با دقت هرچه تمام‌تر صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند و قانون‌گذار در توقف‌گاه‌های مختلف شرایطی به وجود آورده تا اگر کسی حقش ضایع شد، رسیدگی شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: بخش دیگر انتخابات نامزدهایی هستند که در این مسیر تأیید صلاحیت می‌شوند، آن‌ها حق ندارند کسی را تخریب کنند و اگر تخریبی توسط نامزدها صورت گرفت مردم هوشیار باشند کسانی که تخریب می‌کنند صلاحیت ندارند و شورای نگهبان باید ورود کند تا در یک فضای حقیقی هر کس بتواند از دارایی‌ها و برنامه‌های خود برای مردم بگوید.


امام جمعه جیرفت: مهمترین مسائل سیاسی کشور انتخابات با حضور حداکثری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت گفت: نقشی که شهداء در تقویت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفاء کردند، بسیار ارزشمند است و جوانان کشور عزیزمان ایران اسلامی با تجدید بیعت با شهداء والامقام به جهانیان اعلام می‌کنند که به باورها و اعتقادات خود پایبند هستند.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: ورود شهید گمنام به شهرستان جیرفت باعث تقویت ایمان، باور و پیوند نسل شهداء با نسل جوان شد، پدران و مادران شهداء با تربیت صحیح و خوبی که نسبت به فرزندان شهید خود داشتند باعث سعادت آن‌ها شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: جو کشور یک محیط و بستر انتخاباتی شده است و یکی از مهمترین مسائل سیاسی کشور با حضور حداکثری و مشارکت مردم رقم خواهد خورد.

وی افزود: اهمیّت حضور و مشارکت در انتخابات امسال بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود که مردم همچون سال‌های گذشته حماسه می‌آفرینند.

امام جمعه جازموریان: انتخابات مظهر اقتدار ملی است/ مدعيان آزادی بيان، نفی هولوكاست را بر نمی‌تابند

حجت‌الاسلام کاظم صادقی خطیب جمعه جازموریان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملت و قوت ملی است و اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف مسئولین را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: هر چه ما ضعیف شویم تهاجم و فشار دشمن بیشتر خواهد شد بنابراین مهم‌ترین مسئله تقویت راهبردهای چهارگانه انتخابات اعم از راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به کشتار مردم و کودکان بی‌گناه غزه، اظهار کرد: آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکم ایالات‌متحده نیز فشار بر علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است.

امام جمعه جازموریان گفت: گسترش حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به ویژه در سطح دانشگاه‌های آمریکا از یک سو و اقدامات محافل و نهادهای هوادار اسرائیل به ویژه در کنگره آمریکا و سطوح مدیریتی مراکز دانشگاهی برای ارعاب دانشجویان و اساتید و تهدید به اخراج آن‌ها و حتی عملی شدن این مسئله درباره رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بار دیگر مسئله آزادی‌بیان در غرب و به طور خاص در ایالات‌متحده را زیر سئوال برده است.

وی عنوان کرد: آزادی بیان در کشورهای غربی از جمله آمریکا فقط تا زمانی وجود دارد که خط قرمزها و یا به اصطلاح تابوهای این کشورها مانند حمایت تام و تمام از رژیم صهیونیستی و یا هولوکاست زیر سؤال نرود و به محض مطرح‌کردن کوچک‌ترین پرسشی درباره این موضوعات و یا حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم‌کردن جنایات اسرائیل، سخت‌ترین برخوردها با اشخاصی که این اقدامات را صورت دهند، انجام می‌شود.

امام جمعه نرماشیر: خون شهید سلیمانی، جوانان ما را بیدار و بصیر کرد

حجت‌الاسلام صادق زابلی‌زاده امام جمعه موقت شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان، ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، گفت: مکتب شهید سلیمانی، یک محل انسان‌ساز است، جایی برای پرورش جوانان است.

وی افزود: امروز مرقد مطهر سردار دل‌ها بین‌المللی شده است، دهه مقاومت، یک مراسم اربعین شده برای ملت‌های مسلمان است.

خطیب موقت جمعه نرماشیر بیان کرد: دشمن از نام مقدس شهیدسلیمانی تا سردار سلیمانی، بیشتر ترس دارد، خون شهید سلیمانی، جوانان ما را بیدار و بصیر کرد.

حجت‌الاسلام زابلی‌زاده افزود: طوفان‌الأقصی نشان داد، سردار دل‌ها چگونه وحدت و همبستگی و اقتدار را در کشور‌های مسلمان ایجاد کرده است.

وی گفت: تا پایان و محوشدن رژیم کودک‌کش صهیونیستی فاصله‌ای نمانده است، همه داریم  پایان این رژیم را می‌بینم زیرا غزه تنها نیست، برادران آن‌ها در کشورهای مسلمان، درکنار آن‌ها هستند.

امام جمعه فهرج: اتاق عملیات جبهه مقاومت، معادلات دشمن را به‌هم زده است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به تشییع پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور، گفت: تشییع پیکر‌های پاک شهدا در شهرها و روستاها، روحیه انقلابی و حماسی را در فضای جامعه تزریق می‌کند.

وی بیان کرد: بسیج و تفکر بسیجی، امروز به دنیا صادر شده و نمونه بارز آن، حزب‌الله قهرمان لبنان و برادران یمنی ما هستند.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: امروز همه می‌دانند، اتاق عملیات مشترک جبهه مقاومت در یک تقسیم کار هوشمندانه، به کمک جهاد و حماس آمده و معالات صهیونیست‌ها و آمریکا را به هم زده‌اند.

آقاملایی در ادامه با اشاره به در پیش‌رو بودن ۵ دی‌ماه، سالروز زلزله غم‌بار بم گفت: در هر حال ما باید پیشگیری را مقدم بدانیم و در بحث مدیریت بحران، علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

امام جمعه موقت شهربابک: با حضور در انتخابات می‌توانیم، پشتوانه رهبری باشیم

حجت‌الاسلام ابوالقاسم پوراحمدیان امام جمعه موقت شهربابک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به اینکه خود و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، گفت: از جمله ویژگی‌های پرهیزگاران در قرآن مجید صبر در برابر مشکلات، صبر بر انجام واجبات و صبر در صداقت گفتار و رفتار است، پس اگر دقت کنیم تقوای الهی دست انسان را می‌گیرد.

وی افزود: انفاق و دست دیگران را گرفتن یعنی خدا می‌تواند هر آنچه به ما داده سریع را از ما بگیرد پس ما هم باید سخاوتمند بشویم.

حجت‌الاسلام پوراحمدیان به شب یلدا اشاره و تصریح کرد: طبق حدیثی پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند که زمستان بهار من است که شبهایش عبادت کنم و روزهایش روزه بگیرم، همچنین حتما انسان باید سحرخیز باشد و برای آخرتش کار کند.

وی اظهار کرد: خداوند نعمت‌هایی را به ما ارزانی داشته و در قرآن هم به آن تذکر داده است که نعمت‌های کتاب آسمانی، نبوت و حکومت، نجات از طاغوت، استقلال و خودکفایی، کثرت جمعیت، وحدت و صمیمیت، فرستادن امدادهای غیبی و نعمت رهبری از جمله آنهاست.

امام جمعه موقت شهربابک با بیان اینکه توجه به علم و قدرت خدا و توجه به برکات اخلاص راه کسب اخلاص است، گفت: ما اگر برای مردم کار کنیم تمام می‌شود اما اگر اقدامات ما برای خدا باشد، ماندگار است.

حجت‌الاسلام پوراحمدیان تاکید کرد: امروز با حضور در انتخابات می‌توانیم، پشتوانه رهبری باشیم تا بتواند اهدافش را برای جهانیان مطرح کند و در رساندن پرچم اسلام به‌دست ولی‌عصر(عج) موفق شود.

وی بیان کرد: جاده رباط، کمبودهایی در حوزه بهداشت و درمان و ساخت پارک و مکانی تفریحی و ورزشی برای مردم شهربابک برخی از مسائل مرتبط با شهرستان است که با توجه به دارایی‌های شهربابک انتظار می‌رود اقدامات اساسی برای این شهرستان انجام شود.

امام جمعه شهرستان انار: انقلاب از سال ۵۷ آغاز شد و روز به روز در حال گسترش است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی‌‌سلیمانی درخطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: در آستانه سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران شهداء هستیم که بعد از واقعه کربلا بصیرت این بانو نشان از عملکرد عالی ایشان بوده است.

وی در ادامه گفت: حضرت ام‌البنین اینقدر به بقیع می‌رفت و گریه می‌کرد که دل مروان‌بن‌حکم را به لرزه می‌انداخت.

علی‌اکبری در ادامه بااشاره به مراسم تشییع شهید گمنام بیاض عنوان کرد: پیام ماندگار این شهیدان عزیز این‌است که انقلاب از سال ۵۷ آغاز شد، که روز به روز در حال گسترش است که ان‌شاءالله به دست صاحب اصلی آن حضرت‌بقیه‌الله اعظم برسد.

خطیب جمعه شهرستان انار در ادامه افزود: شهیدگمنام در مدت ۵ روزی که در شهرستان بود یادواره‌ها و آیین‌های استقبال با عظمتی برگزار و تشییع و نماز با عظمتی در بیاض شکل گرفت.

وی در پایان خطبه‌ها ازتمام افرادی که در مراسمات شهید نقش داشتند، قدردانی نمود و گفت: همه مردم شهرستان انار از فیض این شهید و عطر شهادت برخوردار شدند.

امام جمعه رفسنجان: قانون‌مداری یک ارزش است

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی اظهار کرد: از همه مسئولین و مردم درخواست داریم که همه سعی کنند خودمان را ملتزم به رعایت قانون کنیم؛ قانون‌مندی و قانون‌مداری یک ارزش است اگر بخواهند ارزش‌های یک مدیر و انسان را بررسی و امتیاز بدهند یکی از این معیارها، قانون‌مداری است.

وی ادامه داد: رعایت قانون بد از بی‌قانونی بهتر است همه سعی کنیم قانون‌مدار باشیم و به حق قانونی خود قانع باشیم، قانون فوق‌منصب‌ها و مسئولیت‌هاست و همه باید مطیع قانون باشیم مخصوصا در انتخابات که نوعی حق‌الناس است و حقوق مردم را شامل می‌شود.


امام جمعه شهرستان عنبرآباد: انتخابات نقش مهمی در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بامری امام جمعه عنبرآباد گفت: چهار راهبرد؛ مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت، باید مورد توجه همگان مخصوصاً نهادهای ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا بایستی سامان یابد.

وی ادامه داد: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی‌نرم و اقتدارنظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل مقایسه نیست لذا وقتی دشمن از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه ناکام ماند بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است که باید مراقب باشیم تمام تلاش‌ها حول‌محور افزایش بیداری، هوشیاری، انگیزه، ایمان و امید شکل بگیرد.

وی افزود: در جریان انتخابات از هر نوع کلام، بیان و اقدامی که به این محورها آسیب بزند، باید جدا خودداری شود.


امام جمعه موقت شهرستان قلعه گنج: رژیم صهیونیست با آغاز نبرد خودش را در باتلاق انداخته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح کریم‌پور امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج گفت: در قضایای غزه می‌توانیم بگوییم که مقصر اصلی شخص نتانیاهو است که برای نجات خودش از مرگ سیاسی در حال غرق کردن رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: با وجود ادعا‌های مطرح شده در خصوص برنامه برای نابودی حماس، ما می‌دانیم که قطعا این روحیات ترویج نخواهد شد، چرا که حماس یک ساختمان نیست که بخواهیم با یک یا چند موشک او را نابود کنیم، بلکه سازمانی سیاسی یا قاعده‌ اجتماعی عمیقی در فلسطین است.

امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج گفت: امروز همه‌ می‌دانند که اتاق عملیات مشترک جبهه‌ مقاومت در یک تقسیم کار هوشمندانه به کمک حماس و جهاد اسلامی آمده‌اند و معادلات صهیونیست‌ها و آمریکا را برهم زده‌اند.

وی بیان کرد: حزب‌الله و انصار‌الله دو جبهه مستحکم حمایت از فلسطین مظلوم و مقتدر هستند، حزب‌الله شهرک های صهیونیست‌نشین را تبدیل به شهر ارواح کرده است، و همچمنان چشمان الکترونیک دشمن را با حملات دقیق و نقطه‌زن خود کور کرده است.

امام جمعه شهرستان فاریاب: نتیجه‌ تربیت حماسی، ساختن افرادی است که محکم‌تر از فولاد هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مادران و همسران شهدا، مصداق تربیت حماسی هستند؛ که از حضرت‌ام‌البنین (سلام الله علیه) الگو گرفتند.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته در مرزهای لبنان، فلسطین و رژیم صهیونیستی، درگیری بین حزب‌الله لبنان و صهیونیست‌های غاصب رخ داد، حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، جنبه‌ای‌ هشدار دارد و خنثی کردن موفقیت‌های حزب‌الله لبنان دارد.

گروهی اذعان کرد: سفر مقامات فرانسوی به لبنان در هفته‌ گذشته و مذاکره با آنها فرانسوی‌ها از لبنان خواستند که به قطعنامه ۱۷۰۱ عمل کند، قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه شورای امنیت است که در سال ۲۰۰۶ برای پایان‌دادن جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی، صادر شد‌؛ و تأکید به بازگشت به مرزهای سال ۱۹۴۶ دارد.

وی خاطر نشان کرد: لبنان قصد بازگشت سرزمین‌های اشغالی خودش را دارد تلاش غربی‌ها در پیش کشیدن مذاکرات حول قطعنامه ۱۷۰۱، برای جلوگیری از کشاندن لبنان به یک جنگ همه جانبه است، پیروزی و قدرت جبهه مقاومت روزبه‌روز بیشتر می‌شود و رژیم صهیونیستی هم روبه اضمحلال است.

امام جمعه شهرستان رابر: انتخابات مدال افتخار مصونیت‌پذیری سیاسی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی با تسلیت سالروز رحلت ام‌العباس حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها با اشاره به یازدهم اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، گفت: انتخابات موردتوجه خاص مسلمین است از ابتدای سال تاکنون واکاوی کنم می‌توان به سه نکته مهم و مورد اهتمام به آن نکات اشاره کنم.

وی افزود: چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت باید موردتوجه همگان خصوصاً نهادهای ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد.

وی با بیان دو راهبرد مهم مشارکت بالا و رقابت سالم یادآور شد: مدال افتخار مصونیت پذیری سیاسی مردم در دوره سیزدهم رئیس‌جمهوری بیشترین مشارکت متعلق به مردم زادگاه شهیدسلیمانی بود ان‌شاءالله در یازدهم اسفند باز مدال حماسه‌سازی و مسئولیت‌پذیری سیاسی متعلق به این شهرستان شهید داده است، بیشترین شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است

خطیب جمعه رابر در پایان خاطر نشان کرد: چهار راهبرد مزبور منجر به انتخاباتی می‌شود که مظهر قوت ملی و پیشران کشور برای تحقق کامل‌تر «ایران قوی» است، سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی‌نرم، اقتدارنظام و کشوری بی‌بدیل است که با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdciyyazwt1apv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما