تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۷
۰
plusresetminus
گزارش دوسالانه جمعیت هلال‌احمر استان کرمان؛

امدادرسانی به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از آسیب دیدگان در حوادث

در گزارش دو سالانه خدمت جمعیت هلال‌احمر کرمان در دولت سیزدهم به بیان توضیحاتی درباره توسعه و رشد امدادرسانی‌ها به مردم آسیب دیده در حوادث و سوانح پرداخته شده است.
امدادرسانی به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از آسیب دیدگان در حوادث
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛  رضا فلاح در نشست هم اندیشی با کارکنان، داوطلبان، جوانان، دانشجویان و امدادگران بیان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک نهاد مردمی، عام المنفعه و داوطلب محور است که خوشبختانه در سطوح بین المللی و ملی در زمینه اقدامات و خدمات امدادی و بشردوستانه فعالیت های بسیار خوبی ارائه کرده است.

وی با اشاره به مهم ترین وظایف و ماموریت های جمعیت هلال احمر افزود: پاسخگویی و آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح، کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی در جهت تسکین آلام آسیب دیدگان و کمک به امر سلامت جامعه و دفاع از ارزش های انسانی و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها از جمله مهم ترین وظایف و ماموریت های جمعیت هلال احمر در جامعه ملی و بین المللی است.

وی به مهم ترین اقدامات جمعیت هلال احمر استان کرمان در طی ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیران ارشد و مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های مختلف امدادونجات، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش، خدمات حمایتی و معیشتی و هم چنین در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی اقدامات بسیار گسترده ای یا رشد میانگین بیش از ۶۰ درصد انجام داده است.

فلاح خاطرنشان کرد: در حوزه امدادونجات ۲ هزار و ۴۰ ماموریت در طی ۲ سال اخیر انجام شده و تقریبا ۳/۳ درصد از ماموریت های کشور سهم استان کرمان است که با این تعداد ماموریت، استان کرمان در رتبه دهم در سطح کشور قرار دارد. هلال احمر کرمان به بیش از ۱۲۰ هزار و ۴۵۳ نفر از افراد آسیب دیده در حوادث مختلف امدادرسانی کرده و نیروهای هلال احمر در طی ۲ سال گذشته ۷۸۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با انجام ۹۲۹ مورد عملیات تخصصی در این حوزه، رتبه اول رهاسازی عملیات فنی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم چنین در طی ۲ سال گذشته بیش از ۷۶۴ هزار و ۵۹۱ نفر از انواع خدمات درمانی و دارویی ارائه شده توسط مراکز توانبخشی، درمانگاه‌ها، مراکز واکسیناسیون و داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعبت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه در طی ۲ سال گذشته بیش از ۶۴۲ هزار و ۹۹۶ نفر از خدمات حمایتی، معیشتی، سلامت و … به ارزش ریالی ۱۱۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان بهره مند شدند، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر متولی ارائه آموزش های همگانی در جامعه است که خوشبختانه ما در استان کرمان در طی چندسال اخیر در حوزه آموزش رشد بسیار خوب و چشمگیری داشته است.

وی افزود: معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت با برگزاری دوره‌های آموزش همگانی (کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات)، تخصصی امدادونجات و …. ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر، عموم، نیروهای مسلح، اتباع و امور بیگانه توانسته است با رشد ۵۶٫۹ درصد نسبت به ماقبل سال ۱۴۰۰، بیش از ۵۰ هزار نفر را آموزش دهد.

فلاح خاطرنشان کرد: تشکیل ۲۳ تیم عملیاتی سحر، توسعه و تجهیز ۱۵ تیم سحاب، آموزش ۴۷ هزار و ۷۶۰ عضو جوان در قالب تیم های سحر، همتا و یاس و هم چنین جذب و سازماندهی ۹۰ هزار نفر عضو جوان از فعالیت های بسیار مهم حوزه معاونت امور جوانان است.

وی به دستاوردهای جمعتی هلال احمر در طی ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: توسعه ۳۵ درصدی کمی و کیفی شبکه انبارهای امدادی سراسر استان، توسعه ۴۰ درصدی کمی و کیفی لجستیک، کاهش زمان پاسخگویی در حوادث ترافیکی به ۹ دقیقه، سازماندهی ۳۰۰ تیم عملیاتی تخصصی، رشد ۲ برابری آموزش های تخصصی نیروهای امدادی، توسعه ۱۰۰ درصدی شبکه خدمات امدادونجات از مهم ترین دستاوردهای حوزه امدادونجات است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور دولت دوازدهم به استان کرمان مبلغ ۲ میلیارد تومان به استان کرمان تعلق گرفته است اما در سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مبلغ ۸۵ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر استان کرمان تعلق گرفته است.

فلاح در ادامه گفت: در سال های ۱۳۹۸ الی ۱۳۹۹ مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار به جمعیت هلال احمر تخصیص داده شده است، اما در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان یعنی با رشد ۵۶ درصد نسبت به دولت دوازدهم تعلق گرفته است.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی ثبت اعضای داوطلبان در سامانه عضویت اظهارداشت: افزایش ۲ برابری تعامل با موسسات مردم نهاد، راه اندازی ۲۵۸ خانه هلال، ارتقای سطح تاب آوری خانواده‌ها و ارائه خدمات داوطلبانه اجتماع محور به ۱۰ هزار نفر در مناطق کم برخوردار از دستاوردهای مهم حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

فلاح افزود: در این بخش توانسته ایم تا کنون بیش از ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کمک های خیرین در حوزه‌های عمرانی پایگاه‌ها، مراکز توانبخشی و تجهیزات هزینه کنیم. جمع آوری ۸۰۰ میلیون تومان از کمک های مردمی (نقدی و غیرنقدی) در حوادث نیز یکی دیگر از دستاوردهای جمعیت هلال احمر استان کرمان در جلب اعتماد عمومی آحاد به این نهاد مردمی و بین المللی است.

وی به اقدامات نوآورانه ای این جمعیت اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش با احداث و راه اندازی شبیه ساز زلزله با اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و خیرین که این پروژه توسط رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح و رونمایی شد، برای اولین بار در کشور توانسته ایم آموزش های مخاطرات طبیعی را در قالب شبیه سازی برای مخاطبان ارائه دهیم.

 فلاح تصریح کرد: خودروی نجات کوهستان به دلیل مسیرهای آفرودی مجهز و تغییرکاربری شده و به وینچ سینی زیر موتور، باربند تجهیزات، ۴ عدد لایت باز، پله جهت دسترسی به سقف خودرو، استقرار صندلی به تعداد ۳ نفر نجاتگر، ۲ عدد باکس تجهیزات و ایجاد قفسه در داخل خودرو برای تجهیزات تخصصی امدادونجات مجهز شده است که تا کنون مورد استقبال رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امدادونجات و سایر مسئولان قرار گرفته، زیرا که این خودرو برای اولین بار توسط نجاتگران پایگاه کوهستان کرمان طراحی و اجرا شده است.

وی به کسب افتخارات جمعیت هلال احمر استان کرمان در طی ۲ سال اخیر پرداخت و گفت: کسب مدال طلای مسابقات پارا آسیایی‌هانگژو توسط عضو جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان کرمان، کسب رتبه اول داروخانه هلال احمر سیرجان در کشور در حوزه رشد و عملکرد در طی ۲ سال متوالی، کسب رتبه برتر معاونت امدادونجات در جشنواره کشوری حضرت ابوالفضل، کسب رتبه اول کشوری هلال احمر کرمان در پویش چهل چراغ و کسب رتبه سوم در بیست وسومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی ۱۴۰۲ از جمله افتخارات این نهاد مردمی در استان کرمان است.

وی در پایان به پیشنهادات راهبردی در خصوص فعالیت ها و اقدامات جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش؛ تبدیل مرکز کشوری آموزش های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر در استان کرمان به مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر با توجه به ظرفیت های ساختاری خوب این مجموعه و تجارب اندوخته شده بالای مربیان، مدیران واساتید استان کرمان در حوادث بی شمار این استان، قابلیت تکمیل و توسعه این مرکز (با توجه به مرقد مطهر سردار دل ها و اینکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و پذیرای میهمانان خارجی از کشورهای همسایه، محور مقاومت و جهان اسلام است) به عنوان مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امدادونجات و همگانی دارد.

انتهای پیام/طالبی پور https://armanekerman.ir/vdcaw0n6e49neo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین