تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۵
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

فشار خون بالا و دیابت، از علل اصلی سکته‌ است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماری‌های فشار خون بالا و دیابت را از علل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی و آسیب‌های کلیوی و چشمی دانست.
فشار خون بالا و دیابت، از علل اصلی سکته‌ است
به گزارش پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛ علی اصغر خیرخواه گفت: اگر مبتلایان و افراد جزء دسته فشار خون بالا به موقع شناسایی و درمان شوند، می‌توان از بسیاری از عوارض جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اجرای پویش ملّی سلامت از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در جنوب کرمان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در اجرای این پویش افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمام گروه سنی از لحاظ فشار خون و دیابت غربال‌گری می‌شوند و آموزش‌های خودمراقبتی را دریافت می‌کنند.

وی فشار خون بالا را یک بیماری کُشنده خاموش عنوان کرد که معمولاً بدون علامت است و به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا از وجود آن بی‌خبر هستند.

خیرخواه استقبال عمومی از پویش ملّی سلامت را در جنوب کرمان مثبت ارزیابی کرد و افزود: از آغاز این پویش تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۰۷ نفر در مناطق شهری و روستایی زیرمجموعه دانشگاه غربالگری شده‌اند که از این تعداد، هزار و یک‌هزار و ۳۴۸ نفر مشکوک به دیابت و ۸ هزار و ۵۹۷ نفر مستعد ابتلا به دیابت بودند که برای پیگیری شرایط مرتبط با سلامتی توصیه‌های لازم به آنها ارائه شده است.

وی ابراز کرد: با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۷۰۳ فرد مشکوک به فشار خون بالا و ۳۴ هزار و ۱۷۵ نفر دارای علامت پیش فشارخون در منطقه گفت: ۲۲ هزار و ۷۵۰ نفر با سابقه فشارخون بالا و ۹ هزار و ۳۴۳ نفر هم با سابقه دیابت، خدمات پویش را در حوزه دانشگاه دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به فعالیت ۴۲۸ خانه بهداشت و ۴۸ پایگاه سلامت در جنوب کرمان اظهار کرد: شهروندان بالای ۱۸ سال برای شرکت در این پویش به نزدیکترین مرکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و یا خانه بهداشت مراجعه کنند.

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcgtu9qnak9wy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما