تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
۰
plusresetminus
دبیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان:

دهکده‌های اقتصاد مقاومتی راهکاری برای افزایش بهره‌وری است

دبیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: بسیج در دهکده‌های اقتصاد مقاومتی نقش تسهیل‌گری و آموزش را دارد.
دهکده‌های اقتصاد مقاومتی راهکاری برای افزایش بهره‌وری است

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری راه آرمان، مسعود مصطفوی دبیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان سمنان و از مسئولان غرفه اشتغال‌زایی و کارآفرینی بسیج سازندگی در اولین رویداد طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ به‌عنوان مجری طرح دهکده‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروز در مجموعه کشور ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت هستند.

۱۸ دهکده اقتصاد مقاومتی تا سال آینده در کشور فعال خواهند شد

وی ادامه داد: برنامه کوتاه‌مدت ما برای یک سال آینده این است که هشت دهکده به این ۱۰ دهکده فعال کنونی افزوده شود تا به‌دنبال برنامه میان مدت کشوری در سطح همه استان‌ها این دهکده‌های اقتصاد مقاومتی را فعال کنیم.

وی در توضیح عملکرد دهکده اقتصاد مقاومتی گفت: به‌طور خلاصه مفهوم و معنای دهکده اقتصاد مقاومتی این است که زمین و مکانی از سوی مجموعه سپاه و بسیج در اختیار تولیدکنندگان کشاورزی و دامپروری در سراسر ایران قرار می‌گیرد تا تولیدکنندگانی که عموماً جوانان تحصیل‌کرده و عضو شرکت‌های دانش‌بنیان هستند بتوانند دست به تولید و بهره‌وری بزنند.

این فعال اقتصادی افزود: برای دستیابی به این هدف زمین و تجهیزات و در صورت نیاز علم و فناوری لازم در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا ایده و طرح منجر به تولید شود تا منافع این تولید هم به همان تولیدکننده برسد.

وی توضیح داد: هدف از این عملکرد این است که در یک برنامه چهار الی پنج ساله این فرد به خودکفایی و توانمندی برسد تا خود راس فعالیت را ادامه دهد و مجموع این کار موجب اشتغال و رشد اقتصاد شود تا در مرحله بعد افراد جدیدی جایگرین این حمایت شوند.

وی افزود: برنامه دیگر ما در این دهکده‌های اقتصاد مقاومتی آموزش است تا این آموزش با راهبری مجموعه بسیج و مشارکت‌کننده موجب دریافت تسهیلات حمایتی درراستای توانمندی اقتصادی آن تولیدکننده شود.

وی در پایان گفت: دهکده‌های اقتصاد مقاومتی راهکاری برای افزایش بهره‌وری تولید کشاورزی و دامپروری هستند و بسیج هم در این راهکار نقش تسهیل‌گر و آموزش‌دهنده را به‌عهده گرفته است تا درنهایت اقتصاد کشاورزی و دامپروری بیش‌از اکنون شکوفا شود.

انتهای خبر/س
  https://armanekerman.ir/vdcaean6049ne61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما