تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸
۰
plusresetminus
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

بانک‌ها نمی‌توانند واحدهای تحت تملک خود را تعطیل کنند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بانک‌ها سه ماه فرصت دارند واحدهای تحت تملک خود را تعیین‌تکلیف کنند، تا به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شوند.
بانک‌ها نمی‌توانند واحدهای تحت تملک خود را تعطیل کنند
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ روابط عمومی استانداری کرمان، محمدباقر آقاعلیخانی عصر دوشنبه ۱۱ دی ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان عنوان کرد: ما در کشور چالش‌های جدی در حوزه اقتصاد داریم و بخش عمده آن به دلیل محدودیت‌هایی است که دشمنان ایجاد کرده‌اند، مبارزه با این مسائل همت بلندی می‌طلبد و با یک نگاه داخلی به مجموعه‌ها و رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران، می‌توان مسیر دشمن را برای رسیدن به اهداف بست. 

وی گفت: بخشی از مسائل اقتصادی کشور در حوزه عملکرد مدیران است و مدیری که قدرت ریسک در این شرایط را ندارد باید کناره‌گیری کند.
 
آقاعلیخانی با بیان اینکه بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند همه هزینه‌ها را به دوش بگیرد، گفت: دولت باید در کنار بخش خصوصی باشد و همکاری کنیم که مسیرهای غیرقانونی حذف شوند. 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به سرعت تغییر تکنولوژی گفت: باید از منابع معدنی که در استان وجود دارد برای استفاده از تکنولوژی‌های روز در رفع موانع تولیدی و اقتصادی استفاده کرد. 

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع تولید لازم‌الاجراست، گفت: ستاد تسهیل باید قوی شود، نجات کشور حل مسائل اقتصادی است و لذا راه را برای بخش خصوصی باز کنیم. 

آقاعلیخانی بیان کرد: پرونده‌های محیط‌زیستی پروژه‌ها را نمی‌توان نگه داشت، مرحله بهره‌برداری اصلی‌ترین کار در طرح‌هاست و کسی که مسائل زیست محیطی را رعایت نکند، مورد حمایت ما قرار نمی‌گیرد. 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع کشور تصریح کرد: نگه داشتن پرونده‌ها برای مدت زمان طولانی کار درستی نیست و با مکاتبه و ارسال مشکل به ستاد تسهیل کشور می‌توانیم مجوزها را از راه قانونی صادر کنیم. 

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه ۳ هزار واحد صنعتی در کشور تحت تملک بانک‌ها است، گفت: هیچ بانکی نمی‌تواند واحدی که تحت تملک می‌گیرد را تعطیل کند، بلکه باید واحد را احیا کند و تولید را نگه دارد. 

وی با بیان این مطلب که بانک‌ها نمی‌توانند، بنگاه‌داری کنند، گفت: بانک‌ها سه ماه فرصت دارند واحدهای تحت تملک را تعیین‌تکلیف کنند، این واحدها در واقع سرمایه کشور است و باید به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شوند. 

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه استان کرمان از لحاظ صنعت، معدن و کشاورزی استان پهناوری است، گفت: در استان تیم اقتصادی قوی که متشکل از بخش خصوصی، دولتی و بانک‌هاست و با همکاری تیم اقتصادی، رتبه فضای کسب و کار استان از ۳۱ به ۱۲ رسید و این نتیجه حاصل کار تیمی کارگروهاست. 

وی ادامه داد: ۶ کمیته ذیل کارگروه با همکاری دستگاه‌های نظارتی به بررسی مسائل با نگاه قانونی پرداخته می‌شود و شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان نیازمند نگاه ویژه ستاد تسهیل به بخش معدنی، صنعتی و کشاورزی است. 

وی افزود: ما دنبال آمارسازی در استان نیستیم، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال کار می‌کنند و تعامل با دستگاه‌های نظارتی و قضائی برای رفع موانع وجود دارد و رصد می‌شود. 

بنابه این گزارش در بیست و هشتمین جلسه گارگروه رفع موانع تولید استان در خصوص  پنج طرح جنوب استان و ۱۵ طرح شمال استان بررسی و گفتگو شد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcdkj0fjyt0sf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما