تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۴
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت آذرین‌کار گفت: اولین تأمین‌کننده انواع آندهای سربی و کاتد بلانک‌های استنلس‌ استیل‌ برای مصرف پالایشگاه‌ها و لیچینگ‌های شرکت ملی صنایع مس ایران هستیم.
اولین تأمین‌کننده آندهای‌ سربی و کاتد بلانک استیل در کرمان هستیم
علی محمودیان در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان که به‌عنوان اولین تأمین و تولیدکننده «آند بلانک و کاتد بلانک» در کرمان شناخته می‌شود، گفت: به‌مدت ۳۰ سال است که این شرکت فعال بوده و صنایع جانبی پالایشگاه‌های فرآوری مس را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: این مجموعه‌صنعتی  در ابتدا با نام «کارخانه کرمان مس» در سال ۱۳۶۱ به عنوان اولین کارخانه در شهرک صنعتی شماره یک جاده جوپار کرمان تأسیس شد، اما در سال  ۱۳۷۱ به شرکت صنایع آذرین‌کار تغییر نام داد و در مساحتی‌ به متراژ ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع مشغول به فعالیت‌های تولیدی در عرصه صنایع جانبی مس شد. 

مدیرعامل شرکت آذرین‌کار اذعان کرد: درحال حاضر تولیدات این شرکت در لیچینگ‌های مجتمع مس‌سرچشمه، میدوک و در پالایشگاه سرچشمه و خاتون‌آباد فعال هستند و  در دو دهه اخیر، با سرمایه‌گذاری‌هایی در قالب پروژه‌های پژوهشی و توسعه در همکاری با دانشگاه‌های مطرح هم در ایران و هم خارج از کشور بهبودهای زیادی را در ساخت و تکنولوژی تولید محصولاتمان به‌کار برده‌ایم.

وی مزیت محصولات تولیدی این شرکت را ارتقاء کیفیت و پایین بودن قیمت تمام‌شده محصولات خود دانست و گفت: با استفاده از تجربیات دانش‌پژوهان و متخصصان داخلی  توانسته‌ایم گامی پیشرو در تأمین صنایع‌جانبی متعلق به مس برداریم.

محمودیان ادامه داد: ما به جز تولید آند بلانک، در زمینه‌های توسعه مواد پیشرفته و سرامیک‌ها هم سرمایه‌گذاری کلانی برای پروژه‌های پژوهشی خود انجام داده‌ایم که حتی برخی از نتایج این تحقیقات در مجلات علمی معتبر کشورهای آمریکا، انگلستان و هلند به چاپ رسیده و در دسترس عموم مردم در سراسر جهان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آذرین‌کار توجه‌به دانش و اصول پژوهشی را راز موفقیت خود معرفی کرد و گفت: مدیری که به اصول روز دنیا و دانش آن توجه نکند محکوم به شکست است زیرا مهم‌ترین مزیت هر محصول تولیدی دانش‌بنیانی و دستاوردهای علمی آن است.

وی افزود: اهداف اصلی این شرکت، برای پیشبرد اهداف توسعه خود که ایجاد شغل و کیفیت بالاتر است، با مراکز علمی در داخل و خارج از کشور است همکاری کرده و برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ طرح عملی فروگذار نخواهد کرد.

محمودیان به محصولات تولیدی عمده اخیر شرکت صنایع آذرین‌کار اشاره کرد و گفت: بیشترین تمرکز ما بر روی انواع قطعات مورد نیاز صنایع پالایش مس، لیچینگ، الکتروینینگ، سلول‌های شیمیایی، آزمایشگاه رادیولوژی و اشعه ایکس است.

مدیرعامل شرکت آذرین‌کار به معرفی آند بلانک پرداخت و گفت:  آند بلانک سربی، آلیاژی است که در لیچینگ، الکترووینینگ و آب‌کاری فلزاتی مانند منگنز، مس، نیکل و روی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌دلیل مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی در اسید سولفوریک در محلول‌های الکترولیتی کاربردی هستند.

وی افزود: بلانک‌های سربی نورد شده با مزایای ساختار دانه‌ریز، جداسازی کمتر و حذف ترک‌ها و حفره‌ها، منجر به خوردگی یکنواخت‌تر آند می‌شود و عملاً کارایی بهتری به آن می‌دهد و به دو شکل تولید می‌شوند یا به‌صورت ابعاد و اندازه و یا بر اساس آلیاژ مورد نیاز واحدهای فرآوری ساخته و تولید می‌شوند. 

محمودیان اذعان کرد: این شرکت تمامی مواداولیه مورد نیاز خود از خالص‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد موجود در بازار ایران (۹۰ درصد) و ۱۰ درصد هم از سطح جهان تأمین می‌کند، ضمن اینکه باسبار مس در آند بلانک‌های سربی ما خلوصی بیش از ۹۹/۹۹٪ با هدایت الکتریکی بسیار بالایی دارند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدون توجه و نگاه به توان و تخصص داخلی هرگز نمی‌توان موفقیتی را به‌دست آورد بنابراین اولین اولویت این واحد تولیدی نگاه دانش‌بنیانی و فناوری است که در محصولات ما کاملاً مشهود است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcc44qs02bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما