تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
۰
plusresetminus
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان عنوان کرد:

تأیید صلاحیت ۳۲۲ کرمانی در انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در کل استان ۳۲۲ نفر تایید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد ۲۷۵ مرد و ۴۷ زن هستند.
تأیید صلاحیت ۳۲۲ کرمانی در انتخابات مجلس
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ رحمان جلالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع انتخابات ضمن عرض تسلیت حادثه تروریستی و شهادت جمعی از زائرین مزار حاج‌قاسم سلیمانی گفت: داوطلبینی که دارای عدم تایید و احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانستند در بازه زمانی سه روزه از ۱۷ تا ۱۹ دی‌ماه شکایت خود را ارائه کنند و شورای نگهبان در بازه زمانی ۳۰ روزه باید شکایت را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در خصوص آمار داوطلبین تایید صلاحیت شده در حوزه‌های انتخابیه استان کرمان عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۶۹ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۷ نفر یعنی ۳۹.۱ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد چهار نفر زن و ۲۳ نفر مرد هستند.

وی ابراز کرد: در حوزه انتخابیه بم، نرماشیر، ریگان، فهرج و گنبکی ۳۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر یعنی ۶۳.۲ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد دو نفر زن و ۲۲ نفر مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ۵۲ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۳ نفر یعنی ۴۴.۲ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر زن و ۲۲ نفر مرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ۸۱ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ نفر یعنی ۶۳ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد هشت نفر زن و ۴۳ نفر مرد هستند.

وی ابراز کرد: در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۷۰ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ نفر یعنی ۵۷.۱ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد سه نفر زن و ۳۷ نفر مرد هستند.

جلالی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ۵۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶ نفر یعنی ۲۸.۶ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد چهار نفر زن و ۱۲ نفر مرد هستند، همچنین در حوزه انتخابیه شهربابک ۴۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر یعنی ۶۲.۵ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد سه نفر زن و ۲۷ نفر مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۸۷ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۳ نفر یعنی ۵۰ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد ۲۰ نفر زن و ۷۳ نفر مرد هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و جازموریان، ۴۴ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ نفر یعنی ۴۰.۹ درصد تایید صلاحیت شده‌اند و از این تعداد دو نفر زن و ۱۶ نفر مرد هستند.

جلالی اظهار کرد: در کل استان ۳۲۲ نفر تایید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد ۲۷۵ مرد و ۴۷ زن هستند، بنابراین ۵۰ درصد افراد تایید صلاحیت شده‌اند، همچنین تعداد افراد که عدم احراز صلاحیت شده‌اند، ۲۹ نفر، تعداد افراد که عدم شرایط ثبت‌نام داشته‌اند، ۳۹ نفر، تعداد افراد عدم تایید نظارت ۱۹۴ نفر و تعداد افراد عدم اعتراض در مرحله اجرایی داشته‌اند، ۴۴ نفر بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه جلسات ستاد انتخابات استان به‌صورت مداوم در حال برگزاری است، تاکید کرد: استان برای انتخابات آماده است و اکثر مراحل انتخابات الکترونیکی است و هم‌اکنون دستگاه‌ها در
دستگاه‌ها در حال تست هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه شعب صندوق اخذ رأی در کل استان ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه در سامانه ثبت شده است، خاطرنشان کرد: مردم با استفاده از پنج سند هویتی گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گواهی‌نامه رای دهند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcayan6y49nee1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین