تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
۰
plusresetminus
رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد:

فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان کرمان در نظر گرفته شده است.
فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دادگستری استان کرمان گفت: اولویت ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است و این امر با آموزش و برگزاری کلاس‌های توجیهی به ضابطین و مجریان محقق می‌گردد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان نظارت بر هزینه کردهای کاندیدهای انتخاباتی را لازم دانست و خواستار پیگیری و برخورد قانونی با موضوعاتی مانند تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی شد.

 وی ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: تلاش‌های صورت گرفته نوید دهنده برگزاری یک انتخابات باشکوه در استان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به نقش موثر و کلیدی اصحاب رسانه و خبرنگاران در برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات در استان کرمان همواره در چارچوب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته‌اند و از ارکان تاثیر‌گذار در انتخابات‌ها بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: ستاد پیشگیری بایستی مصادیق مجرمانه انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی را به صورت مستمر پایش و رصد نماید.

این مقام عالی قضایی استان تصریح کرد: عملکرد کاندیدها و اعضای ستادهای انتخاباتی به‌صورت مستمر مورد رصد و پایش و نظارت قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: دادستان‌های سراسر استان موظف هستند در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی ضمن ارجاع گزارش به ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم انتخاباتی، برخورد جدی و قانونی را لحاظ کنند.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم انتخاباتی در راستای ماده 20 قانون انتخابات در تمامی دادستانی های سراسر استان تشکیل شده اند.

مهدی بخشی گفت: درصورت مشاهده تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل پرونده در دادستانی ،موارد به شورای نگهبان اطلاع داده خواهد شد.

وی افزود: به‌زودی نشست های مشترکی با بخش های مختلف از جمله اصحاب رسانه استان و همچنین  نامزدهای انتخاباتی استان برگزار خواهیم کرد تا انشالا شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه باشیم.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcirvazpt1ap52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین